Saturday, November 27, 2010

(Α)-Γλωσσική Έρευνα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου


Το διάβασα πρωί πρωί στο alfavita
και πήρα μια χαρά! Επιτέλους το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ευδόκησε να διεξαγάγει έρευνα για το επίπεδο των μαθητών μας στη Νεοελληνική Γλώσσα! Αρχίσαμε να σοβαρευόμαστε, τώρα θα δούμε τι δουλειά γίνεται στα σχολεία, δημοτικά, γυμνάσια, πάνω στο πιο βασικό αντικείμενο διδασκαλίας τους,την ομιλούμενη γλώσσα, και μετά ως σοβαρή χώρα, θα προσαρμόσουμε εγχειρίδια, αναλυτικά, μεθόδους διδασκαλίας, στα όποια προβλήματα διαπιστώσει η έρευνα.Αυτά τα προβλήματα που στοιχειώνουν τις μέρες και τις νύχτες μας,των φιλολόγων, αυτά που μας κάνουν πολλές φορές να νιώθουμε ανεπαρκείς, αδύναμοι, άχρηστοι. Τώρα κάποιοι θα τα διαπιστώσουν αντικειμενικά, επιστημονικά και θα μας βρουν τα φάρμακα να τα γιατρέψουμε.
Ναι, ναι, το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις, γυριστρούλα;
Η έρευνά σου, η πολυπόθητη, που κράτησε τρία χρόνια, που συμπεριέλαβε όλη την Ελλάδα, που απασχόλησε τόσους έγκριτους επιστήμονες ερευνητές για να εκπονηθεί και να διεξαχθεί, που ένας θεός ξέρει πόσα χρήματα απορρόφησε, είχε θέμα της: ΑΠΟΨΕΙΣ!
Τις απόψεις δασκάλων,καθηγητών, μαθητών για το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών! Τι πιστεύεις,γυριστρούλα παιδί μου, για τους μαθητές σου; Ξέρουν να γράφουν και να μιλάνε; Μπράβο! Τα παιδιά της Άνδρου λοιπόν έχουν καθηγητές που πιστεύουν σ' αυτά. Έτσι όπως πιστεύουμε στον Άη Βασίλη και στις νεράιδες ένα πράμα! Αν πάλι, κακιά, δεν πιστεύεις στο καλό γλωσσικό επίπεδο των μαθητών σου, θα βγει ότι τα παιδιά της Άνδρου δεν γνωρίζουν σωστά ελληνικά και βέβαια πώς να μάθουν αν εσύ τα γκαντεμιάζεις. Δεν ξέρεις πόσο η στάση του δασκάλου επηρεάζει την απόδοση των μαθητών; Να δεις πώς το λένε αυτό; "Αυτοεκπληρούμενη προφητεία": Αυτό ερεύνησαν, την αυτοεκπληρούμενη προφητεία διδασκόντων και διδασκομένων. Τους ευσεβείς πόθους.
Καλά,ας το ερευνούσαν κι αυτό, κακό δεν κάνει, αλλά χάθηκε βρε αδερφέ, ένα ερωτηματολογιάκι εκεί με πέντε γλωσσικά κριτήρια απλά, από αυτά που εξετάζουν οι παγκόσμιοι οργανισμοί τύπου PISA; Έτσι για να τους μπούμε στο μάτι που μας βγάζουν αναλφάβητους σε παγκόσμια κλίμακα;
Μα,κανένας άνθρωπος εκεί στο Π.Ι. δεν ήθελε να μάθει "τι ψάρια πιάνουν" στη γλωσσική κατάρτιση των μαθητών; Τόσα χρόνια με τόσες μεταρρυθμίσεις, αλλαγές βιβλίων, προγραμμάτων, τόσα λεφτά που έχει πληρώσει αυτός ο ταλαίπωρος Έλληνας φορολογούμενος γονιός για να μάθουν τα παιδιά του τουλάχιστον την έρμη τη γλώσσα τους, τι αποτέλεσμα έχουν;
Τι φοβούνται; Μήπως δουν στις απαντήσεις της έρευνας ολογράφως τις απολύσεις όλων όσων έχουν ευθύνη για την παραγωγή λειτουργικά αναλφάβητων αυριανών πολιτών της Ελλάδας;

5 comments:

Εύη Κουσίδου said...

Αχ γυριστρούλα μου! Αν ήθελαν να λύσουν τα γλωσσικά προβλήματα των παιδιών μας, θα το είχαν κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Εδώ ανακοινώνουν ξεδιάντροπα ότι μέχρι το καλοκαίρι θα ολοκληρώσουν την "πλήρη αλλαγή" των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τη συγγραφή των νέων σχολικών εγχειριδίων! Ούτε μάγοι να ήταν, βρε... Δεκέμβρης μπαίνει και δεν έχουν κάνει ούτε την προκήρυξη του έργου. Δηλαδή σε έξι μήνες θα γράψουν και θα καταθέσουν τυπωμένα και έτοιμα τα νέα βιβλία οι εργολάβοι; Και περιμένουμε να είναι της προκοπής; Μη σας προσβάλει κύριοι και κυρίες ο τίτλος. Εργολάβοι είστε και μάλιστα κακότεχνοι, όταν τόσο βιαστικά και πρόχειρα θα αναλάβετε τέτοιο έργο -όπως άλλωστε και οι προηγούμενοι από σας. Ή μήπως το έχετε ήδη αναλάβει από καιρό, με απευθείας αναθέσεις και περιμένετε τώρα την εξόφληση; Κι εμείς οι κακομοίρηδες, θα περάσουμε κι "επιμόρφωση" στα νέα σχολικά βιβλία, θα "μάθουμε" τις επαναστατικές και ρηξικέλευθες νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και φυσικά άμεσα θα τις εφαρμόσουμε σε 15 μέρες. Έτσι δεν έγινε και την προηγούμενη φορά άλλωστε; Αλήθεια οι συμβάσεις που υπέγραψαν οι προηγούμενοι εργολάβοι "έκλεισαν"; Τι έγιναν βρε παιδί μου τα cd και το ψηφιακό υλικό που θα κατέθεταν οι εργολάβοι μαζί με τα βιβλία και τα οποία εξοφλήθηκαν στο σύνολό τους από την τότε ηγεσία, χωρίς να κατατεθούν ουδέποτε; Αυτά και άλλα γυριστρούλα μου για να τσιτωθούμε λίγο μέσα στο σαββατοκύριακο.
Αχ, αλίμονο στους μαθητές μας. Μακάρι να μπορέσουμε να κρατήσουμε το κουράγιο μας και να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας με αγάπη, ακόμα και υποαμοιβόμενοι, εκβιαζόμενοι, ανυπόληπτοι και κρινόμενοι από κάθε σχετικό ή άσχετο με την εκπαίδευση. Γιατί μόνο αν συνεχίσουμε να διδάσκουμε με αγάπη τα παιδάκια μας, θα μάθουν γράμματα, ακόμα και με τα όποια λάθη μας.
Κι ας θυμηθούμε τους στίχους της Κατερίνας Γώγου... "το νου σου ε, στο μυαλό είναι ο στόχος". Κι εμείς, όσο ασχολούμαστε με το μυαλό των Ελληνοπαίδων είμαστε τέλειος στόχος.

gyristroula2 said...

Εύη, καλημέρα,
Εν μέσω κρίσης και οι μίζες έχουν ανάψει. Αυτό είναι το φιλέτο του υπουργείου μας, γι' αυτό κόπτονται όλοι για μεταρρυθμίσεις του ποδαριού, για να βγουν καινούρια βιβλία και λυσάρια. Χωρίς έρευνες, χωρίς μελέτες, χωρίς πιλοτικές εφαρμογές, αρκεί να πληρωθούν οι εργολαβίες.
Πρέπει να κρατηθούμε, Εύη, αν μας καταβάλουν, αν χάσουμε το κουράγιο μας, θα καταρρεύσει το δημόσιο σχολείο κι αυτοί τα παιδιά τους δεν τα στέλνουν σ' αυτό, δεν τους νοιάζει...

sgouro said...

Πολύ φοβάμαι ότι το Παιδαγωγικό ινστιτούτο μόνο παχυλούς μισθούς και τίτλους ξέρει να μοιράζει....
Από λόγια και διακηρύξεις και άλλα ηχηρά παρόμοια έχουμε χορτάσει...επί του πρακτέου όμως , εμείς επωμιζόμαστε την ευθύνη και τις εύκολες κατηγόριες.
Καλή βδομάδα Γυριστρούλα

gyristroula2 said...

Καλημέρα, σγουρό,
Δεν ξέρω πώς δικαιώνουν αυτοί οι άνθρωποι, οι επιτελείς της εκπαίδευσης, την ύπαρξή τους,μ' αυτά και μ΄αυτά. Εμείς τουλάχιστον, με ή χωρίς αυτούς, τη δικαιώνουμε, όταν αγωνιζόμαστε να δώσουμε παιδεία στους μαθητές μας.

sgouro said...

Τα παιδιά διψάνε για πράγματα που θα ενεργοποιήσουν την φαντασία τους και την δημιουργικότητά τους. Μυαλό υπάρχει , αλλά κάποιοι θέλουν να μένει ανενεργό , γιατί άραγε;;