Sunday, April 25, 2010

Οι φιλόλογοι δεν δικαιούνται να διδάσκουν σε σχολεία;


Τι έμαθα προχθές συζητώντας με νεαρή συνάδελφό μου, ωρομίσθια στην ΠΔΣ; Με τα νέα δεδομένα του ΑΣΕΠ, οι φιλόλογοι του Κλασικού, του Νεοελληνικού και του Ιστορικού τμήματος των φιλοσοφικών σχολών δεν μπορούν πλέον να διαγωνίζονται για μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση, γιατί ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ. Οι μόνοι επαρκείς θα είναι οι απόφοιτοι του ΦΠΨ, του τομέα παιδαγωγικών-ψυχολογίας δηλαδή,που ουσιαστικά ΔΕΝ είναι φιλόλογοι, δεν έχουν σπουδάσει αρχαία, νέα ελληνική φιλολογία και γλώσσα,ούτε ιστορία, αλλά κυρίως παιδαγωγικά, ψυχολογία,διδακτική.
Και γιατί παρακαλώ δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια, γνωρίζει κανείς;
Πού να το γνωρίζετε, αναγνώστες μου, αφού κι εγώ η...ειδική δεν είχα ιδέα;
ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ στα φιλολογικά και ιστορικά τμήματα, παρά μόνο,λέει,μεθοδολογία της έρευνας ή κάτι τέτοιο! Γιατί, λέει, προορίζονται για επιστήμονες ερευνητές κι όχι για δασκαλάκοι! Κι όποιος θέλει να γίνει δασκαλάκος ήρθε σε λάθος σχολή, ακούστηκε σε πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, όταν ζήτησαν οι φοιτητές να διδάσκονται διδακτική του αντικειμένου τους!
Και πού όλα αυτά; Στη φιλοσοφική σχολή, που ανέκαθεν παράγει καθηγητές για τη μέση εκπαίδευση, από καταβολής ελληνικού πανεπιστημίου!
Ποιοι αφαίρεσαν τα παιδαγωγικά,που διδασκόμασταν οι παλιοί, από το πρόγραμμα σπουδών; Και γιατί δεν αντέδρασαν οι φοιτητές που καταλαμβάνουν κάθε τρεις και λίγο τα πανεπιστήμια, μόλις τους στραβοκοιτάξει ο Υπουργός ή ο Πρύτανης;
Τι ευθύνη έχει για αυτό ο λαλίστατος και ρέκτης, κατά τα άλλα σεβαστός δάσκαλός μου, κ. Μπαμπινιώτης; Πώς φαντάζεται την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου χωρίς δασκάλους; Με ειδικούς επιστήμονες- ερευνητές;
Και τώρα τι θα πουν στους φοιτητές τους οι καθηγητές των φιλολογικών και ιστορικών τμημάτων; Πού θα βρουν επιστημονικούς και ερευνητικούς θώκους να τους απορροφήσουν;
Ας αρχίσουν από τώρα να τους στήνουν, γιατί ίσα ίσα προλαβαίνουν να κρατήσουν τους δικούς τους...

28 comments:

Anonymous said...

Μα υπάρχουν παιδαγωγικά...Τώρα, αν τα καταργούν στο νέο πρόγραμμα σπουδών που θα ισχύει από Οκτώβρη, αυτό δεν το ήξερα.

Να πω την αλήθεια, όμως, είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα, το ότι θα χρειαζόμαστε πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης για να διδάξουμε. Το ότι δε θα είναι γνωστός από πριν ο αριθμός αυτών που θα διοριστούν, αλλά θα ανακοινώνεται μετά τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, το ότι μετά το διορισμό θα ελεγχόμαστε από κάποιο "μέντορα", που όμως δε διευκρινίζεται ποιος και τι θα είναι, και πολλά άλλα, αποτελούν το περίφημο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.

Πάντως μας αδικείς, Γυριστρούλα μου. Αντιδράσαμε. Κι ακόμα αντιδρούμε. Αλλά η αποχή από την πολιτική εμφανίζεται τόσο στην υπόλιπη κοινωνία όσο και στο Πανεπιστήμιο.

Με συγχωρείς για το μεγάλο σχόλιο, αλλά το θέμα είναι καυτό.

gyristroula2 said...

Αurora, ειλικρινά, δεν ξέρω αν ισχύει. Η συνάδελφος έχει τελειώσει πρόσφατα φιλολογικό τομέα (δεν ξέρω σε ποιο πανεπιστήμιο) και δεν έχει κάνει σχεδόν καθόλου παιδαγωγικά!
Όπου έχει συμβεί αυτό και δεν έχουν αντιδράσει, μην τους δικαιολογείς, έχουν τεράστια ευθύνη, που κλείνουν κάθε τρεις και λίγο τις σχολές τους και έχουν πιο πολλές μέρες κατάληψης από μέρες μαθημάτων. Ας τις κλείνουν τουλάχιστον για ουσιαστικό λόγο.
Εσύ πάντως μη φοβάσαι, το πολύ πολύ να έχεις μέντορα το θερσίτη (ελπίζω όχι τη "φιλόσοφο")
Μην ανησυχείς, μάλλον εσύ θα μας γηροκομάς τότε, γιατί στα 67 που θα βγούμε στη σύνταξη και με τις υπερωρίες τις υποχρεωτικές, ραμολιμέντα θα είμαστε, όχι μέντορες.

Anonymous said...

Γυριστρούλα μου (που ήρθες και στην Αθήνα πρόσφατα,έμαθα,χμ...), αν ήξερα ότι αυτό που ορίζεται ως "μέντορας" στο νομοσχέδιο θα ήταν ένας καθηγητής, ας ήταν και η "φιλόσοφος", δε με πείραζε. Αλλά συζητιέται ακόμη και η εκδοχή να πρόκειται για ιδιώτες (!).

Για τις καταλήψεις και τα αντανακλαστικά των άλλων σχολών δεν ξέρω, αλλά για Φιλοσοφική Αθηνών είμαι κάπως αισιόδοξη. Καταλήψεις κάνουμε εκεί που χρειάζεται, πιστεύω, όπως και άλλου είδους δράσεις.

Όσο για τα περί...γηροκόμησης, έχω τις αμφιβολίες μου για αν θα γεράσετε ποτέ εσύ κι ο Θερσίτης (ο Θερσίτης μάλιστα το έχει δηλώσει ότι είναι έφηβος).

Υ.Γ. Αυτό το "υπόλιπη" του προηγούμενου σχολίου τώρα το πρόσεξα. Jesus Christe. Χαιρετώ, πριν γράψω κι άλλα τέτοια.

gyristroula2 said...

Αurora,μη φοβάσαι, δεν μας διαβάζει ο θερσίτης-χιχιχι-είναι πολυάσχολος,οπότε μπορούμε να κάνουμε και κανένα λαθάκι απροσεξίας.
Να δω ιδιώτες να συμβουλεύουν καθηγητές και τι στον κόσμο! Χρειαζόμαστε λίγη ψυχαγωγία στα σχολεία, ας έρθουν!
Μην ανησυχείς, μαράκι, υπάρχουν ακόμα δυνάμεις αντίστασης στα σχολεία. Όχι τυπικά συνδικαλιστικές, όχι πολιτικά οριοθετημένες, αλλά υπάρχουν...
Τέτοιες χαζομάρες δεν θα μακροημερεύσουν.

NdN said...

Gyristroula είνια ακριβώς οπως το λες. Θα υποχρεώσουν όσους τελείωσαν φιλοσοφική να δώσουν κάποια μαθήματα επιπλέον στο πανεπιστήμιο για να πάρουν "Παιδαγωγική επάρκεια". Μιλάμε για απαράδεκτα πράγματα. Το ίδιο κάποια στιγμή συνέβαινε με τους μηχανικούς και δεν έχω ιδεα αν σταμάτησε. Ζητούσαν ECDL για να αποδείξουμε ότι ξέρουμε υπολογιστές. Ειλικρινά θα ήθελα να συναντήσω εναν από αυτούς που τα σκέφτονται αυτά τα μέτρα, όχι για να μαλώσω μαζί του, απλά για να δω πόσο άσχετος μπορεί να είναι κάποιος. Που είναι το όριο ρε παιδί μου...

Διονύσης Μάνεσης said...

Γεια σας.
Πιστεύω ( ή "ελπίζω" να γράφω;) πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ας κρατάμε το μικρό καλαθάκι μας και ας μη χάνουμε το θάρρος μας, "εμείς πάντα το ξέραμε πως δε χωράει μέσα σε 4 τοίχους το μεγάλο μας όνειρο", που λέει κι ο καλός ποιητής μας...

Θερσίτης said...

Είμαι εδώ και σας διαβάζω! Προσέχετε, ε;
Επί της ουσίας θαρρώ πως είναι παραπληροφορημένη η συνάδελφος. Μαρία, ψάξε το.

gyristroula2 said...

Ndn,καλημέρα!
Στην περίπτωσή μας,αν δεν έχουν διδαχθεί παιδαγωγικά,καλά τους κάνουν!
Είναι σαν να μην διδάσκεται ο μηχανικός μηχανολογία, να φανταστείς. Γιατί σχεδόν κανένας φοιτητής φιλοσοφικής δεν φοιτά στη σχολή του για να γίνει φιλόλογος σκέτο, για καθηγητές προορίζονται όλοι, γι'αυτό και την αποκαλούμε καθηγητική σχολή.

gyristroula2 said...

Κι εγώ το ελπίζω,αλλά η κοπέλα που μου το είπε είναι καθόλα σοβαρή και ενημερωμένη, πολύ φοβάμαι ότι ισχύει. Ίσως όχι σε όλες τις φιλοσοφικές. Κι εγώ να μη ρωτήσω πού τελείωσε!

gyristroula2 said...

ΘΕΡΣΙΤΗ! (Ωχ, Μαράκι, την πατήσαμε!)
Μακάρι να μην ισχύει,γιατί προβλέπω να αρχίσουν τα οργανα στις φιλοσοφικές,αν δεν έχουν αρχίσει ήδη...

gyristroula2 said...

ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΑ!
Η Θεσσαλονίκη ανέκαθεν ΔΕΝ είχε παιδαγωγικά στις φιλολογίες! ΜΟΝΟ ΕΝΑ μάθημα έχουν κι αυτό επιλογής, μπορούν να πάρουν φιλοσοφία στη θέση του!
Θερσίτη, μάλλον ο Μπαμπινιώτης δεν τα έκανε τόσο θάλασσα στην Αθήνα τελικά!

gyristroula2 said...

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ 2η
Στη φιλοσοφική Ιωαννίνων τμήμα φιλολογίας μόνο ένα μάθημα παιδαγωγικών υπήρχε στο τέταρτο έτος, χωρίς παρουσίες σε σχολεία ή υποδειγματικές διδασκαλίες και τέτοια περίεργα.

Χαρ. Αλβερτος said...

... ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡ. ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜ. "ΤΑ ΝΕΑ", ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ - ΔΕΞΙΑ - ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΤΕ... ΟΣΟΙ ΑΠΙΣΤΟΙ :)

ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

gyristroula2 said...

Καλή εβδομάδα,ταξιδευτή!
Ε,πώς να τα πιστέψει κανείς αυτά τα απίστευτα;

sgouro said...

Λοιπόν , από γελοιότητες έχουμε χορτάσει τον τελευταίο καιρό , αλλά μέχρι να το επιβεβαιώσουμε , ας μην είμαστε κατηγορηματικοί.
Πάντως , έχω να καταθέσω την δική μου καθηγητική εμπειρία-κανένα πανεπιστήμιο και κανένας παρλαπίπας καθηγητής πανεπιστημίου , απ' αυτούς τους σκονισμένους και αραχνιασμένους , δεν σε μαθαίνει τι θα πει τάξη. Βαυκαλίζονται , αν πιστεύουν κάτι τέτοιο...
Στην πράξη γίνεσαι, καθώς τρίβεσαι με τα παιδιά , ώρα με την ώρα , μέρα με την μέρα, χρόνο με τον χρόνο...με αγάπη , με υπομονή και κόπο. Τα παιδαγωγικά που εγώ τουλάχιστον διδάχτηκα στο ιστορικό-αρχαιολογικό της Αθήνας είναι θεωρίες και ιστορίες για αγρίους που δεν με έκαναν καλύτερη φιλόλογο
Γιούχα θέλουνε όλοι οι ανθρωπάκηδες που μας έχουν φλομώσει με τις παρλαπίπες τους..

gyristroula2 said...

Σγουρό,αν το πάρουμε έτσι, τίποτε δεν μας μάθανε στο πανεπιστήμιο, μόνοι μας τα μάθαμε στην πορεία της δουλειάς, απλώς κατευθύνσεις, μεθοδολογία, βιβλιογραφία σου δίνουν οι σπουδές. Από αυτό όμως μέχρι το να μην διδάσκονται μια ώρα παιδαγωγικών φοιτητές που προορίζονται για καθηγητές αποκλειστικά, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Δεν μπορώ να το πιστέψω. Εδώ ειδικότητες με τεράστιες άλλες δυνατότητες απορρόφησης,όπως της πληροφορικής, έχουν παιδαγωγικά μαθήματα στο πανεπιστήμιο,κάνουν διδακτική του αντικειμένου τους. Τώρα βέβαια που δεν θα μπορούν να δώσουν στον ΑΣΕΠ θα δεις τι έχει να γίνει στις σχολές.

sgouro said...

Μα δεν διαφωνούμε καλή μου...απλά τα παιδαγωγικά που μας έκαναν ήταν για τα κλάμματα-αν ήσουν εσύ τυχερή και έπεσες στην περίπτωση είναι άλλο θέμα...
Ας αφήσουμε τους τίτλους και ας μπούμε στην ουσία του θέματος επιτέλους-τι παιδεία θέλει η πολιτεία για τους αυριανούς πολίτες της;Πως τους θέλει;Γιατί αν τους θέλει ενεργούμενα και πιόνια , μια χαρά τα σχεδιάζει η κυρία Ξινοπούλου...
Την αγάπη μου...

gyristroula2 said...

Σε όλα να έχει άδικο η Υπουργός,σγουρό μου,στο θέμα αυτό έχει απόλυτο δίκιο. Δεν ξέρω τι παιδαγωγικά κάναμε εμείς, αλλά είναι αδιανόητο ένας δάσκαλος να μην διδάσκεται παιδαγωγικά και να θέλει να διεκδικήσει θέση σε σχολείο. Είμαστε παγκόσμιο ανέκδοτο τελικά!
Καλημέρα,κοριτσάκι...

Χαρ. Αλβερτος said...

... ΜΑ ΤΟ @ΣΓΟΥΡΟ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΣΕ... ΚΑΠΟΙΑ Κα ΞΙΝΟ-ΠΟΥΛΟΥ!
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΚΥΡΙΑ; ΠΡΩΤΗ... ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΩ!

:))

ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

Anonymous said...

Επιβεβάιωση 3η. Στη Φιλοσοφική Αθηνών υπάρχουν πολλά μαθήματα παιδαγωγικών, αλλά υποχρεωτικό είναι μόνο ένα (όποιο θες). Για το πρόγραμμα που θα ισχύει από του χρόνου δεν ξέρω -ούτε και υπάρχει τρόπος να μάθω- τι θα ισχύει.

Ωστόσο η λύση δεν είναι η θέσπιση εκατό διαφορετικών πιστοποιητικών και καταρτίσεων μετά το Πανεπιστήμιο. Ή μάλλον είναι λύση, αλλά μόνο για την κυρία Ξινο-Διαμαντοπούλου και όσους θέλουν να κόψουν την εκπαίδευση στα μέτρα τους.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΕΝΘΥΜΟΥΜΕΝΟΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ, ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝ. ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ (Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΙ ΑΥΤΟΣ)ΚΙ ΑΠ' Ο,ΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ, ΑΠ' ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ - ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚ. ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ... ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΑΜΕΡΙΚ. ΠΑΝ/ΜΙΩΝ - ΚΑΘΕ ΝΕΟΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ( ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ... ISO...

ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ Ο ISO ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΙΣTΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ... ISO, ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ...

ΤΕΛΙΚΑ, ΛΥΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ! Η Κα ΞΙΝΟ-ΠΟYΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΝΤΟΡΑΣ ΤΗΣ Κας ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Η ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ Η ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ; ΕΧΩ ΠΟΛΥ... ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ!

:)

gyristroula2 said...

Ταξιδευτή, καλημέρα, ξινή ξε ξινή η υπουργός, οι φιλόλογοι που σπουδάζουν στα πανεπιστήμιά μας,για να διεκδικήσουν μια θέση σε σχολεία, ΠΡΕΠΕΙ να έχουν παιδαγωγική κατάρτιση, αλλιώς να εισηγηθούμε την κατάργηση της παιδαγωγικής επιστήμης, γιατί εμείς οι Έλληνες τα ξέρουμε όλα δι' επιφοιτήσεως.
Πολύ φοβάμαι όμως ότι δεν είναι τελικά απαιτητή ούτε από τον ΑΣΕΠ, αν κατάλαβα καλά. Το πολύ πολύ να παρακολουθούν ένα σεμινάριο. Φυσικά, όσοι διοριστούν δοκιμαστικά, θα είναι εύκολη λεία στα χέρια των όποιων ιεροεξεταστών.

gyristroula2 said...

Ακριβώς,Μαράκι!
Αν δεν έχεις παιδαγωγική κατάρτιση, θα τους προσφέρεις υπέροχες ευκαιρίες να σε "επιμορφώσουν" με το αζημίωτο πολιτικά και οικονομικά. Να δεις σεμινάρια που θα σκάσουν μύτη, επί πληρωμή ή κατόπιν υψηλής ευνοίας!
Μην τους επιτρέψετε κάτι τέτοιο, αντιδράστε και για την ποιότητα των σπουδών σας, είναι το μόνο ίσως που περνάει από το χέρι σας.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η Κα... ΞΙΝΟ-ΠΟΥΛΟΥ :)

Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΥΡΙΣΤΡΟΥΛΑ!

ΥΓ. ΠΟΙΟΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΓΥΡΙΣΤΡΟΥΛΑ ΜΟΥ ΝΑ... ΔΙΑΦΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!
ΟΜΩΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ.
ΟΤΙ ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΠΑΕΙ - ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΟΥΣ - ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ.
ΠΑΕΙ ΓΙΑ Ν' ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΟΠΩΣ-ΟΠΩΣ ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΤΟΥ ΛΑΧΕΙ.
ΟΠΟΤΕ - ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ - Η Κα ΥΠΟΥΡΓΟΣ... ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ... ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ... ΠΑΙΔΕΙΑΣ ) ΞΙΝΗ ΞΕ ΞΙΝΗ, ΦΟΥΜΑΡΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ ΠΟΥΛΑΕΙ.
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΕΝΩ, ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ :)

φιλόλογος said...

Στην Φιλολογία Ιωαννίνων υπήρχε από το 1ο έτος μάλιστα μάθημα διδακτικής Νέων Ελληνικών, με υποχρεωτική παρουσία και παρακολούθηση δειγματικής διδασκαλίας σε σχολεία (στο Πειραματικό Ιωαννίνων για την ακρίβεια). Το δίδασκε ο αείμνηστος Θανάσης Γκότοβος, ο οποίος είχε διατελέσει καθηγητής στη Μέση εκπαίδευση πολλά χρόνια, πριν μεταπηδήσει στο Πανεπιστήμιο. Το μάθημα δεν ήταν υποχρεωτικό όμως και δεν συνεχίστηκε αφού πέθανε ο Γκότοβος. Το μόνο παιδαγωγικό μάθημα που διδάχτηκα ήταν ένα υποχρεωτικό στο τέταρτο έτος, θεωρητικό όμως. Σε αίτημα μας ως εκπροσώπων μεταπτυχιακών φοιτητών (πια) στη Συνέλευση του Τμήματος Φιλολογίας να εισαχθούν στο πρόγραμμα της σχολής οι διδακτικές των φιλολογικών μαθημάτων (αρχαίων, νέων κτλ) οι έγκριτοι και κατηρτισμένοι καθηγητές μας απάντησαν ότι η Φιλολογία δεν παράγει "δασκαλάκους και καθηγητές, παράγει φιλολόγους και επιστήμονες της έρευνας" (ή κάπως έτσι). Καλά κάνει λοιπόν και η Αννούλα τώρα και αμφισβητεί την επάρκειά μας να μπούμε σε τάξη, αφού ο ελιτισμός και οι φαντασιώσεις μεγαλείου κάποιων μεγαλοκαθηγητών (οι οποίοι απαξάπαντες είχαν βολεμένες τις γυναικούλες τους στο Πανεπιστήμιο, μερικοί και τα παιδάκια τους) έχουν προλειάνει το έδαφος για τέτοιους είδους ρυθμίσεις. Εμείς οι φιλόλογοι καλά είναι να καθήσουμε να μελετάμε κανένα κείμενο, να εξοβελίζουμε στίχους από τις τραγωδίες, να ασχολούμαστε με το μέτρο στη λατινική ελεγεία, με τον αν είναι η τομή κατά τρίτον τροχαίον ή αν υπάρχει ζεύγμα του Porson στον στίχο 352 του ετης Οδύσσεια και άλλα τέτοια χρήσιμο. Στο μεταξύ, οι απόφοιτοι του ΦΠΨ θα διδάσκουν αρχαία και νέα, τα οποία βέβαια έχουν να δουν από τις Πανελλήνιες.

gyristroula2 said...

Ευχαριστώ,συνάδελφε,για την παρέμβασή σου,που επιβεβαιώνει τα όσα τέθηκαν στην ανάρτηση.Ήλπιζα να μην είναι έτσι,ομολογώ...

cuntu luna vini said...

Η συγκροτημένη γνώση, η μελέτη του επιστημονικού αντικειμένου συνιστά όρο και προυπόθεση της διδασκαλίας του, αν ασφαλώς ενδιαφερόμαστε για τη γνώση εκείνη που μορφώνει κινητοποιώντας δυνάμεις ανατροπής, φωτίζοντας συνειδήσεις. Τούτη την αλήθεια η νέα αρχιτεκτονική ιδεών την υποβαθμίζει διότι τη φοβάται. Έτσι, χωρίς φυσικά να την απορρίπτει
προσανατολίζει την κοινωνία,στην ανάγκη της παιδαγωγικής του αντικειμένου. Ο νέος "παιδαγωγισμός" αποξενωμένος μάλιστα από τη φιλοσοφία, δεκανίκι ιδεολόγημα του νέου, τρομάρα μας, "ουνιβερσαλισμού" εύκολα μπορεί να αλέσει τις αποσπασματικές πληροφορίες και σε βαζάκι να τις σερβίρει στις μάζες που οφείλουν να είναι υποταγμένες.
Είμαι 19 χρόνια φιλόλογος, και ξέρω πια ότι στην τάξη θα είμαι έτοιμη να μπω εφόσον διαρκώς μελετώ τα του αντικειμένου μου, διαβάζω λογοτεχνία, κείμενα, ποίηση,ιστορία, και οπωσδήποτε βρίσκομαι σε επαφή με την κοινωνία και το ζωντανό διάλογο. Δεν περιμένω από κανένα πακετάκι μαγικές λύσεις. Οι μαθητές υποφέρουν από τη σύγχυση που παράγεται πολιτικά και είναι μν
ημειακά αποτυπωμένη στα σχολικά εγχειρίδια.

Anonymous said...

Κατ' εμε τα περί παιδαγωγικής επάρκειας είναι εκ του πονηρου, εννοώ ότι δεν ασχολούνται με το συγκεκριμένο θεμα απο την καλή τους την προαίρεση,αλλά μάλλον αλλού αποσκοπούν!Και στην φιλολογία κ στις υπόλοιπες σχολές, ουδέποτε υπηρξαν υποχρεωτικά παιδαγωγικά μαθήματα, απ όσο ξερω, και είναι εν γένει γελοίο να υποστηρίζεται ότι όποιος έχει την λεγόμενη παιδαγωγική κατάρτιση, επιβεβαιωμένη στα χαρτιά, ειναι σε θεση να διδάξει!Δηλαδή οι υπόλοιποι είναι ανίκανοι;;;Ή γεννήθη ποτε κανείς έτοιμος για το όποιο έργο;Με αυτή τη λογική θα έπρεπε αυστηρός και δια ροπάλου να μην επιτρέπεται η είσοδος σε κανενός είδους εκπαιδευτικό ίδρυμα(σχολείο ή πανεπιστημιο κ.λ.)σε όσους δεν έχουν κατοχυρωμένες γνώσεις ψυχολόγου ή κοινωνικού λειτουργού!Εις τί συνίσταται η λεγόμενη παιδαγωγική κατάρτηση; Να οριστεί επακριβώς!Μας "πεταν" μια εύηχη λέξη κ αμέσως "τσιμπάμε"!!!Τί θα την κανουν αυτήν την κατάρτιση όσοι ΔΕΝ γνωρίζουν το αντικείμενο που θα διδάξουν;Για να είμαστε δίκαιοι, με αυτην την λογική, θα έπρεπε να δημιοργηθεί μια σχολή , ξεχωριστη , γιακαθηγητες! Γιατί όχι,; υουλάχιστον ναξερει ο καθείς πουπαταει κ που βρίσκεται!Γιατί οντως, μια σχολη ακαδημα ι κού επιπέδου δεν ασχολείται με το αν εσύ θα γινεις καθηγητής δευτεροβάθμιας κ ούτε οφείλει να το κάνει!!!Οφειλει να σε φερει σ επαφή με το αντιστοιχο γνωστικο αντικειμενο, με την αντίστοιχη επιστήμη! Μαθετε πρωτα τι σημαινει πανεπιστήμιο κ μετα κρινετε την κατάσταση! Το προβλημα με την αγορα εργασιας, οπως λεγεται σημερα, ειν οτι προκειται για κοινωνικοοικονομικές συνιστώσες με πολιτικες ευθύνες, κ όχι για ακαδημα ι κή ευθύνη!Ισως το λάθος της πολιτείας είναι ίτι τα τελευταία χρόνια άνοιξε πολλα νεα τμηματα κ αυξησε τον αριθμο των εισακτέων, δημιουργώντας κενό καταρτισμενου δυναμικού δτους άλλους τομείς, τα πανεπιστήμια κ ηπαιδεία δε φταιν, φταινε συγκεκριμένα πολιτικά προσωπα, οπως κ πολλοι πανεπιστημιακοί παράγοντες που επέτρεψαν πράγματα που δεν θα έπρεπε να επιτρέψουν!Επίπλεον το πανεπισυήμιο προάγει την παιδεία, δεν πρεπει να προσφέρει σκλάβους στην αγορα εργασιας, δηλαδη δεν υποχρεουται να αλλάζει το ρολο του καθε φορα που το απαιτεί ηαγορά, με χουντικο τροπο.Δυστυχως το πανεπιστημιο προσφερει στη κοινωνια ανεργους κ σκλάβους, οχι ανθρωπους με παιδεια.Κ γ αυτο ευθυνεται κ το γεγονος ότι οι άλοι οικονομικοί τομείς εγκαταλεθφθηκαν(γεωργια, βιοτεχνια....) ,το κρατος φερει μεγαλες ευθυνες γ αυτη υην κατασταση,(αποδυνάμωσε ολους τους υγειεις τομεις , με νομοθετικες κπολιτικες πραξεις).Δεν γινεται απι τα πανεπιστημια να βγαινουν ολοι καθηγητες!Πρεπει να προσφερουν περισσοτερες διεξοδους πρωτον, και να αποκτησουν εναν σταθερο αριθμο εισακτεων δευτερον!Το πτυχιο επισης ,οταν εχει αξια, αρκει κ δε χρειαζεσαι εξτρα χαρτιά κ προσόντα για την οποιαδξπιτε δουλειά!Παλιά με το απολυτηριο λυκειου εβρισκες ενα σωρο δουλειές!Ας μαθουμε να κανουμε τα πρεποντα οχιτα περιττα, μας παραμυθιάζουν τάχα για προσόντα κ κοσμο ευκαιριών, ενω υπάρχει μόνο ανεργία! Θελει ριζική αναδιάρθωση!Απ την αρχη όλα! Ξεχαστε πτυχια κ υπισχεσεις!Πρωτογενης τομέας, δευτερογενής, τελευταιος ο τριτογενής! Ο Θεος να μας βοηθησει! Δε παμε καλά! Ουτε σα κοινωνία,! Ουτε σκεπτομαστε σωδτα! Οπου βλεπεις πολλα προσοντα , κατι δε παει καλα, βολεύονται λίγοι κ οι υπόλοιποι μενουν στην "απ εξω" !Και συνηθως αυτο δε συνεπάγεται αξιοκρατία!

Cyber Sex

  Όταν πρωτομπήκε στο ίντερνετ, εκεί στα μισά της τελευταίας δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα, σκέφτηκε ότι είχε μια ωραία ευκαιρία να βελτι...