Monday, June 20, 2011

Η σχολική επιτυχία μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας;


"Η επιτυχία στις εξετάσεις δεν είναι καθοριστική για την επιτυχία στη ζωή". Μια κοινοτυπία από εκείνες που χρησιμοποιούν οι δάσκαλοι και οι γονείς, για να παρηγορήσουν και να ενθαρρύνουν τους μαθητές που απορρίπτονται ή παραπέμπονται ή δεν περνάνε στη σχολή που θέλουν. Μοιάζει με "παρηγοριά στον άρρωστο", αφού όλοι δίνουν μεγάλη σημασία στη σχολική επιτυχία και επενδύουν σ' αυτήν ό,τι διαθέτουν σε υλικά και πνευματικά μέσα.
Η σχολική επιτυχία όμως είναι η πιο παρεξηγημένη έννοια από όσες περικλείει το εκπαιδευτικό σύστημα. Δυστυχώς, δεν μετράται με βαθμολογικά δεδομένα, ούτε με θέσεις σε πανεπιστήμια. Καμιά φορά επιμένει να κρύβεται σε έναν έλεγχο με πολύ μέτρια βαθμολογία, να μασκαρεύεται ακόμη και σε μετεξεταστέα μαθήτρια ή σε μια που πέρασε ίσα ίσα την τάξη και δεν συνέχισε τις σπουδές της μετά το λύκειο.
Συχνά, είναι έντοκη και μακροπρόθεσμη. Αποδίδει καρπούς στην επόμενη γενιά, όταν έρχονται στο σχολείο τα παιδιά των "μέτριων" μαθητών, έχοντας ένα υψηλό μορφωτικό επίπεδο και μια ανάλογη στάση απέναντι στο αγαθό της παιδείας, που δεν μπορεί να αποδοθεί στα δεδομένα του κοινωνικού και εκπαιδευτικού στάτους, στο οποίο ανήκει η οικογένειά τους. Σ' αυτή την περίπτωση, μπορεί κανείς εύκολα να διακρίνει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα που διαμορφώνει τέτοιους γονείς έχει πετύχει την αποστολή του.
Η σχολική επιτυχία ακόμη μπορεί να ορισθεί και ως νίκη κατά των πιθανοτήτων. Όταν ένας μαθητής πετυχαίνει να ξεπεράσει τις αδυναμίες του, να ξαφνιάσει ακόμα και τον πιο αισιόδοξο δάσκαλο και να ανατρέψει και τα πιο ευνοϊκά για την περίπτωσή του προγνωστικά, τότε μπορεί ένα δεκατριάρι να'ναι πιο κερδισμένο κι από δελτίο προπό.
Μερικές φορές, η επιτυχία εισπράττεται σε "είδος". Εκεί, πχ, που δεν το περιμένεις, μια ερασιτεχνική θεατρική παράσταση, με πρωταγωνιστή έναν πρώην μαθητή σου, σου δίνει μαζί με την απόλαυση που χαρίζει η τέχνη και την αίσθηση ότι κάποτε έγινε καλή σπορά στην ψυχή αυτού του παιδιού και τώρα με το ψωμάκι της χορταίνει πολύς κόσμος.
Καμιά φορά όμως είναι "ανάποδη". Δεν ακολουθεί την προδιαγεγραμμένη πορεία, ανατρέπει τα κερδισμένα και ακολουθεί μια...ανεπιθύμητη διαδρομή. Ας πούμε, ενώ όλοι οι ακαδημαϊκοί τίτλοι διαγράφουν ένα "λαμπρό" μέλλον για τον πρώην μαθητή σου, αυτός τα παρατάει όλα και ακολουθάει ένα τρελό όνειρο. Μα...εκείνο που είναι η πιο μεγάλη επιτυχία απ' όλες είναι αυτή ακριβώς: η δύναμη να ακολουθείς τα όνειρά σου, ακόμα κι αν φαίνονται τρελά στους άλλους.
Επομένως, ας αφήσουμε τα κομπιουτεράκια μέρες που είναι, ο λογαριασμός αυτός θα μας έρθει πολύ αργότερα και ακόμα κι αν έχει θετικό πρόσημο, δεν θα εκφράζεται με αριθμητικά δεδομένα.

26 comments:

Θερσίτης said...

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο. Πόσα παιδιά δεν θα επαναπαυτούν στις δάφνες μιας σημερινής επιτυχίας και θα απογοητευτούν οικτρά πολύ γρήγορα; Αν ήξεραν...

Eva Neocleous said...

Συμφωνώ και επαυξάνω,Γυριστρούλα.Όσο κι αν τα αποτελέσματα θα απογοητεύσουν κάποια παιδιά,ας έχουν υπόψη τους αυτά τα υπέροχα λόγια που τους λες:
"Μα...εκείνο που είναι η πιο μεγάλη επιτυχία απ' όλες είναι αυτή ακριβώς: η δύναμη να ακολουθείς τα όνειρά σου, ακόμα κι αν φαίνονται τρελά στους άλλους."

dimitris said...

Ανεστασια καλησπερα.

Ωραια ολα τουτα τα γραμμενα σου, αλλα...

Τι δεν πηγε ''τοσο'' καλα εφετος?

Στον γιαλο ''μιλουν'', οπως παντα οι γονεις ''ψιθυριστα'', στις καφετεριες ομως τα ''παιδια'' μιλουν ''δυνατα'' και τα παραπονα τους ''χιλια''.

Ενα μονο θα σου πω, στα εχω ξαναπει, δεν αφηνεις εναν μαθητη-τρια, σε 11, η 7 η 4, π.χ μαθηματα, αν οι δασκαλοι δεν καταφεραν να τους μαθουν ενα ''χρονο'', σε τρεις μηνες δεν θα τα μαθουν απο μονοι-νες τους.

Αυτο που παντα ''λειπει'' απο την εκπαιδευση, ειναι το ''ματι'' του ''εκπαιδευτη'', σιγουρα δεν θα πανε τα παραδειγματα ''μου'' σε ανωτερη, ανωτατη σχολη, το ξερουν, το ξερετε, προς τι η ''αναβολη'' του τελειωματος της ταξης και η προωθηση ''τους'', στα τεχνικα επαγγελματα.

Και μη μου ''πεις'' για ''ισονομιες'' γιατι, ξερεις και ξερω οτι ΕΚΕΙ, καποιοι ειναι πιο ΙΣΙΟΙ απο ''ΑΛΛΟΥΣ''.

Μη μου ζητησεις ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ...

ΞΕΡΕΙΣ-ΞΕΡΕΤΕ, τα παραδειγματα ''μου'', τα εμαθα απο ''μεταφορα'', μου το ειπε ''ενα πουλακι''.

ΒΓΗΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ''ΤΑΞΕΙΣ'' ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΚΟΡΘΙ.
Τα ωραια λογια, ''κρυβουν'' μεγαλες στεναχωρειες.

Βρηκατε και την εποχη για να κανετε ''επιδειξη'', της ''αδεκαστης'' κρισης τους οι καθηγητες.

Οταν δεν ''τραβανε'' οι μαθητες, ξερεις πολυ καλα ποιοι φταινε.

Εκτος αν μου ''πεις'', οτι πρεπει οι γονεις να κανουν την ΔΟΥΛΕΙΑ των καθηγητων στο σπιτι.

Σε ολα τα επαγγελματα---ο επαγγελματιας---δεν διανοειται να ζητησει ευθυνη, η βοηθεια, απο τον ζητουντα την υπηρεσια του.

ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ Ο ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ.

Ξερεις στα ''χωνω'' και εσενα, γιατι ΕΚΕΙ ΗΣΟΥΝ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΔΕΣ, ΟΥΤΕ ΑΚΟΥΣΕΣ, ΟΤΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΚΟΡΘΙ.

Γιατι τα ''λογια'' σε ''ανοικτες'' πληγες, ειναι μονο....................

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΟΡΘΙ...

gyristroula2 said...

Νομίζω πια, θερσίτη μου, ότι δεν θα έχουν την πολυτέλεια της επανάπαυσης τα παιδιά μας. Οι δάφνες τους θα μαραθούν πολύ γρήγορα, μόλις αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το στοίχημα είναι να μην παραιτηθούν...

gyristroula2 said...

Εύα μου, αυτό είναι το πιο δύσκολο απ' όλα, αλήθεια. Πιστεύω όλοι μας και ως γονείς και ως δάσκαλοι έχουμε την τάση να προσγειώνουμε τα παιδιά στην πραγματικότητα, ψαλιδίζοντας τα όνειρά τους, λες και αυτή η...προσγείωση είναι ο σίγουρος δρόμος σ' αυτή την αβεβαιότητα που μας περιβάλλει.

gyristroula2 said...

Δημήτρη, δεν ξέρω τι λένε τα πουλάκια, εγώ μόνο με ανθρώπους συνομιλώ, στο Κόρθι ή αλλού, που έχουν το θάρρος της γνώμης τους και δεν κρύβονται πίσω από φήμες και κουτσομπολιά. Γι’ αυτό και απαντώ σε σένα που υπογράφεις τα λεγόμενά σου.
Ένα σχολείο στο Κόρθι ή στο κέντρο της Αθήνας, σε αυτή την οικονομική συγκυρία ή σε εποχές τρυφηλού βίου, οφείλει να προστατεύει την εκπαιδευτική διαδικασία και να διασφαλίζει το καλύτερο δυνατό επίπεδο εκπαίδευσης για τους μαθητές του. Ιδιαίτερα τώρα που η δημόσια παιδεία βάλλεται, όπως και κάθε τι δημόσιο, ενώ από την άλλη όλοι συμφωνούν ότι είναι ίσως το μόνο όπλο μας απέναντι στα δύσκολα που μας επιφυλάσσει το μέλλον.
Ένα σχολείο λοιπόν Δημήτρη που περνάει τους μαθητές του, ακόμα κι αν δεν άνοιξαν βιβλίο στις εξετάσεις (και μόνο έτσι, πίστεψέ με, μπορείς να μείνεις σε 11 ή 10 μαθήματα,στο λύκειο, ενώ έχεις υψηλή προφορική βαθμολογία) απαξιώνει εντελώς το ρόλο του και δίνει στους μαθητές του το λάθος μήνυμα ότι η προσπάθεια είναι περιττή και μόνο τα κορόιδα διαβάζουν. Και αυτή τη νοοτροπία την κουβαλάνε και ως πολίτες στη συνέχεια και είδαμε που οδηγεί όλο αυτό.
Σε ένα σημείο όμως θα συμφωνήσω μαζί σου: Δεν μπορεί ένας καθηγητής να παραπέμπει τους μαθητές του σε επανεξέταση, όταν ο ίδιος όλη τη χρονιά δεν τους δίδαξε σωστά. Ε, λοιπόν, από την πείρα μου σε διαβεβαιώ ότι συνήθως, αυτοί οι καθηγητές τους περνάνε όλους, γιατί θέλουν το κεφάλι τους ήσυχο. Όσο για τους καθηγητές του Κορθίου, χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να πω δημόσια ότι είναι η καλύτερη ομάδα(εξαιρουμένης της αφεντιάς μου) που έχω δει ποτέ σε αυτό το σχολείο και από άποψη κατάρτισης και σκληρής δουλειάς και ενδιαφέροντος για τους μαθητές. Επομένως, τα παιδιά που ήθελαν να βοηθηθούν στο σχολείο είχαν όλες τις ευκαιρίες και ακόμα τις έχουν. Όσο για τα περί ισονομίας στο Κόρθι, όσον αφορά τουλάχιστον το σχολείο, είναι τα πλέον ανυπόστατα και δεν θα βρεις έναν σοβαρό άνθρωπο να στα επιβεβαιώσει.
Επίσης και οι μαθητές που προορίζονται για τεχνικά επαγγέλματα δεν πρέπει να φεύγουν αστοιχείωτοι από τη βασική εκπαίδευση, γιατί από ό,τι είδες και εσύ η σύγχρονη τεχνολογία απαιτεί από όλους μας ένα στοιχειώδες επίπεδο γνώσεων, για να την αξιοποιήσουμε επωφελώς.
Και επί του προσωπικού τώρα, αν και φέτος δεν έμεινε κανείς σε δικό μου μάθημα (εντελώς από τύχη), θα σου έλεγα ότι θα προτιμούσα να μείνουν μετεξεταστέοι ορισμένοι μαθητές μου που, ενώ είχαν υψηλή προφορική βαθμολογία, δεν άνοιξαν βιβλίο στις εξετάσεις και έγραψαν 2 και 3.
Και εσένα, Δημητράκη, αν σε είχα μαθητή στην ίδια τάξη θα σε άφηνα, μπας και στρωθείς να μάθεις λίγα ελληνικά, γιατί έχω δεινοπαθήσει με τα ανελλήνιστα κείμενά σου.

dimitris said...

Ανεστασια καλησπερα.

Σου πατησα τον ''καλο'', σε ρωτω συγκεκριμενα πραγματα και μου απαντας γενικουρες, μου μιλας για δημοσια εκπαιδευση λες και θελω κατι αλλο.

Λοιπον βγες-βγειτε απο το ''καβουκι'' σας και ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΚΟΡΘΙΑΝΩΝ, ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ.

Εσυ εχεις την ευθυνη γιατι εισαι εκει και ξερεις, ξερεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ.

''ΙΣΟΤΗΤΑ'' ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Ευτυχως που δεν με ειχες μαθητη σου να μου μαθεις γραμματα, γιατι θα σου θυμιζα συνεχεια, το, την ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕ.

Και προσεχε, η παλαντζα η ιδεολογικη καποια στιγμη σε οδηγει σε λαθος μονοπατια, αυστηρη μου κριτη.

Μαθε να διαβαζεις τα βλεμματα και τις ψυχες, γιατι σαν παλιος σου φιλος σου το λεω μεσα απο την καρδια μου, εισαστε απο την ''απεξω'' για τα παιδια, μεγαλα και μικρα, το τι θελεις να βλεπεις ειναι εικονα..................εικονικη, η ζωη ειναι ΕΚΕΙ ΕΞΩ.

Και κατι τελευταιο, εσυ και καποιοι ''φωτισμενοι'' μικροαστοι, θελετε να πιστεψουμε οτι φταιξανε οι πολιτες που φτασαμε σε αυτη την υποτιθεμενη κριση.

Δασκαλα μου κοιταξε και κανενα ισολογισμο του κρατους να δεις οτι μεχρι πριν τους ολυμπιακους αγωνες δεν υπηρχε προβλημα.

Επεσες σε σφαλμα, μαλλον, μεσα σου βαθεια ομως μεσα σου, υπαρχει ριζωμενο το παλιο, ο χωροφυλακας, ο γιατρος και ο δασκαλος, μονο αυτη ΟΜΙΛΟΥΝ, ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΥΠΑΚΟΥΝ, ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΙΑ.

ΚΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΟΡΘΙ...

dimitris said...

Ανεστασια, ''δες'' και τουτο,

Χωρίς τόκους και χρεολύσια σχεδόν ΟΛΟΙ οι κρατικοί προϋπολογισμοί, μέχρι και το 2008, ήταν πλεονασματικοί.

Αυτοί θα συνεχίσουν την παραπληροφόρηση και τον καθημερινό εκβιασμό.

Εμείς πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, να το πιστέψουμε μέχρι τέλους, ότι οι εργαζόμενοι δεν χρωστάνε δεκάρα σε κανέναν απολύτως.

Εκείνοι μας χρωστάνε και μας χρωστάνε τα πάντα!!!

gyristroula2 said...

Δημητράκη, για να τελειώνουμε, πες στο πουλάκι σου ότι όποιος διαφωνεί με τα αποτελέσματα να έρθει στο σχολείο να το πει και να κάνει και αναβαθμολόγηση.
Κατά τα άλλα, το σχολείο θα κάνει τη δουλειά του και οι μαθητές τη δική τους. Το άλλοθι της κρίσης, της άδικης κοινωνίας, του σκληρού καπιταλισμού, δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει την αγραμματοσύνη και την τεμπελιά και εσύ ως γνήσιος αριστερός θα ξέρεις ότι ποτέ το να προάγεται κάποιος απρόσκοπτα και να μην ανοίγει βιβλίο δεν ήταν το ζητούμενο και στις πιο άγριες ιστορικές στιγμές.

dimitris said...

Aνεστασια καλημερα.
Το Μητσαρας, το Δημητρης, εγινε Δημητρακη, ενταξει, εισαι η μορφωμενη, που βαζει τους κανονες και το ποτε αρχιζει και τελειωνει η οποια συζητηση.

Εφ'οσον ομως ''εκτιθεσαι'' στο ''βημα'' του ιντερνετ, θα τ'''ακους''.

Εσυ δεν μιλαγες με πουλακια, τωρα θα ''δεχτεις'' ελεγχο.

Το τυπικο μερος το εχετε καλυψει, στο ουσιαστικο, στις καρδιες των μαθητων σας, ειστε ΑΚΑΛΥΠΤΟΙ, τα ψευτικα τα λογια τα μεγαλα.

Επειδη,

ξερω
ξερεις
ξερει

δεν προκειται ουτε στον αιωνα τον απαντα να ''δεις'' την ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΙΣΟΝΟΜΙΑ.

ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕ...

gyristroula2 said...

Δημήτρη, το πώς μας βλέπουν οι μαθητές μας σίγουρα δεν είσαι σε θέση να το πιστοποιήσεις εσύ μέσω ψιθύρων καφενείου. Θα σε συμβούλευα να ρωτήσεις τους φετεινούς επιτυχόντες στις πανελλήνιες. Έχεις και χωριανό. Γιατί δεν τον ρωτάς;

sgouro said...

Γυριστρούλα βλέπω άρχισαν και στο Κόρθι να κυκλοφορούν ψιθυρίζουσες κουρούνες...χα,χα
Και γω στο Κορωπί έιχα κάτι προβληματάκια , αλλά με ξέρεις , δεν κολώνω. Είμαι σίγουρη και για τους συναδέλφους στο Κόρθι ,ήταν και δικοί μου , πριν 2 χρόνια και ήταν δουλευταράδες. Κατά τα άλλα "σε όποιον αρέσουμε , για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε"

gyristroula2 said...

Tι να κάνουν και τα παιδιά, σγουράκι μου, όταν οι δήθεν υπέρ του λαού και της παιδείας τα θέλουν αγράμματα, στο όνομα της άδικης κενωνίας; Παιδιά είναι τη βόλτα τους θέλουν, το χάζεμά τους, την ευκολία τους. Γιατί να θέλουν να κουράζονται, αφού κάποιοι τους λένε ότι δικαιούνται να περνάνε έτσι τις τάξεις; Ευτυχώς από την άλλη, έχουμε τη δικαίωση όταν οι μαθητές μας ξεπερνούν τις προσδοκίες μας στις πανελλήνιες, όπως φέτος.

sgouro said...

Κι αυτό είναι μια μεγάλη χαρά αλλά και όταν ο "κακός" μαθητής σε ευχαριστεί για ό,τι του πρόσφερες και για την αυστηρότητά σου , που τον βοήθησε να βρει τον δρόμο του. Δεν είναι πολλές οι περιπτώσεις , αλλά υπάρχουν και μας δίνουν δύναμη.Συγχαρητήρια στα παιδιά της Γ Λυκείου και καλή δύναμη και μεγάλα στομάχια στους συναδέλφους Γυριστρούλα....

gyristroula2 said...

Είναι πολλές οι περιπτώσεις, σγουρό, απλώς θέλουν χρόνο για να εμφανιστούν. Και έρχομαι τώρα στην ουσία της ανάρτησης, που χάθηκε στη σκόνη: ο μαθητής που έγινε επαγγελματίας, επιστήμονας, γονιός, και αναγνωρίζει την προσφορά του σχολείου, όταν πια δεν μετράει η "επιτυχία" που μετριέται με αριθμούς.

kimon said...

Παρακολουθώντας τους σχολιασμούς οι οποίοι δεν έχουν καμιά σχέση με την ανάρτηση, διαβλέπω μια επίθεση και μια άμυνα σε ζητήματα βαθμολογίας μαθητών. Όντως και στα 2 στρατόπεδα υπάρχουν αλήθειες αδιαμφισβήτητες, αλλά τα γεγονότα διαφεύγουν της ουσίας. Δεν θα αμυνθώ ούτε θα επιτεθώ, διότι τα ζητήματα χρήζουν αντικειμενικής και ουσιαστικής αξιολόγησης.

1. Το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί ως ένα ισοσκελές τρίγωνο με κορυφές τον γονέα, τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή. Αν για κάποιο λόγο αποκοπεί κάποια σύνδεση μεταξύ των κορυφών, τότε το σύστημα καταρρέει.

2. Το ΥΠΕΠΘ από τη μεταπολίτευση κι έπειτα άρχισε να θέτει πειραματικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς από Ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς να συνυπολογίζει την διαφορετικότητα των λαών, το κλίμα και τη κουλτούρα. Αυτό είχε σαν συνέπεια, οποιαδήποτε λάθη να επιφορτώνονται στη πλάτη των πειραματόζωων, δηλαδή των μαθητών.

3. Οι αντιρρήσεις και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών στα καίρια προβλήματα των συνεχώς μεταβαλλόμενων μεταρρυθμίσεων, ποτέ δεν εισακούστηκαν και ποτέ δεν προβλήθηκαν στο βαθμό που επιβάλλεται για ένα τόσο ευαίσθητο τομέα.

4. Οι γονείς συμπαρασυρόμενοι από την μετάδοση ότι για όλα φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα, έκοψαν τη σύνδεση των κορυφών του τριγώνου που ανέφερα, με αποτέλεσμα το σύστημα να βρίσκεται υπό οριακή κατάρρευση. Κι αυτή η κατάρρευση μεταφράζεται σε επίπεδα εμπιστοσύνης του γονέα προς τον εκπαιδευτικό. Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης, συμπαρασύρει και την εμπιστοσύνη του μαθητή προς τον εκπαιδευτικό, διότι είναι φύσει αδύνατο να ακυρώνει ευκολότερα τον γονέα από τον καθηγητή του.

Αν όλα αυτά γίνουν κατανοητά προς όλους τους φορείς της εκπαίδευσης, δηλαδή του τριγώνου που προανέφερα, τότε κανένα σχόλιο και κανένα στόμα δεν έχει λόγο να κρίνει ή να επικρίνει το εκπαιδευτικό έργο, διότι όλοι θα είναι συμμέτοχοι.

Όλοι οι φορείς έχουν ευθύνη και όλοι πρέπει να απολογηθούν στο βαθμό που τους αναλογεί στο πρακτικό αποτέλεσμα. Όπως λοιπόν κάθε χρόνο οι καθηγητές καλούνται να αξιολογήσουν και να αξιολογηθούν στο λειτούργημα τους, ας κάνουν το ίδιο και οι γονείς, όχι μέσα από τον σύλλογό τους, αλλά μπροστά στο καθρέφτη.

Τέλος, κάνω μια έκκληση από εδώ προς τους γονείς και τους μαθητές. Μην σπέρνετε ανυπόστατα γεγονότα για να δικαιολογήσετε τυχόν αποτυχίες. Οι αποτυχίες στα μαθήματα δεν σημαίνουν τίποτα. Υπάρχουν άνθρωποι αγράμματοι που φωτίζουν με το πνεύμα και το έργο τους ακόμα και τους πιο γνωστικούς. Μη στέλνετε τα παιδιά σας στο σχολείο επειδή δεν έχετε που να τα παρκάρετε ή επειδή είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση. Μη ντρέπεστε την επαφή με τους καθηγητές, μπορείτε να συζητάτε τα πάντα σε ότι αφορά το παιδί σας και μιλήστε για τις ιδιαιτερότητες του. Είναι πολύ πιο γόνιμο να γνωρίζει ο καθηγητής από τον γονέα, παρά μέσα από δικές του υποθέσεις ή υποθέσεις τρίτων.

Γίνετε ενεργό μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος και καθιερώστε συχνές επαφές με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Μια υγιής σχέση εμπιστοσύνης, δεν ενδείκνυται, αλλά επιβάλλεται ως υποχρέωση προς στις μελλοντικές γενιές.

gyristroula2 said...

Καλά το τοποθέτησες θεωρητικά, Κίμωνα, αλλά νομίζω ότι στην περίπτωσή μας τα ζιζάνια σπέρνονται εκτός "τριγώνου". Κι όπως λένε και στα αστυνομικά: "δες ποιος ωφελείται, αυτός είναι ο δολοφόνος".Επειδή όμως έχουν γνώση οι φύλακες, πια, σπέκουλα σε βάρος του σχολείου δεν θα γίνει ανεκτή από οπουδήποτε κι αν προέρχεται.

kimon said...

Γυριστρούλα δεν είναι θεωρητική η τοποθέτηση μου, αλλά ουσιαστική. Οποιοσδήποτε έχει κάθε δικαίωμα να φέρει τις αντιρρήσεις του, αλλά με επιχειρήματα που να ευσταθούν.

Οι κατινιές που διασπέρνωνται εδώ κι εκεί είναι αναπόφευκτες, όσο υπάρχει άγνοια και απόσταση. Αυτό συμβαίνει παντού.

Δεν χρειάζεται να απολογούμαστε ούτε να πέφτουμε σε χαμηλά στρώματα επικοινωνίας.Θέλω να πιστεύω ότι ο Δημήτρης έχει την ωριμότητα να βλέπει την ουσία των πραγμάτων και όχι τις προθέσεις του κάθε πικραμένου.

Αν για οποιοδήποτε λόγο έχει αδικηθεί μαθητής, μπορεί να κάνει αναβαθμολόγηση. Τους βαθμούς τους βάζουν οι μαθητές. Ο καθηγητής στη περίοδο των γραπτών εξετάσεων είναι εκτελεστικό όργανο - βαθμολογητής. Σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο είναι παιδαγωγός, δάσκαλος και μεταδότης. Μη τα κάνουμε όλα σαλάτα όπως μας βολεύει.

Αρκετά ασχολήθηκα με το θέμα, δεν θα έμπαινα στη διαδικασία αν δεν ήταν ο Δημήτρης που τον εκτιμώ.

dimitris said...

Κιμωνα καλημερα.
Ειπα οτι ενταξει, ειπαμε οτι ειπαμε, αλλα δεν εγραψα οτι δεν εχει γινει σωστα η βαθμολογιση, εγραψα οτι οταν αφηνεις καποιο μαθητη ''σου'' σε ενα καρο μαθηματα, πιο το οφελος, εδω οι δασκαλοι δεν πετυχαν σε ενα διδακτικο ετος να του τα ''μαθουν'', σε τρεις μηνες θα τα μαθει?
Και ''λεω'', δωστου βαθμους να περασει, γιατι ΞΕΡΕΙ, οπως ΞΕΡΟΥΝ και οι γονεις και οι δασκαλοι, οτι πανεπιστημιο δεν θα παει, μην τον ''φρεναρεις'', γιατι αν σου μεινει, εντος, εκτος και επι τ'αυτα, ''βαριδι'' θα ειναι, ποσος νους χρειαζεται, αλλα αμα οχυρωνεσαι πισω απο την απολυτη........................αρχιζεις σαν τον λιακοπουλο και βλεπεις σπεκουλες και συμφεροντα, αλλα επειδη ΕΓΩ τα εγραψα, δεν ΘΥΜΑΜΑΙ να μισθοδοτουμαι απο το δημοσιο, ουτε να θελω να δωσω ''εξετασεις'' για καμμια θεση διευθυντη.
Οταν φτυνεις εκει που καποτε εγλυφες, αυτο δειχνει ποσο γυμνος ειναι ''ο βασιλιας''.
Γιατι οταν γραφω την αληθεια ρε, ξερουμε ΟΛΟΙ οτι οπου θελουμε ''κλεινουμε'' τα ματια και περναμε τις ταξεις, παιδια που με την ΛΟΓΙΚΗ της Ανεστασιας, ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ.
Και μιας και η σελιδα δεν ειναι χασαπιο, ''σταματησα'' σε αυτο, αλλα η παλια μου φιλη, εχασε το μετρο που την διεκρινε μεσα απο τα γραφτα της και ουτε λιγο ουτε πολυ, μου ''αφερει'' το δικαιωμα να μπορω να καταλαβω το τι θελει ο καθημερινος ανθρωπος και σαν γνησια ευθυνοφοβος, με παραπεμπει στους επιτυχοντες, τους ''αποτυχοντες''-----που τοσο υπεραμυνθηκε, με το κειμενο της------ με τα μετεπειτα σχολια και συνεπικουρουμενη απο αλλη μια ''συναδελφο'' της, τους εριξε στα ταρταρα?
''Παιζω'' το αγαπημενο παιχνιδι των μικροαστων, τα λεμε μεταξυ μας, αλλα θελουμε να τ'ακουσουν αλλοι.
Και επειδη δεν το επανεκδοσαν το βιβλιο-----η συχρονη εποχη----με τιτλο, ΣΤΟΧΟΣ, ΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ, ας μου το ζητησει να της το δωσω.
Ενταξει Ανεστασια ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΡΙΑ------Tι να κάνουν και τα παιδιά, σγουράκι μου, όταν οι δήθεν υπέρ του λαού και της παιδείας τα θέλουν αγράμματα, στο όνομα της άδικης κενωνίας;-----ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΙ ΜΟΥ ΕΙΧΕΣ ΓΡΑΨΕΙ, ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ------ Το άλλοθι της κρίσης, της άδικης κοινωνίας, του σκληρού καπιταλισμού, δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει την αγραμματοσύνη και την τεμπελιά-----ΔΑΣΚΑΛΕ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟ ΔΕΝ ΕΚΡΑΤΕΙΣ.
Και για το ενα και για το αλλο, ο δασκαλος ψαχνει και βρισκει τις αιτιες, ειδικα στο πρωτο, φερνει ΑΚΕΡΑΙΗ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ, ΔΕΝ ''ΞΟΡΚΙΖΕΙ'', ΟΥΤΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ, ΤΑ ''ΠΑΙΔΙΑ'' ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ, αλλα ''αλλου'' κινησαμε και αλλου η ζωη μας παει.
Κιμωνα σ'ευχαριστω για τα καλα σου λογια, παρουσιαστηκες σαν απο μηχανης θεος, για να τα ''πουμε''.
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΟΡΘΙ...

gyristroula2 said...

Όπως βλέπεις, Κίμωνα, το παραλήρημα του Δημήτρη δεν μπορεί πια να απαντηθεί. Έχει ξεφύγει όχι μόνο από το συντακτικό και την ορθογραφία, αλλά από κάθε έννοια ηθικής δεοντολογίας και λογικού ειρμού. Καληνύχτα Δημήτρη. Κρίμα!

kimon said...

Η αντίληψη ότι οι καθηγητές αφήνουν, δεν ευσταθεί. Ακόμα κι αν αυτό συμβεί, μόνο σε ειδικές περιπτώσεις όπως στη δική μου (έμεινα στη β' γυμνασίου), τότε το κάνει για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους. Πίστεψέ με, πιάνει.

Αν για οποιοδήποτε άλλο λόγο ο καθηγητής περάσει μαθητή που τεμπελιάζει, τότε έχει διαπράξει το μεγαλύτερο έγκλημα στη μελλοντική του πορεία.

Δημήτρη, επικεντρώνεσαι σε γεγονότα και καλά κάνεις. Η επιστήμη της παιδαγωγικής είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο, κι αυτός που βλέπει μόνο την επιφάνεια, δεν μπορεί να καταλάβει τη μεθοδολογία και τους στόχους.

Γι αυτό μην ασχολείσαι άλλο με το θέμα, κάνεις κακό στα παιδιά παρά οπουδήποτε αλλού.

dimitris said...

Ανεστασια καλησπερα.

Θα ηθελα να σου απαντησω αλλα αφου δεν εχω συντακτικο και κανω πολλα ορθογραφικα λαθη,ειμαι παραληρηματικος δεν το κανω.Γιατι θα <> με τα λαθη μου τα ματια σου και θα <> την ευαισθητη ψυχη σου.Παρολα αυτα αν θελεις να τα πουμε απο κοντα ειμαι στο Κορθι.
Καληνυχτα Κορθι!!!

dimitris said...

Κιμωνα καλησπερα.

Μπηκα να σχολιασω γιατι βαρεθηκα τα λογια τα μεγαλα και τα ωραια.
Κανεναν μαθητη δεν υποστηριξα παρα μονο την αληθεια,που εσκεμενα την αποφευγει η Ανεστασια και ξερει ακριβως γιατι πραγμα της μιλαω.
Φταιω γιατι πιστεψα στα λογια της καποτε στην Αγια Αικατερινη,οταν μας ελεγε θεωριες περι SummerHill...

gyristroula2 said...

Τι μου λες συνέχεια ρε Δημήτρη ότι ξέρω και ξέρω. ΤΙΟΠΟΤΑ δεν ξέρω πέρα από τα υπονοούμενά σου. Κι εγώ είμαι στο Κόρθι και μιλάω κάθε μέρα με ένα σωρό ανθρώπους. Αν είχες να μου πεις κάτι σοβαρό που αφορά το σχολείο και δεν το ξέρω, διάλεξες το χειρότερο τρόπο, ειδικά για έναν άνθρωπο που τον θεωρείς φίλο σου.
Όσο για το Σάμερχιλ ούτε εκεί δεν προάγονταν απρόσκοπτα οι μαθητές. Κι ακόμα και σχεδόν οι περισσότεροι οι μεγάλοι επαναστάτες που θαυμάζεις, όπως ξέρεις, πήραν μια στέρεη και αυστηρή αστική εκπαίδευση. Το ίδιο και τα βλαστάρια των "επαναστατών" που ψηφίζεις ακολουθούν αυστηρά σχολεία και κολλέγια. Μόνο τα παιδιά του λαού επιτρέπεται να βγαίνουν αστοιχείωτα από το σχολείο και να προάγονται, ακόμα κι αν δεν ανοίγουν βιβλίο.
Καληνύχτα, σύντροφε!

dimitris said...

Ανεστασια χαιρεται.

Ξερεις πολυ καλα προσωπα και γεγονοτα----Τις συνθηκες που επικρατουν σε καποιες οικογενειες στο Κορθι που εχουν σχεση με αυτα που σου γραφω----.
Οσο το υπονοουμενο που αφηνεις----αντικομμουνισμος----σε προβοκατορικη ερωτηση,σε προεκλογικο αγωνα του 2009 οταν ρωτησαν την Παπαρηγα μπροστα σε καμερα τους απαντησε ευθεως οτι η κορη της δεν εχει παει στο Αμερικανικο κολλεγιο.
Σου θυμησα αυτα που ελεγες εσυ στην Αγια Αικατερινη για σχολειο στυλ SummerHill.
Κανεις δεν ειπε οτι τα παιδια των εργατων η τα παιδια των πλουσιων δεν πρεπει να κοπιαζουν για την μαθηση τους,σου εγραψα για συγκεκριμενες περιπτωσεις----αυτες που οπως λες εισαι μεσα στην κοινωνια του Κορθιου και πρεπει να τις ξερεις----.
Για την ιστορια με τον <> που πιναμε καφε συζητωντας για το <> μας συμφωνησε οτι καποια <> πρεπει να περνανε την ταξη.Θα τον δεις πολλες φορες,ρωτησε τον.
Οταν ερθω σε κανενα μηνα ξανα,ετοιμασε μεζε και ρακι για να <> απο κοντα...

gyristroula2 said...

Ναι, μερικά παιδιά-ελάχιστα ευτυχώς- δεν έχουν καμιά ελπίδα να περάσουν χωρίς βοήθεια. Αυτό όμως πρέπει να γίνεται με τη διακριτικότητα και την ευθύνη των δασκάλων τους, χωρίς να το ξέρει κανείς, ούτε τα ίδια. Προπαντός ούτε τα ίδια.
Τα υπόλοιπα εξυπακούονται.
Σε καμιά περίπτωση πάντως τα κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για απρόσκοπτη προαγωγή. Ίσα ίσα αυτά τα παιδιά είναι που πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο για τη μόρφωσή τους, γιατί εκεί έξω στην επιβίωση οι "χάρες" τελειώνουν.
Ο λαϊκισμός αυτός που κυριάρχησε στα τελευταία χρόνια δεν ταιριάζει στις αξίες και τα ιδεώδη της αριστεράς που ακόμα και μέσα στον πόλεμο και στις εξορίες έβαζε πρώτο στόχο την παιδεία.
Πόσο νερό, άραγε, κύλησε στο αυλάκι από τα νιάτα μας και το σύνθημα: "Πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα" για το οποίο μας χλεύαζαν όλοι οι αιώνιοι φοιτητές, υπερεπαναστάτες του γλυκού νερού;

Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979

  Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...