Wednesday, April 9, 2008

Τα πολύχρωμα πρωτάκια μου

Είναι το πιο φασαριόζικο τμήμα της Πρώτης. Όλο αποβολές, τιμωρίες, επιπλήξεις. Τι κάνατε πάλι βρε σεις; Κυρία, δε φταίγαμε εμείς. Η μόνιμη επωδός. Ντρέπομαι πια να πω ότι σε μένα είναι ήσυχα και δεν δημιουργούν το παραμικρό πρόβλημα, ακόμα κι ένας που δεν μπορούσε να μείνει λεπτό ακίνητος, τώρα τελευταία ησύχασε, μόνο και μόνο για να μην του αλλάζω θέση. Τα μισά παιδιά είναι αλλοδαπά, από 4 διαφορετικές χώρες. Περισσότερα από τα μισά πολύ αδύνατοι μαθητές, χωρίς βάσεις από το δημοτικό, με μαθησιακές δυσκολίες αδιάγνωστες και παραμελημένες.
Εμείς περνάμε ωραία όμως, παίζουμε πολλά παιχνίδια στη Γλώσσα, έχω χορτάσει παιχνίδι με τα πρωτάκια μου.
Να σας πω μερικά: Μάθαμε την περιγραφή παίζοντας το μάντεψε ποιος: Έβαζες στο μυαλό σου ένα παιδί, το χαρακτήριζες με έναν προσδιορισμό κι όλο πρόσθετες γνωρίσματα που να μην τον φωτογραφίζουν, ώσπου κάποιος να τον βρει.
Αγαπήσαμε τους ποιητές υιοθετώντας ένα αδέσποτο ποιηματάκι, όπου το βρούμε, το αντιγράφουμε με ωραία γράμματα, το μαθαίνουμε να το διαβάζουμε ωραία και το φέρνουμε στην τάξη να γνωρίσει κι άλλα παιδιά.
Μετά βάλαμε τον πιο επαναστάτη της παρέας να μας αφηγηθεί τη συμμετοχή του στη μεγάλη πορεία των καταλήψεων και είδαμε πόσο ωραία αφηγείται κάποιος, όταν θέλει να μας πει κάτι ενδιαφέρον, ακόμα κι αν δεν γράφει ωραίες εκθέσεις συνήθως.
Ύστερα βάλαμε και τους γονείς να κάνουν καμιά δουλειά να μας ξεκουράσουν, μας είπανε τις ιστορίες τους οι μετανάστες γονείς, μας έμαθαν έθιμα των χριστουγέννων, μας περιέγραψαν παιχνίδια που έπαιζαν μικροί. Χρήσιμο πράγμα οι γονείς τελικά.
Ήρθε έπειτα η σειρά τους να μου μάθουν κάτι. Έμαθα 3 ξένες γλώσσες με τη μία! Αλβανικά, ρώσικα, πολωνέζικα, όπου να 'ναι θα μάθω μολδαβικά, ρουμάνικα και μερικά άλλα ψιλά. Α, συμφέρει δεν πλήρωσα τίποτε και τώρα ξέρω να πω καλημέρα και τι κάνεις και σ' αγαπώ πολύ. Ποτέ δεν είναι αργά να μάθεις κάτι, ειδικά αν έχουν υπομονή οι δάσκαλοί σου και οι δικοί μου έχουν γαϊδουρινή.
Α, και μετά τα Χριστούγεννα είχαμε μια μεγάλη σειρά επεισοδίων ενός ωραίου σήριαλ. Κάθε φορά κι άλλο βιβλίο λέγονταν και πριν από το μάθημα, ένας παρουσίαζε με λίγα λόγια ένα βιβλίο που είχε διαβάσει στις γιορτές. Εμείς δεν τον αφήναμε να λέει έτσι, του κάναμε ερωτήσεις, γιατί έκανε που έκανε τον κόπο, ας μη μας αφήσει απορίες.
Κάποια στιγμή το ρίξαμε στις συνεντεύξεις. Γίναμε ζευγάρια, ρωτάγαμε το διπλανό μας για τη ζωή του, τα ενδιαφέροντά του, τον "σκανάραμε" και του γράφαμε ένα ωραίο βιογραφικό στα μέτρα του. ΔΕΝ τσακωθήκαμε, νιώσαμε διάσημοι και ακατανίκητοι, ειδικά στην παρουσίαση ενώπιον όλων.
Τώρα τελευταία, σκεπτόμουν τι καινούριο παιχνίδι να βρω, για να γράφουν πιο ορεξάτα, αφού και στο γράψιμο, γράφοντας έρχεται η όρεξη, άσε που μαθαίνεις να γράφεις μόνο γράφοντας, κάτι σαν το ποδόσφαιρο, που αν δεν κλοτσήσεις μπάλα, θα είσαι άσχετος σαν καθηγήτρια φιλόλογος, οπαδός του ΠΑΟ, που μόνο από αποτέλεσμα σκαμπάζει.
Είπα λοιπόν, δεν κάνουμε ένα μπλογκάκι;
Αυτά τα παιδιά ξέρουν από τσατ, ιμέιλ, sms, πλέι στέισον, και άλλα πολλά αγγλικά ονόματα, αλλά μπλογκ δεν ξέρανε τι είναι.
Το έμαθαν όμως και αν και η τεχνολογία στο σχολείο μας είναι απρόσιτη, καταφέραμε να το στήσουμε και να το προχωρήσουμε. Το πρώτο πληθυντικό ταιριάζει μόνο για το ξεκίνημα, το στήσιμο. Κι εκεί, το όνομα, το προφίλ κι όλα τα μπλογκικά παραφερνάλια είναι δικά τους. Τώρα πια τους ανήκει όλο. Αυτοί γράφουν, αυτοί ανεβάζουν τα κείμενα, εγώ απλώς διαλέγω τι θα ήθελα να διαβάσω. Α, πολύ με βολεύει αυτό το σύστημα της παραγγελιάς. Σκεφθείτε θέματα να τους ζητήσω. Δεν κοστίζει τίποτε μόνο μερικές μοναδούλες, τσάμπα είναι...
http://fasariaa4.blogspot.com/

19 comments:

Ο Αλχημιστης said...

Συγχαρητηρια Γυριστουλα μου!!! Διαβασα το κειμενο και ενιωσα πολυ ομορφα!!! Πολυ καλες πρωτοβουλιες και ευχομαι μεσα απο την καρδια μου να συνεχισεις ετσι!!

gyristroula2 said...

Α, καλώς τον! Καλέ, παιχνίδια είναι, δεν είναι πρωτοβουλίες! Σ' ευχαριστώ μέλλοντα συνάδελφε, φαίνεται το μεράκι σου δεν κρύβεται!

Ο Αλχημιστης said...

Πρωτοβουλιες, παιχνιδια δεν μπορω να τα ξεχωρισω...Η μαθηση πρεπει να ειναι σαν παιχνιδι νομιζω....Οχι κουραστικη αλλα ενδιαφερουσα και να προσφερει ικανοποιηση...Και αυτο νομιζω κανεις Γυριστρουλα... :)

gyristroula2 said...

Είναι αλληλοτροφοδοτικό. Περνάνε καλά αυτοί και περνάω κι εγώ. Έτσι μαθαίνουν ότι όταν εγώ έχω κέφι, θα επωφεληθούν κι εκείνα, οπότε δεν μου το χαλάνε ερχόμενοι αδιάβαστοι ή κάνοντας φασαρία. Απλό πάρε- δώσε είναι αυτή η ζωή τελικά.

Ο Αλχημιστης said...

Ναι οντως....Βοηθα επισης στην επαφη μαθητη-δασκαλου...Γενικα παντα επιδιωκα την στενη σχεση. Και πιστευω οτι ολα τα παιδια την θελουν. Να αισθανονται οτι ο δασκαλος δεν ειναι ο κριτης τους αλλα βοηθος και συνοδοιπορος στο μεγαλος ταξιδι της γνωσης...Οτι θα ειναι διπλα στον μαθητη και οχι μακρια του περιμενοντας την ευκαιρια να τον κοψει στο διαγωνισμα...

Ο Αλχημιστης said...

Φευγω να πιω κανενα ποτακι και θα τα πουμε συντιμα γυριστρουλα.

meril said...

Γυριστρούλα
Για να δούμε τι έμαθες....

Δοτική (έως σπατάλης)
Γελαστή (έως δακρύων)
Εφευρετική
παιδί

Ποια είναι;
Υ.Γ. Μπορώ να συμπληρώσω

Βραχονησίδα said...

Καιρός ήταν να πέσουν οι τοίχοι της τάξης και να δούν οι απ'έξω τι γίνεται στο μικρόκοσμό μας μετά το διάλειμμα.Το μάθημα γίνεται πιο ζωντανό απ' το διάλειμμα και η αξιολόγηση τρώει τη σκόνη μας... ε, Θερσίτη;

loyk said...

Γυριστρουλα μου,πιστευω οτι εισαι μια απο τις εξαιρεσεις του κανονα.
Εισαι η ΔΑΣΚΑΛΑ.
Αχ ποσο θα ηθελα να σου εφερνα τη κορη μου,την αντιδραστικη ,αναρχικη
αυθαδη κορη μου στη ΠΡΩΤΗ ΣΟΥ.

giorgos_st said...

Καλά εσείς παίζετε παιχνίδια και μετά θέλετε να σας πάρουν στα σοβαρά? Ποτέ δε θα γίνεις σύμβουλος ή διευθύντρια με τέτοια μυαλά!!!!
Καλά μέχρι τώρα είχα μόνο τη Λορελάη! για να αντιγράφω αυτά τα ανόητα γράμματα από κάτω (λεκτική επαλήθευση) τώρα γίνατε δύο? γιατί? τρομολαγνεία???

Λορελάη said...

Ααααααα, αυτή είναι η λεκτική επαλήθευση;;;; Δεν το ήξερα. Μόνο του το έκανε το μπλογκ μου ότνα το έφτιαξα :)))) Αλλά νομίζω ότι είναι χρήσιμο...

Γυριστρούλα μου, τι ωραία! τι ωραία! Μου έφτιαξες τη διάθεση μ'αυτή σου την ανάρτηση! Αχ νάτανε όλοι οι δάσκαλοι έτσι... τι να πω τώρα, μπράβο και τέτοια; είναι λίγα. Είμαι πολύ χαρούμενη!!!!! Πήγα κιόλας στο μπλογκάκι σας-τους. Γλυκύτατο. τους έγραψα καλοτάξικο, στο λέω κι εσένα. Κι όλο τέτοιες εμπνεύσεις!

Θερσίτης said...

Τι ωραία μαθήματα που πήρα από το κείμενό σου, δασκάλα! Πόσες ιδέες για δουλειά! Και βέβαια ζηλεύω. Πρέπει να το ομολογήσω.
θα τα ξαναπούμε, αφού δω τη φασαρία τους.
ντόμπροϊ ούτρο, γκασπαζά!
μιρμιγκιές, σοκ! Σίγιε; Μίργιε!

gyristroula2 said...

quantum, η στενή σχέση δεν είναι το ζητούμενο. Χρειάζεται μέτρο. Μια απόσταση λελογισμένη, που να παιδαγωγεί και να μην αποξενώνει. Ούτε φιλαράκια, ούτε ξένοι κάτω από την ίδια στέγη.
meril, κάτι μου θυμίζει...στο πορτοκαλί του με κίτρινο σε μικρό σχήμα...
βραχονησίδα, καλώς όρισες, συνάδελφος και Κυκλαδίτισσα; Ωραίος συνδυασμός, ε θερσίτη;
loyk, μη με εξιδανικεύεις, είμαι ένα στραβόξυλο ώρες ώρες...
Να μου το φέρεις το Μαράκι σου του χρόνου, οι αυθάδεις τύποι η ειδικότης μου.
giorgo, είδες; Κι έχουμε την αξίωση και να μας πληρώνουν για να παίζουμε ε; Ναι, μερικές φορές περνάω τόσο ωραία που μου περνάει από το μυαλό ότι έπρεπε να...πληρώνω!
Η λεκτική επαλήθευση είναι γιατί μου έστελναν ιούς. Μου το σύστησε ο quantum.
λορελάη, σ' ευχαριστώ και εκ μέρους τους. Τους έχω βάλει μετριασμό στα σχόλια, για να τα ελέγχω. Μόνο εγώ έχω πρόσβαση στο λογαριασμό τους, για καλό και για κακό, δεν ξέρω τι μπορεί να τους στείλουν.
Τι να ζηλέψεις εσύ, θερσίτη μου; Τα έχεις παίξει όλα αυτά, αν και τώρα στο λύκειο μόνο για παιχνίδια δεν είναι. Κάθε τέτοια εποχή έτρεχα και δεν έφτανα, τώρα απολαμβάνω τη δουλειά μας πραγματικά. Σήμερα πχ είδαμε το ντοκυμαντέρ για τη Μικρασία του Νάσιοναλ Γεογκράφικ με την άνεσή μας, το σχολιάσαμε, είδαμε φωτογραφίες. Πού χρόνος για τέτοια στο λύκειο!

meril said...

Ααα δεν παίζεις τίμια....
Είσαι πολύ ζαβολιάρα

gyristroula2 said...

μέριλ, ΝΑΙ!

vagnes said...

Αν δεν ειναι η αγαπη για τη δουλεια, η αγαπη για τα παιδια, η αγαπη για το λειτουργημα σου, η αγαπη γενικα, ποιο αλλο μπορει να ειναι το κινητρο σου;
Ποσο ευχαριστη κάνεις την ατμοσφαιρα και τη μαθηση στα πολυχρωμοπρωτακια σου!
Ποσο ευχαριστη και συναμα χρησιμη κάνεις να φαινεται η παιδεια!
Ποσο ευκολο τελικα ειναι ενας καλος δασκαλος, δυο, τρεις, χιλιοι δεκα τρεις να προσφερουν το χρυσαφι της ψυχης τους στα παιδια, ως αντιδοτο σ' ενα πασχον συστημα παιδειας, σ' ενα αχρωμο και συναμα αρρωστο πολιτικο και κοινωνικο περιβαλλον;

gyristroula2 said...

Καλέ μου vagnes, αν κάνεις μια δουλειά που σου αρέσει, το ξέρεις κι εσύ με τα δημιουργήματά σου φαντάζομαι, δεν χρειάζεσαι ούτε καν αυτά τα αγνά κίνητρα. Κίνητρο είναι ότι παίρνεις ευχαρίστηση από αυτό που κάνεις. Το ζητούμενο στην περίπτωσή μας είναι η αποτελεσματικότητα, τουλάχιστον για μένα αυτό μετράει σε τελική ανάλυση. Δεν μου αρκεί να περνάμε καλά, αυτό είναι εύκολο, πρέπει και να πετυχαίνουμε τους στόχους μας και μερικές φορές αυτό μας ξεφεύγει.

NdN said...

Καλημέρα,

Το κοίταξα στα γρήγορα το blog και είναι πολύ καλή προσπάθεια. Μόλις βάλω ίντερνετ θα το παρακολουθω συχνότερα.

Μπράβο σας πάντως!

gyristroula2 said...

καλημέρα, ndn, σε ευχαριστούμε πολύ κι εσύ καλορίζικος στο καινούριο σπίτι!

Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979

  Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...