Showing posts with label EQ. Show all posts
Showing posts with label EQ. Show all posts

Friday, March 5, 2010

IQ + EQ: Μια τάξη σε υποδειγματικό συνδυασμό.




Η Ερινέλντα ήρθε πριν από δυο βδομάδες περίπου στην Πρώτη γυμνασίου. Δεν ξέρει λέξη ελληνικά, αλλά δεν την δέχθηκαν στο δημοτικό λόγω ηλικίας. Παρακολουθεί ως ακροάτρια,με διερμηνείς στην αρχή συμμαθητές της από την ίδια χώρα (Αλβανία) και από την πρώτη στιγμή έγινε αποδεκτή από όλα τα παιδιά, σε σημείο που αν τη δεις μαζί τους, δεν καταλαβαίνεις καθόλου ότι δεν υπάρχει κοινή γλώσσα συνεννόησης. Από τις πρώτες μέρες, την έβαλαν στις ομάδες προετοιμασίας των εγκαινίων της βιβλιοθήκης, εκτυπώνοντας και το αντίστοιχο καρτελάκι με το όνομά της. Στην πορεία, ανακάλυψα ότι είχαν αρχίσει ήδη οι...πολιτιστικές ανταλλαγές. Η Ερινέλντα μιλάει και πολύ καλά ιταλικά και παρέδιδε μαθήματα στους υπόλοιπους, οι οποίοι της μάθαιναν να μιλάει, να γράφει και να διαβάζει ελληνικά! Με τρόπο ευρηματικό και απλό συγχρόνως, με σχεδιάκια, αλφαβήτα, ονόματα ημερών, μηνών, αριθμούς.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτή η τάξη, τα πρωτάκια μου, με εκπλήσσει ευχάριστα και μου δίνει δύναμη και έμπνευση. Είναι αυτή τη φορά όμως που το χρειαζόμουν πιο πολύ από ποτέ, μέσα στη γενική κατήφεια και μαυρίλα των ημερών. Για να το μοιραστώ μαζί σας, ανάρτησα τις σκαναρισμένες σελίδες του τετραδίου της Ερινέλντας, ως δείγμα πολύτιμου συνδυασμού υψηλής νοητικής και συναισθηματικής νοημοσύνης.

Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979

  Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...