Sunday, November 29, 2009

Η Διαβούλευση και τα "δικαιώματα" των εκπαιδευτικών


Διαβάζω σήμερα τα σχόλια των εκπαιδευτικών στη διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας και επιθυμώ να αποστασιοποιηθώ από τα κακώς εννοούμενα κεκτημένα του κλάδου μας που περιέχονται σ' αυτά τα σχόλια.
1. Δεν είναι υποχρεωμένο το κράτος να μας διορίσει, επειδή έχουμε ένα πτυχίο που γράφει φιλόλογος ή μαθηματικός. Δεν ζούμε σε χώρα του υπαρκτού ή ανύπαρκτου σοσιαλισμού, για να αντιστοιχεί στον καθένα μας μια θέση στο δημόσιο. Το κράτος δικαιούται να μη μας διορίσει ποτέ αν δεν μας έχει ανάγκη.
2. Δεν δικαιούμαστε, όταν διοριστούμε, να πάμε σπίτι μας. Το σπίτι μας είναι εκεί που είναι η δουλειά μας, να πάμε εκεί με τα παιδάκια μας και να οργανώσουμε τη ζωή μας κάνοντας τις αναγκαίες προσαρμογές. Καλό θα είναι να γίνεται σεβαστή η συνυπηρέτηση, μα μόνο όταν υπάρχουν θέσεις κενές. Αλλιώς να γίνεται προς τα εκεί που υπάρχουν, πχ όλοι στο δυσπρόσιτο κι όχι το αντίστροφο.
3. Δεν είναι τα παιδάκια μας περισσότερο παιδιά από τους μαθητές μας, για να μην μπορούν να ζήσουν σε ένα απομακρυσμένο μέρος που είναι η δουλειά των γονιών τους. Άλλωστε, σ' αυτό το μέρος λείπουν καθηγητές, αν δεν μας αρέσει, ας κάνουμε άλλη δουλειά στην πόλη.
4. Αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε παράπλευρους δρόμους, για να διοριστούμε- παρακάμπτοντας τα κορόιδα που πετυχαίνουν και ξαναπετυχαίνουν στον ΑΣΕΠ και τρώνε τη σκόνη μας, αφού με το κονέ σε 3 χρονάκια διοριζόμαστε- δεν ζητάμε να ισχύσει καμιά νομιμότητα, ούτε κλαίμε σαν τη Μάρθα Βούρτση για τα χαμένα χρόνια. Εμείς την καταπατήσαμε τη νομιμότητα, εμείς αδικήσαμε, εμείς παίξαμε και χάσαμε.
5. Με τον ΑΣΕΠ μπορεί να μην επιλέγονται οι καλύτεροι, αλλά ούτε και με τα ρουσφέτια κατακτάται η προϋπηρεσία. Και, για την ώρα, ο ΑΣΕΠ είναι το μόνο σύστημα επιλογής που δεν είναι διαβλητό. Ας προτείνουμε καλύτερο κι όχι να ζητάμε να παρακαμφθεί από την αποκτηθείσα με ρουσφέτι προϋπηρεσία.
6. Εμείς οι παλιοί που δεν τα περάσαμε αυτά, καλά θα κάνουμε να σκεφθούμε γιατί τόσος κόσμος σφάζεται, για να βρει μια θέση σε σχολείο, αφήνοντας ακόμα και καλοπληρωμένες θέσεις στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Γιατί είναι τόσο περιζήτητη η δουλειά μας; Μήπως ο πήχης έχει πιάσει έδαφος; Μήπως γι' αυτό δεν μας πιστεύουν όταν ζητάμε αυξήσεις ή βελτιώσεις στα εργασιακά μας δικαιώματα; Μήπως να δούμε πώς θα γίνει η δουλειά μας λιγότερο "μήλον της έριδος" για κάθε βολεψάκια και θα απευθυνθεί σε ανθρώπους που θέλουν και μπορούν να είναι δάσκαλοι;
7. Κανείς δεν μπορεί να επικαλείται την προϋπηρεσία ως αδιάψευστο πιστοποιητικό εκπαιδευτικής ικανότητας, ούτε εμείς οι μαθουσάλες, γιατί κανείς δεν μας αξιολόγησε ποτέ, κανείς δεν μπορεί να μας κουνήσει, ακόμα κι αν υποπέσουμε σε ποινικό αδίκημα, πόσο μάλλον αν μπαίνουμε στην τάξη και δεν κάνουμε μάθημα. Κι αν κοιτάξουμε τις πανελλήνιες και τα αποτελέσματά τους ή την παγκόσμια κατάταξη της PISA για τους μαθητές μας, μάλλον δεν κάνουμε και τόσο καλά τη δουλειά μας.
Μόνο αν βγάλουμε τα ανωτέρω παραπετάσματα από το μυαλό μας, θα μπορέσουμε να συζητήσουμε σοβαρά και εποικοδομητικά σε διαβουλεύσεις και να προτείνουμε ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμισή μας, μέσω της αναβάθμισης του δημοσίου σχολείου.
Μέχρι τότε, απλώς εκτιθέμεθα ανεπανόρθωτα στα μάτια της κοινωνίας.


ΥΓ: 1. Το σχόλιό μου στη διαβούλευση περί προσλήψεων:
"Είμαι χρόνια διορισμένη, από την εποχή που ο χρόνος αναμονής στην ειδικότητά μου ήταν μόλις ένα έτος. Η επετηρίδα αντικαταστάθηκε από τον ΑΣΕΠ, για να παρακαμφθεί κι αυτός με χίλιους δυο ύποπτους τρόπους, με διασυνδέσεις και διαπλοκές παντός τύπου.
Τάσσομαι με το μέρος των συναδέλφων μου που δίνουν και ξαναδίνουν εξετάσεις, πετυχαίνοντας και ξαναπετυχαίνοντας, και πάλι απέξω μένοντας να βλέπουν κάποιους με μπάρμπα στην Κορώνη να διορίζονται σιγά σιγά από το παράθυρο και τώρα να απαιτούν κιόλας να γίνουν μόνιμοι σε βάρος των συναδέλφων τους. Αντί να πουν έπαιξα κι έχασα, ας μάθω να μη βασίζομαι στο ρουσφέτι, γιατί από την εποχή της «Κλαυθμώνος» ήταν επισφαλής τρόπος διορισμού.
Προτείνω λοιπόν όσοι πετυχαίνουν, και μόνο αυτοί, να μπαίνουν σε μια επετηρίδα από την οποία να γίνονται οι διορισμοί μονίμων και αναπληρωτών και να μην υποχρεώνονται να δίνουν και να ξαναδίνουν. (Τι στο καλό, αν είναι να τα ξεχνούν σε δυο χρόνια αυτά που ήξεραν όταν πέτυχαν, τότε εμείς οι παλιοί θα έπρεπε να απολυθούμε αυτομάτως.)
Επίσης, να εφαρμοστεί το ολοήμερο σχολείο, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που θα φανερώσει την ανάγκη για επιμόρφωση, πρόσθετη διδακτική στήριξη, παράλληλες τάξεις, τάξεις ένταξης, κι όλους τους θεσμούς (πχ βοηθός καθηγητή, όπως στο εξωτερικό) που θα κάνουν πιο αποτελεσματικό το σχολείο και θα δώσουν δουλειά σε περισσότερους ανέργους καθηγητές, για να διδάσκουν κι όχι για να κάθονται σε γραφεία και να βρίσκονται υπεράριθμοι σε κεντρικά σχολεία."

2. Τοσχόλιό μου στη διαβούλευση περί μεταθέσεων:
"Αν και είμαι εκπαιδευτικός, θα μιλήσω εκ μέρους των γονιών και των μαθητών ενός δυσπρόσιτου σχολείου, γιατί από ό,τι βλέπω εδώ, ο κλάδος μας έχει αρκετούς και καλούς υπερασπιστές των καλώς ή κακώς εννοούμενων συμφερόντων του.
Εφαρμόστε χωρίς εκπτώσεις αυτές τις εξαγγελίες, γιατί το σχολείο έχει γίνει ο τόπος εξυπηρέτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων, πώς θα διοριστούμε, πώς θα πάμε στο σπίτι μας, πώς δεν θα χάσουμε τα όποια κεκτημένα μας. Θεμιτά όλα αυτά, αλλά δεν λαβαίνουν υπόψη ότι πριονίζουν το κλαδί που καθόμαστε και φθάνουν στο τελευταίο σημείο ανυποληψίας το δημόσιο σχολείο.
Χρόνια σε δυσπρόσιτα σχολεία, ζω την αγωνία γονιών και μαθητών κάθε χρόνο για το αν θα έχουν καθηγητές, ποιους θα έχουν, για πόσο θα μείνουν. Βλέπω δεκάδες τοποθετημένους οργανικά να παίρνουν τα μόρια του σχολείου μου, υπηρετώντας κάπου κοντά στο σπίτι τους και ντρέπομαι για λογαριασμό τους, που ποτέ δεν πάτησαν να δουν ποιοι τους πληρώνουν κάθε 15, ποιοι τους στέλνουν τα χαρτιά τους και πώς είναι τελοσπάντων αυτός ο τόπος «εξορίας» που τους δίνει τζάμπα τα μοριάκια τους.
Κάθε χρόνο βλέπω νεοδιόριστους μόλις εμφανίζονται να εξαφανίζονται με αποσπάσεις και να μπαίνουν δυο τρεις συνεχόμενοι σε μια τάξη μέχρι να έρθει ένας έρμος αναπληρωτής ή ωρομίσθιος να κάνει μάθημα.
(Φέτος είδα μέχρι παλιά υπηρετούσα που έχει μετατεθεί στην Αθήνα, να έρχεται με μετάθεση ξανά, για να πάρει τα μόρια, όσο θα είναι σε άδεια ανατροφής παιδιού.)
Όλοι σκοτώνονται να έρθουν και κανένας δεν θέλει να υπηρετήσει.
Βάλτε τέλος. Θεσπίστε νόμο που να μας δίνει δασκάλους που μας επιλέγουν, που θέλουν να μείνουν εδώ και να διδάξουν τα παιδιά μας. Θεσπίστε 5 χρόνια το αμετάθετο, με κίνητρα μισθολογικά ή υπηρεσιακά, αν χρειάζεται. Δώστε την ευκαιρία σε ανθρώπους νέους που πιστεύουν στην αποκέντρωση να βρεθούν σε ένα απομακρυσμένο σχολείο και να αγαπήσουν έναν μικρό τόπο και τα παιδιά του.
Φτάνει πια με τους τουρίστες, τους κομήτες και τους πελάτες κομμάτων και παρατάξεων. Μας στείλατε αρκετούς."

52 comments:

kimon said...

Γυριστρούλα μου το θέμα είναι πολύπλευρο. καθώς σε διάβαζα, έβαλα τον εαυτό μου νεοδιόριστο, με τρεις κι εξήντα, να πληρώνω νοίκια, να είμαι μακριά απ' την οικογένεια 3 χρόνια, και τα παιδιά μου να με φωνάζουν θείο! Ναι, να καταργηθούν οι αποσπάσεις για τις ανάγκες υπηρεσίας, αλλά μεταθέσεις 3ετίας ειναι too much (ιαπωνιστί).
Το υπουργείο πάει απ' το ένα άκρο στο άλλο, και μας βλέπω πάλι στους δρόμους.
Πιστεύω, αν οι μισθοί ήταν αξιοσέβαστοι και με μεγαλύτερα κίνητρα για τα δυσπρόσιτα και παραμεθόρια, τότε θα ήταν εφικτό να έρχονταν οικογένειες να εγκαθίστανται εδώ.
Άρα το πρόβλημα είναι οικονομικό και όχι λουφικό.
Όμως όλα αυτά που εξαγγέλλουν δεν θα γίνουν. Πασάρουν 10 θέματα, να γίνει ξεσηκωμός, μετά παίρνουν 5 πίσω, και περνάνε τα 5 που ούτως ή άλλως θα περνάγανε, και όλοι είναι ευχαριστημένοι. Παλιό το κόλπο!
Αναμένουμε εξελίξεις.
Να δεις, τώρα που έρχονται γιορτές θα αρχίσουν οι απεργίες. Άλλο κόλπο κι αυτό! Τους έρχεται πιο φτηνό το δώρο. Α ρε συνδικαλισμός!

Anwtatos said...

Δεν το πιστεύω, συμφωνώ απολύτως με τον Κίμωνα..
Είμαι υπέρ και της δεκαετούς υποχρεωτικής παραμονής στην παραμεθόριο, ΑΛΛΑ με κίνητρα. Κυρίως οικονομικά.Ας χτιστούν "καθηγητικές κατοικίες" με τις στοιχειώδεις ανέσεις.
Το άθλιο κράτος μας όμως, έχει ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να αφήσει τα νησιά μας στο έλεος του Θεού. Δικαιολογημένη, λοιπόν, η δυσπιστία των ντόπιων απέναντι στους ξένους καθηγητές. Ποιος εμπιστεύεται το παιδί του σε κάποιον που θα φύγει σε ένα χρόνο;
Δώστε μας κίνητρα και φεύγω μόνιμα για Δωδεκάνησα αύριο κιόλας.
Όσο για τον ΑΣΕΠ και τους "ταλαιπωρημένους" αναπληρωτές, τι να πω; Για την απαίτηση να μας διορίζει το κράτος, αν πάρουμε πτυχίο; Για το ότι είμαστε το μοναδικό κράτος στο οποίοι οι πτυχιούχοι "καθηγητικών σχολών" χρίζονται κατευθείαν "αδιόριστοι";
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.

Θανασης Ξ. said...

Καλημέρα Γυριστρούλα.

Δεν μπορώ να σχολιάσω επί της ουσίας, δεν ξέρω ούτε την κατάσταση, ούτε τους αριθμούς.
Επί της φιλοσοφίας όμως της παρέμβασής σου θα συμφωνήσω απόλυτα. Αυτή είναι, τελικά, που πρέπει οι 'νόμοι' να την αλλάξουν με τον καιρό.

Λορελάη said...

Γυριστρούλα μου δεν επικροτώ απλώς ΟΛΑ όσα λες, ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΩ κιόλας!!!

Δεν δέχομαι καμμία από τις ενστάσεις που διατυπώνονται περί οικονομικών κινήτρων, διευκολύνσεων κλπ. Κάθε δουλειά έχει τα υπέρ και τα κατά της. Αυτή τη δουλειά διάλεξες, θα υποστείς και τις δυσκολίες και τα προνόμιά της. Και οφείλεις επιπλέον να την κάνεις με αίσθημα ευθύνης, συνέπεια και ήθος. Το κράτος αυτά που πρέπει να εξασφαλίζει είναι το αδιάβλητο των διαδικασιών, την αξιοκρατία και τα μέσα για να κάνεις καλά τη δουλειά σου. Μόνο αυτά δικαιούσαι να διεκδικείς, αφού πρώτα εσύ σέβεσαι αυτό εφ' ω ετάχθης.
(εάν και εφ' όσον όλ' αυτά ισχύσουν, τότε και μόνο τότε, έχεις το περιθώριο να διαπραγματευτείς και το οικονομικό σου status).

την καλημέρα μου, την αγάπη μου και την βαθύτατη εκτίμησή μου!

Χαρ. Αλβερτος said...

ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

Anwtatos said...

Κάθε τέτοια δημοσίευση,ασφαλώς, θα "τραβάει σαν το μέλι", εκτός από τους καθηγητές που περνούν τα πάνδεινα και, επομένως, καταλαβαίνουν τι ακριβώς γίνεται, και ένα ετερόκλητο πλήθος από "αγανακτισμένους" γονείς, πολέμιους των δασκάλων, άλλους υπαλλήλους που ζηλεύουν τις μεγάλες διακοπές των καθηγητών κλπ κλπ.
Κυρία Λορελάη,το κράτος επί τόσες ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ δεν έχει εξασφαλίσει τίποτε ή σχεδόν τίποτε από αυτά που λέτε. Επομένως, βάσει του συλλογισμού σας, οι καθηγητές δε δικαιούνται να διεκδικήσουν ΤΙΠΟΤΕ από άποψη αμοιβών.
Είναι κι αυτό μια παραλλαγή της άποψης "σταυροφόροι της εκπαίδευσης", η οποία υποκρύπτει μια βαθύτατη ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ή ΑΥΤΟΥΠΟΤΙΜΗΣΗ του κλάδου.

gyristroula2 said...

Κίμωνα, εδώ δεν απεργούμε για λόγους που αφορούν τα ασφαλιστικά μας ή τα οικονομικά αιτήματα, σιγά μην απεργήσουμε για να δικαιωθούν τα βύσματα. Ξέχνα το, ούτε οι ίδιοι που φωνάζουν δεν θα απεργήσουν, δεν υπάρχει ηθικό έρεισμα σε όλο αυτό. Όσο μεγάλη και να είναι η ανάγκη σου να διοριστείς, όταν πατάει πάνω στην ανάγκη του άλλου που κάθεται και διαβάζει σαν μαθητής για να δώσει, δεν δικαιούσαι "δια να ομιλείς".
Μην μου λες για τον καημό του νεοδιόριστου. Αν ήταν σε μια οποιαδήποτε δουλειά στον ιδιωτικό τομέα, δεν θα έπρεπε να πάει εκεί με την οικογένειά του ή να το σκεφθεί πριν πάει; Από πού κι ως πού δικαιούμαστε να πηγαίνουμε στο "σπίτι μας"; Σπίτι μας είναι εκεί που δουλεύουμε κι αν δεν μας φτάνουν τα λεφτά διεκδικούμε περισσότερα με θεμιτούς τρόπους ή παραιτούμαστε.
Κίμωνα, πρέπει πια να αναθεωρήσουμε τα "αυτονόητα" κεκτημένα μας, γιατί ηχούν πολύ προκλητικά στους ανθρώπους που παλεύουν στο εργασιακό καθεστώς του ιδιωτικού τομέα.
Όσο για το δώρο του συνδικαλισμού στα κρατικά ταμεία, έχεις απόλυτο δίκιο.

gyristroula2 said...

promang, διάβασε λίγο στα σχόλια της διαβούλευσης, την αγωνία τόσων ανθρώπων που κατέφυγαν σε αθέμιτα μέσα και έτρεχαν από χωριό σε χωριό για πενταροδεκάρες, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ! Σε πιάνει μια θλίψη για αυτό το κατάντημα, αλλά οφείλεις να σκεφθείς και γιατί κάνουν μια τέτοια θυσία. Τι σόι φιλέτο είναι η δουλειά μας; Πές μου πόσοι από αυτούς θα πήγαιναν τρέχοντας στα Δωδεκάνησα με τα μισά λεφτά από αυτά που παίρνουμε;
Γιατί λοιπόν να μας δώσει κίνητρα; Αφού σαν κι εμάς βρίσκει χιλιάδες;
Αν ανεβεί ο πήχης και η δουλειά μας γίνει αποτελεσματική και απαιτητική, δεν θα συνωστίζονται τόσοι υποψήφιοι γι' αυτήν και θα μπορούμε να διεκδικήσουμε καλύτερες αμοιβές, γιατί το "προϊόν" μας θα είναι καλό,αφού δεν θα χρειάζεται την παραπαιδεία για να μάθει κάποιος αυτά που εμείς του υποσχεθήκαμε να του μάθουμε.
Δεν μπορούμε, φίλτατε, να εξαιρεθούμε από τους νόμους της αγοράς και της κοινής λογικής, πώς να το κάνουμε!

gyristroula2 said...

θανάση, αφορμή στάθηκε η δική σου προηγούμενη ανάρτηση. Εγώ, χαμένη σε διαγωνίσματα και στον αποχαιρετισμό της μάνας ενός αγαπημένου μου φίλου, δεν είχα πάρει είδηση για διαβούλευση και τέτοια.
Τώρα μην το πάρεις ως κολακεία, αλλά με ενημερώνεις πολύ ουσιαστικά, κάθε φορά που σε διαβάζω.

gyristroula2 said...

λορελάη, με τιμά η συναίνεσή σου, γιατί ξέρω ότι δεν θα μου χαριζόσουν αν διαφωνούσες κι ας είσαι φίλη μου.

gyristroula2 said...

Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα, φίλε ταξιδευτή, επίσης!

Χάσαμε τη θεία Μαρίκα του Ντενεκογιώργη από το Μωρακέο, το γένος Βαρθολομαίου. Έφυγε πλήρης ημερών και την αποχαιρετήσαμε σήμερα.
Την ξέρεις;

Anwtatos said...

Γυριστρούλα,
δεν έχεις άδικο.
Η δουλειά μας θεωρείται "φιλέτο", και ίσως είναι, συγκρινόμενη με τον ιδιωτικό τομέα.
Γνωρίζεις όμως,και τη λησταρχική νοοτροπία του μέσου Έλληνα που έχει μια μικρή επιχείρηση.

Ιδού λοιπόν μια ταπεινή πρόταση:
Όλοι οι καθηγητές υποχρεωτικά 8-2 κάθε μέρα στο σχολείο, με ανάθεση καθηκόντων, για να μην κάθονται.Καμιά εξαίρεση.
Κανονικές άδειες κομμένες.Τι θα πει, "θα εξαντλήσω και τις 10 μέρες"; Άδειες μόνο για σοβαρούς λόγους και διαπιστωμένους.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΟΧΙ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΗΞΕΡΑ ΤΗΝ ΝΤΕΝΕΚΟΓΙΩΡΓΙΑΙΝΑ!
Η ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗ ΘΥΜΑΜΑΙ! ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΝΤΕΝΕΚΟΓΙΩΡΓΗ ΘΥΜΑΜΑΙ!

ΗΞΕΡΑ ΤΟΝ ΝΤΕΝΕΚΟΓΙΑΝΝΗ(ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΝΤΕΝΕΚΟΓΙΩΡΓΗ), ΠΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ!

ΤΟΝ ΘΕΙΟ ΝΤΕΝΕΚΟΓΙΑΝΝΗ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑ ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΤΑΚΟΙΤΟ, ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΣΤΗ ΒΙΛΛΑ "ΜΑΡΙΚΑΚΙ", ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΣΤΗ ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ!

ΑΥΤΗ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΕΝΑ ΓΕΜΑΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ "ΜΥΣΤΙΚΟ" ΓΙΑ ΤΟ ΜΩΡΑΚΕΟ!
ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΣΧΕΣΗΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕ - ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΟΙ ΔΥΟ ΜΑΣ... ΑΦΟΥ, ΠΡΩΤΑ, ΕΔΙΩΞΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΚΡΕΒΒΑΤΟΚΑΜΑΡΑ ΤΟΥ! :)

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΑΠΟ ΜΕΝΑ, ΜΟΛΙΣ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΣΤΟ ΜΩΡΑΚΕΟ!

ΥΓ. ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕ, ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΤΑ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

sgouro said...

Γυριστρούλα τι ωραία που τα λες...έχεις ακούσει ποτέ τους συνδικαλιστές όλων των αποχρώσεων τι ανοησίες εκστομίζουν;;;
Ο περίφημος Μαριέτης μέχρι να ξεκουμπιστεί με σύνταξη την "έστηνε" στην ορκομωσία των νεοδιόριστων στην Σύρο και άρχιζε την κατήχηση..."θα σας πάω σπίτια σας , αν έχετε παιδί θα πάρετε τώρα απόσπαση , θα σας εξασφαλίσω εκπαιδευτική άδεια..."ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ
Οι αριστερές ομάδες μια από τα ίδια , αλλά με άλλο ύφος: "κάτω τα χέρια από τα δικαιώματα του κλάδου" , "όχι στην αξιολόγηση" και άλλα γραφικά που πλέον δεν θυμάμαι...
Οι ωρομίσθιοι στην ΠΔΣ ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ!!!βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στη διαφθορά του συστήματος ,του συστήματος που το μόνο που ξέρει να κάνει τελικά είναι να εκμαυλίζει συνειδήσεις...και το χειρότερο - εκμαυλιστές και εκμαυλιζόμενοι...κόπτονται και αγωνίζονται τάχα μου για το καλό των έρμων των παιδιών

gyristroula2 said...

Promang, δεν ξέρω τι γίνεται σε σας, αλλά στο σχολείο μου κάθονται σχεδόν όλοι πολύ παραπάνω από το ωράριό τους, έχουν συγκεκριμένα καθήκοντα, που τα φέρουν εις πέρας χωρίς να χρειάζονται μπαμπούλα από πάνω τους, μήπως ζω σε άλλη χώρα;
Και ΑΣΦΑΛΩΣ δεν θεωρούμε υποχρεωτικές τις κανονικές άδειες και δεν τις παίρνουμε για λούφα! (Έχω να πάρω τέτοια από τον καιρό που είχα την κόρη μου μικρή και αρρώσταινε)

gyristroula2 said...

Θα τα πω στο γιο της το Δημήτρη, το φίλο μου, που είναι ακόμα εδώ.
Αυτοί οι άνθρωποι, ταξιδευτή, είχαν κοινωνική συνείδηση, δεν ήταν τυχαίοι και διακρίθηκαν σε δύσκολους καιρούς. Φταίει το χωριό(;)

gyristroula2 said...

Ακριβώς έτσι, σγουρό μου. Ακριβώς όμως.
Στο σημείο αυτό ταυτίζονται όλες οι παρατάξεις, μια μαφία αλληλοεξυπηρετήσεων είναι σε βάρος της παιδείας και μετά φωνάζουν για δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Γι' αυτό ανησυχώ μήπως και τώρα μεσολαβήσουν και δεν γίνει τίποτα.

Anwtatos said...

Γυριστρούλα, οι παλιοί έχουν ωράριο 8.30 - 11 περίπου κι εξαφανίζονται.
Οι νέοι ζηλεύουν τους παλιούς. Σχεδόν τίποτε δε γίνεται δίχως παρέμβαση του διευθυντή.
Όλοι θεωρούν υποχρεωτικό να εξαντλήσουν τις κανονικές άδειες.
Κάθε μέρα φασαρίες και κακό, οι ωριαίες αποβολές πέφτουν σύννεφο, και οι συνδικαλιστές απαιτούν 1400 ευρώ καθαρά για τον νεοδιόριστο..
Μάλλον ζεις σε άλλη χώρα..

gyristroula2 said...

Φυσικά, promang, αν οι παλιοί δίνουν τέτοιο παράδειγμα τι περιμένεις; Να μην επωφεληθούν οι νέοι, εξαντλώντας τα "κεκτημένα";
Και οι μαθητές το μυρίζονται αυτό το σάπιο κλίμα και δεν σέβονται τίποτα. Αλυσίδα είναι.
Εκεί χρειάζεται ένας "τρελός" σαν το θερσίτη, δεν γιατρεύεται η κατάσταση με τις γνωστές τακτικές.

Λορελάη said...

Κ. ProMang, ναι, ακριβώς αυτό πιστεύω, ότι "οι καθηγητές δε δικαιούνται να διεκδικήσουν ΤΙΠΟΤΕ από άποψη αμοιβών", διότι οι αμοιβές τους είναι αξιοπρεπέστερες των ιδίων και του έργου που παρέχουν.
Απόδειξη τα ίδια τα λεγόμενά σας.

Δυστυχώς οι λίγες φωτεινές εξαιρέσεις (π.χ. Γυριστρούλα) καίγονται μαζί με τα... ξερά, αλλά, ω του θαύματος, αυτοί ακριβώς είναι εκείνοι που ποτέ δεν θέτουν οικονομίστικα αιτήματα, παρά μόνον αιτήματα για την ποιότητα της Παιδείας (βλ. αυτήν και πολλές άλλες ανάλογες αναρτήσεις).

Anwtatos said...

Κυρία Λορελάη, θα τολμούσα τότε-μετά φόβου καρδίας- να σας απευθύνω τα ερώτηματα:
τι είδους αμοιβή πιστεύετε ότι αρμόζει στον νεοδιόριστο καθηγητή;
Συμφωνείτε με τα θρυλούμενα περί εισαγωγικού μισθού 700 ευρώ στους καθηγητές;
Αν ναι, πιστεύετε ότι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους από τους καθηγητές;
Όχι; Τότε συμφωνείτε με μια γενική ευρύτατη μείωση μισθών στο δημόσιο τομέα;
Κυρία μου,θίγουμε τα κακά του κλάδου, αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι οι κοινωνίες μάλλον εξελίσσονται,και ότι οι άνθρωποι θα έπρεπε να απολαμβάνουν μιας σχετικής άνεσης στη ζωή.
Εκτός πια και αν απευθύνομαι σε μια ερημίτισσα ή σε μια κάτοχο κυβερνητικών οφιτσίων, οπότε μάλλον χάνω το χρόνο μου.

sgouro said...

Καλά κάνεις και ανησυχείς γυριστρούλα. Αυτοί δεν ήταν που πριν κάποια χρόνια ανέτρεψαν τις ισορροπίες στους διορισμούς και έβγαλαν τους ΑΣΕΠίτες από το παράθυρο;Και μια απορία μου: δεν ξέρω αν εσείς ψηφίσατε για ΕΛΜΕ , εμείς θα το κάνουμε στις 9 Δεκεμβρίου. Το να μην πας και να λουφάρεις το θεωρώ φτηνό. Το να πας και να ρίξεις λευκό δεν οδηγεί πουθενά. Τι στο καλό να κάνουμε; Το σύστημα μας την έχει από παντού στημένη...θυμάμαι πέρυσι που χα κάνει δικό μου μπαιράκι με τον Λευτέρη από το ΕΠΑΛ και τουλάχιστον ψηφίσαμε τους εαυτούς μας...Εκεί να δεις σπινιαρίσματα ο Μαριέτης...μου λεγε πως θα βρεθώ στην Δονούσα και άλλα τέτοια γραφικά. Πως θα τους ξεφορτωθούμε όλους αυτούς τους "μνηστήρες της Πηνελόπης" γυριστρούλα μου;

Χαρ. Αλβερτος said...

",,, ΕΙΧΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΥΧΑΙΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ."

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΣΕ 'ΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ!

gyristroula2 said...

λορελάη, υπάρχουν πολλοί σαν κι εμένα, και καλύτεροί μου ακόμα περισσότεροι, δεν το λέω από μετριοφροσύνη, πίστεψέ με. Και τους αξίζει να πληρώνονται πολύ καλύτερα από κάποιους κηφήνες του δημοσίου που εισπράττουν υπέρογκα ποσά, για να συμμετέχουν πχ σε κάποιες επιτροπές, κύριος οίδε με ποιο ακριβώς αντικείμενο...αλλά δεν σώζουμε την κατάσταση και όταν η επιχείρηση που δουλεύεις δεν πάει καλά, όσο καλά και να κάνεις εσύ τη δουλειά σου, δεν μετράει, μαζί με τους άλλους θα βουλιάξεις.
Οπότε οι αλλαγές που προωθούνται αν δεν βρούμε πάλι τρόπο να τις μπλοκάρουμε, είναι ίσως ο μόνος τρόπος να δούμε φως σ' αυτό το χάλι που παραδέρνουμε, αλλιώς- promang- και στα 300 να μας κατεβάσουν κανείς δεν θα βρεθεί να μας υπερασπίσει, όπως πάμε.

gyristroula2 said...

promang, αν και απευθύνεσαι στη λορελάη, οφείλω να σου πω ότι δεν κυκλοφορεί στην κοινωνία εκεί έξω μια συνεχής πρόοδος και μια προϊούσα ευημερία, αντίθετα οι άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, υποαπασχολούνται, ετεροαπασχολούνται, μειώνεται το εισόδημά τους και η αγοραστική τους δύναμη. Μόνο οι ερημίτες των θερμοκηπίων του δημοσίου και κάτοχοι των προνομιούχων οφιτσίων του ουδείς απολύεται και ουδείς αξιολογείται, μπορούν ακόμη να βαυκαλίζονται με μύθους περί συνεχούς βελτίωσης.
Θα αγριέψουν πολύ τα πράγματα, αν δεν συνειδητοποιήσουμε πόσο ελάχιστα κεκτημένα είναι τα κεκτημένα μας.

gyristroula2 said...

Ταξιδευτή, ο Δημήτρης θα χαρεί πολύ όταν του τα πω αυτά που λέμε. Καλό σου βράδυ.

gyristroula2 said...

σγουρό
Εμείς από τώρα φτιάχνουμε πρόγραμμα για να κάνουμε μάθημα εκείνη τη μέρα. Και μόνο ότι μας πάνε σε κινητοποιήσεις για να προστατέψουν τα βύσματα και να τα φέρουν όλα στα πολύ χαμηλά τους μέτρα, που μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν, με κάνουν να μη θέλω ούτε να τους βλέπω ούτε να τους ακούω. Θεωρώ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το ότι κλείνουμε τα σχολεία για να ψηφίσουμε. Αν ήταν σε ώρες εκτός λειτουργίας του σχολείου, μπορεί και να πήγαινα για να τους τα ψάλω, τώρα ούτε αυτό δεν χαλαλίζω. Μάθημα, σγουρό μου κι ας έρθουν εκεί στην τάξη να μου ζητήσουν το λόγο.

Anwtatos said...

Γυριστρούλα, κατά βάση συμφωνώ μαζί σου. Κανείς δε θα βρεθεί να μας υπερασπιστεί,είμαστε στην μπούκα του κανονιού και ίσως δικαιολογημένα.
Απλώς λέω ότι οι κοινωνίες "μάλλον" εξελίσσονται. Στην ουσία, επιστρέφουμε ολοταχώς στον Μεσαίωνα.
Έχοντας αυτό κατά νου, πιστεύω ότι η ιδανική λύση θα ήταν να ανέβαινε μισθολογικά ο ιδιωτικός τομέας, και όχι να κατέβαινε ο δημόσιος. Δεν είναι λύση να δημιουργηθεί μια νέα, τεράστια τάξη νεόπτωχων. Ο μισθολογικά υποβαθμισμένος καθηγητής θα είναι έρμαιο κάθε λογής συμφερόντων, και το κυνήγι των ιδιαιτέρων θα ενταθεί.
Και ερωτώ: τα χιλιάδες ευρώ που δαπανήθηκαν για την αλλαγή του λογότυπου του υπουργείου δεν θα μπορούσαν να διοχετευθούν αλλού;

Χαρ. Αλβερτος said...

ΚΑΤΙ ΞΕΧΑΣΑ...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ!

ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!

vagnes said...

)(
)(
)(
γυριστρούλα ξέρεις πόσο συμφωνώ με όσα λες, άφησε με να μιλήσω όμως για κάτι άλλο σε παρακαλώ...

...τα χρήματα στον ιδιωτικό τομέα-επιχειρήσεις έρχονται μόνο όταν τα αξίζεις.

Όταν το προϊόν μας δεν κάνει αυτό που υπόσχεται δυσφημείται και παύει να αγοράζεται.

Ένας ιδιωτικός υπάλληλος συνεχίζει να εργάζεται μόνο όταν προσφέρει έργο, αλλιώς παίρνει την άγουσα προς την έξοδο.

Κάθε αυτοαπασχολούμενος αμείβεται σύμφωνα με τις γνώσεις του, την φαντασία του, την αποδοτικότητα και την εργατικότητα του.

Κάθε αυτοαπασχολούμενος εργάζεται από 42 έως 60 ώρες την εβδομάδα και 280 ημέρες περίπου το χρόνο!

Αυτά για τους ιδιωτεύοντες, όσο για τους καθηγητές και γενικά τους δημόσιους υπάλληλους γνωρίζουμε τα αντίστοιχα νούμερα όλοι...

...ένας με επιχείρηση... όχι λησταρχική

gyristroula2 said...

promang, για να αρχίσω από το τελευταίο σου ερώτημα, αν ψάξεις πόση κατασπατάληση δημοσίου χρήματος γίνεται και στην εκπαίδευση, θα πέσεις σε μελαγχολία. Διαφθορά, διαπλοκή, μίζες υπάρχουν και ζουν και βασιλεύουν, γι' αυτό σε λίγο δεν θα έχουμε ούτε μισθό ούτε σύνταξη.
Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανείς στο πολιτικό στερέωμα που να έχει βάλει το χεράκι του σ' αυτές τις πληγές, εκτός από τους τωρινούς κυβερνώντες (και δεν είμαι ΠΑΣΟΚ).
Ας ελπίσουμε για το καλό όλων να πετύχουν, γιατί αλλιώς μας βλέπω να γυρίσουμε στην προκαπιταλιστική κοινωνία του ανταλλακτικού εμπορίου για να ζήσουμε. Λες να πιάνουν πολλά αυγά τα ιδιαίτερα;

gyristroula2 said...

καλό μήνα επίσης, ταξιδευτή!

gyristroula2 said...

Σκέψου τώρα, καλέ μου vagnes, έναν καθηγητή που ενώ έχει 16 με 21 ώρες ωράριο την εβδομάδα, μένει στο σχολείο 8 με 2 και, προετοιμάζεται και διορθώνει στο σπίτι σχεδόν άλλο τόσο και κάνει και δραστηριότητες σαν κι αυτές του 6ου λυκείου Καλλιθέας του φίλου μας του Μάνεση, χωρίς να παίρνει δεκάρα παραπάνω, σε σύγκριση με όσους εμφανίζονται για ένα τρίωρο στο σχολείο και δεν ανοίγουν ποτέ βιβλίο στο σπίτι.
Κι όμως η "επιχείρηση" σχολείο σε κάτι τέτοια "κορόιδα" στηρίζεται και σ' αυτούς οφείλουν και οι χαραμοφάηδες το ψωμάκι που δεν κερδίζουν.
Πόσο θα κάθοταν ένας τέτοιος υπάλληλος στην οποιαδήποτε επιχείρηση, αν είχε έναν τόσο "τυφλό" εργοδότη όπως το ελληνικό κράτος;
Και πόσο θα μπορούσε να μείνει ανοικτή μια τέτοια επιχείρηση;
(Αν σε είχα μια βδομάδα σε μια διεύθυνση σχολείου, φίλε μου, θα γινόσουν Σαμουράι.)
ΥΓ Λησταρχική; μάλλον "χαριστική" επιχείρηση έχεις και χαρισματική συγχρόνως.

Λορελάη said...

Κ. ProMang δεν είμαι κάτοχος κυβερνητικών οφιτσίων, όσο για το ερημίτισσα, δεν θα το αρνηθώ, αφού όλο και περισσότερο ερημώνει ο κόσμος από Ανθρώπους. Ωστόσο το εριστικό σας ύφος, η προσωπική επίθεση και η εμμονή σας να επιβάλετε τις απόψεις σας στον διάλογο που όλοι επιχειρούν εδώ να κάνουν, αποδεικνύει ότι εγώ χάνω το χρόνο μου. Και επειδή εγώ δεν έχω τόσο ελεύθερο χρόνο όσο εσείς, σας λέω εν συντομία, απαντώντας στα "επιχειρήματά" σας -και κλείνοντας αυτή την ατυχή συνάντηση- ότι:
1. δεν θεωρώ επιχείρημα το "αφού κανείς δεν κάνει τη δουλειά του, δεν την κάνω ούτε εγώ".
2. το ότι προτάσσετε με τόση έμφαση τις οικονομικές διεκδικήσεις αποδεικνύει ότι έχετε συντονιστεί απολύτως με την κυρίαρχη οικονομίστικη και ωφελιμιστική αντίληψη του σήμερα, κάτι που σας καθιστά ακατάλληλο για Δάσκαλο.
3. ακριβώς το είδος του "δασκάλου" που εσείς εκπροσωπείτε είναι πρωτίστως, πέρα από κάθε ανεπάρκεια της πολιτείας, η κατάρα της ελληνικής παιδείας διαχρονικά.
4. Ναι. Το λειτούργημα -και όχι επάγγελμα- του Δασκάλου είναι ΚΑΙ ιεραποστολή. Αν δεν το κατανοείτε αυτό, τότε πηγαίνετε στον ιδιωτικό τομέα να τα 'κονομήσετε -αν τα καταφέρετε.

Σας χαιρετώ και σας αφήνω να συνεχίσετε τον "αγώνα" σας και τον μονόλογό σας ανενόχλητος. Εγώ προτιμώ την... "έρημό" μου, από τη συναναστροφή με "πολίτες" της δικής σας κατηγορίας.
Αντίο σας.

Anwtatos said...

Να με συγχωρήσει η Γυριστρούλα, αλλά εδώ έχουμε με επίθεση επί προσωπικού..
Σας χαρίζω το Άνθρωπος,αφήστε με να πορευθώ ως άνθρωπος. Από Ανθρώπους με άλφα κεφαλαίο γέμισε ο τόπος,γι'αυτό και η ακμή του.
Το κειμενάκι σας βρίθει απαξιωτικών και ειρωνικών χαρακτηρισμών για έναν άγνωστό σας,δηλ. εμένα.Ωστόσο, έχοντας αποφοιτήσει από τη Μεγάλη της Ειρωνείας Σχολή, δε θίγομαι ιδιαιτέρως.
Αυτό που με παραξενεύει ελαφρώς όμως, είναι οι διαπιστώσεις ότι έχω-φυσικά- πολυ ελεύθερο χρόνο,ότι δεν κάνω τη δουλειά μου όπως πρέπει,γιατί ζητώ μισθολογική αναβάθμιση,άρα είμαι ωφελιμιστής,άρα ακατάλληλος για δάσκαλος.
Στον ιδιωτικό τομέα ήμουν χρόνια και τα 'κονόμησα", μην ανησυχείτε.
Κάνω όμως και συγκεκριμένες προτάσεις, και τις δικές σας ακόμη να τις δω, πέρα από χειροκροτήματα και κραυγές.
Και μην στενοχωρείσθε: η ζωή είναι γεμάτη "ατυχείς συναντήσεις", και σας βεβαιώ ότι οι ατυχείς συναντήσεις με ανθρώπους είναι λιγότερο ψυχοφθόρες από τις ατυχείς συναντήσεις με τετριμμένα, ανούσια και άνοστα "ποητικά" κειμενάκια.
Έρρωσθε.

gyristroula2 said...

promang, πάλι υπερέβης τα όρια της καλώς εννοούμενης αντιπαράθεσης απόψεων και το εκτροχίασες σε προσωπική κόντρα. Είσαι ο πρώτος που επιτέθηκες επίτου προσωπικού με τα περί οφιτσίων και ερημιτών και δεν έχουν όλοι τη δική μου υπομονή, όπως βλέπεις.
Δεν με νοιάζουν αυτά, ο καθένας κρίνεται με βάση τα λεγόμενά του, αλλά δεν σου επιτρέπω να σπιλώνεις το ποιητικό έργο της κυρίας Αποστολοπούλου, το οποίο επώνυμα και ενυπόγραφα δημοσιεύεται και ηλεκτρονικά και έντυπα και έχει καταξιωθεί από πνευματικούς ανθρώπους που και εσύ ο ίδιος ως φιλόλογος ασφαλώς θα εκτιμάς, αν παρακολουθείς κάπως την πνευματική ζωή αυτού του τόπου. Ενημερώσου και επίστρεψε με ένα μεγάλο συγνώμη επ' αυτού προς την Αγγέλα, για να εξακολουθήσω να σε σέβομαι ως συνομιλητή.

Anwtatos said...

Γυριστρούλα,
εγώ δεν έκανα καμιά επίθεση. Έγραψα ένα τεράστιο "εκτός αν", το οποίο δεν πρόσεξε κανείς.
Από κει και πέρα, ως λίγο φίλερις τύπος, είδα να εκτοξεύονται μύριοι όσοι χαρακτηρισμοί εναντίον μου από μια άγνωστη.
Εγώ,αγαπητή μου,δε σπιλώνω κανένα έργο.Απλώς, έχω τη δική μου,σκληρή ίσως, άποψη για το τι είναι πραγματική ποίηση και τι όχι.Και σε αυτήν την άποψη δεν παίζει κανένα ρόλο το ποιος έχει δημοσιεύσει κάτι ή το πόσους επαίνους έχει λάβει από άλλους.Μου ζητείς να αποκηρύξω δημόσια την επί χρόνια διαμορφωμένη αντίληψή μου για την ελληνική ποίηση ή "ποίηση".Δεν θα το κάνω.
Πράξε τα δέοντα και,ό,τι και να γίνει, θα συνεχίσω να εκτιμώ το ιστολόγιό σου και εσένα ως συνάδελφο.

Bad Wolf said...

Καλησπέρα Γυριστρούλα και καλό μήνα!

Σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης και γενικά του ελέγχου της ποιότητας στην εκπαίδευση,έχω από την μικρή μου πείρα μερικές απορίες:

Γιατί τα σχολεία να αφήνονται να ερειπώσουν όπως ήταν το σχολείο που διορίστηκα(και παλεύει 2 χρόνια και βάλε να το βάλει σε σειρά ο διευθυντής μου);

Γιατί με πληρώνει ο ελληνικός λαός που ξημεροβραδιάζεται σε δουλειές με τον τρόμο της απόλυσης και δεν τηρώ το 8-2;Μήπως είμαι ο μαχαραγιάς και δεν το ξέρω;

Γιατί κάνω ό,τι θέλω με τα κεφάλια των παιδιών του λαού χωρίς να είμαι εκπαιδευμένη και χωρίς να ελέγχομαι;

Γιατί η παιδεία να έχει γίνει επί πληρωμή;Γιατί τα παιδιά από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα να μην μπορούν να μορφωθούν;Γιατί να χρειάζεται στα πάντα φροντιστήριο;

Βγάζετε νόημα;Εγώ όχι!

Βολεμένος και καθηγητής, όπως και βολέμένος και άνθρωπος, είναι αταίριαστες έννοιες.Δυστυχώς όμως,γι'αυτούς που βολεύονται,δεν αρκεί η ποιότητα του έργου μας να επαφίεται στον πατριωτισμό μας.Η κοινωνία έχει ξεχαρβαλωθεί κι εμείς χτενιζόμαστε..Το σχολείο όμως πρέπει να μορφώσει,να εμπνεύσει και επίσης να δρα ενάντίον του κοινωνικού αποκλεισμού.

Ναι,ο καθηγητής είναι άνθρωπος,έχει οικογένεια,είναι συχνά μακριά της.Το παιδί όμως που περιμένει να μορφωθεί σε ένα απομακρισμένο σχολείο που λειτουργεί με ωρομίσθιους δεν έχει το δίκιο του;

Λορελάη said...

Μη στενοχωριέσαι Γυριστρούλα μου. Ο ProMang απλώς επιβεβαιώνει τον εαυτό του και αποδεικνύει εμπράκτως την κρίση μου για το άτομό του.
Όσο για την ποίησή μου, χαίρομαι που δεν του αρέσει. Το αντίθετο θα με προβλημάτιζε σοβαρά.
(όλως τυχαίως χθες το απόγευμα μου είπε κάτι ο Β.Λεοντάρης, που εκείνη τη στιγμή δεν κατάλαβα: "να διαλέγεις το κοινό σου". Σήμερα κατάλαβα τι εννοούσε... :)

σε φιλώ :)

sgouro said...

Απάντηση στον φίλτατο κατά τα άλλα vagnes. Υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν και στο δημόσιο σχολείο και απασχολούνται πολλές ώρες και μετά το τέλος του προγράμματος. Υπάρχουν άνθρωποι με όραμα..ακόμη. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα

Anwtatos said...

Γυριστρούλα,
με συγχωρείς για τις όποιες αναστατώσεις. Δεν το κάνω επίτηδες.Θα προσπαθήσω να είμαι εγκρατέστερος από δω και στο εξής.
Στο μεταξύ, να μερικές πρώτες προτάσεις:
1. Υποχρεωτικό ωράριο για όλους τους καθηγητές 8-2. Καθηγητής που αργεί 5 λεπτά, τιμωρείται αυτόματα με στέρηση μισθού για τη μέρα και φυσικά δουλεύει όλη τη μέρα κανονικότατα.
2. Κανείς καθηγητής μόνιμα τοποθετημένος στη γραμματεία του σχολείου. Απαλλάσσονται με το νόμο από το μάθημα οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές και ρυθμίζουν αυτοί τα της γραφειοκρατίας.
3. Οι καθηγητές υποχρεούνται να έχουν άριστη συμπεριφορά προς τους γονείς.
4. Καθηγητής που εκφράζεται ρατσιστικά απέναντι σε μαθητές τιμωρείται με διαθεσιμότητα.
5. Απαγορεύονται εντελώς οι κομματικές συζητήσεις στο μάθημα.
6. Υποχρεωτική ψυχολογική εξέταση όλων των καθηγητών ανά διετία.
7. Έλεγχος της εργατικότητας των καθηγητών από κρατικό φορέα. Δεν νοείται φιλόλογος να έχει αναθέσει μία έκθεση τη χρονιά στους μαθητές. Ελέγχονται τα ντοσιέ εργασίας, η διαμορφωτική αξιολόγηση, η συμπεριφορά στην τάξη.
8. Οι εργατικοί και φιλότιμοι καθηγητές μόνο προάγονται στον βαθμό Α.Από αυτούς προκύπτουν τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης.
9. Τέρμα στις άδειες για "ψύλλου πήδημα", ακόμη και στις εκπαιδευτικές.
10. Οι καθηγητές δικαιούνται να αρνηθούν διοργάνωση εορτών, εκφώνηση λόγων κλπ, αν όλα αυτά αντιτίθενται στα πιστεύω τους.

vagnes said...

Υπάρχουν άνθρωποι με όραμα..ακόμη και το πιστεύω απόλυτα αυτό, φίλε(η) sgouro, άλλωστε σε μιας τέτοιας εκπαιδευτικού το ιστολόγιο σχολιάζω, όμως όλοι αυτοί είναι ανίσχυροι, ως φαίνεται, να επιβάλλουν και να αναδείξουν την ποιότητα τους για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι η άρνηση για αξιολόγηση που επιβάλλεται από τους λιγότερο ικανούς και εργατικούς συναδέλφους των, ως απαράβατος νόμος, ένας νόμος όμως που είναι αμείλικτος μεν αλλά πολλαπλά χρήσιμος για τις επιχειρήσεις.

gyristroula2 said...

promang, θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι οι απόψεις για την ποίηση δεν έχουν καμιά σχέση με την προσβολή ανθρώπων που απλώς διαφωνούν μαζί μας. Κι εγώ έχω μια άποψη για τους αποσπασμένους για τις ανάγκες της υπηρεσίας, όπως έχεις δηλώσει, αλλά δεν στην εκτοξεύω κάθε φορά που διαφωνούμε.
Ναι, έχεις πολύ δρόμο να κάνεις για να πάψεις να μπερδεύεις την παρρησία με την αγένεια, αλλά "γράμματα γνωρίζεις"...ξεκίνα!
Όσο για τα μέτρα που προτείνεις, ορισμένα είναι πολύ σωστά και ισχύουν για τους σοβαρούς ανθρώπους της δουλειάς μας ήδη, χωρίς να τους τα έχει επιβάλει κανείς (3, 4, 5, 9), άλλα έχουν σωστή βάση, πχ ο έλεγχος της εργατικότητας με βάση το φάκελο του μαθητή, (αυτό με τις εκθέσεις κτύπησε στόχο, είναι κριτήριο πραγματικό και πολύ πονεμένη ιστορία στο σχολείο), το τελευταίο ως προς την ομιλία είναι σωστό, αλλά στη γιορτή αν προβάλει ο καθένας τέτοιους λόγους, ποιοι θα την διοργανώσουν, οι μαθητές;
Και την ποίηση που δεν σου αρέσει, έχεις δικαίωμα να μην τη διδάξεις;
Για τα 5 λεπτά τώρα, τι να πω, αν το λες καθ' υπερβολήν γιατί κάποιοι φθάνουν συστηματικά στην τάξη αργοπορημένοι, έχεις δίκιο, αλλά μη φτάσουμε και σε λογική στρατοπέδου!
Αν όμως οι εργατικοί και φιλότιμοι προάγονται διοικητικά, εγώ δηλώνω τεμπελόσκυλο, γιατί η διοικητική προαγωγή είναι ο εφιάλτης μου σ' αυτή τη δουλειά.

gyristroula2 said...

bad wolf, αυτές ακριβώς οι απόψεις σου με κάνουν να ελπίζω ότι δεν είναι όλοι οι καθηγητές όπως τους θέλουν οι συνδικαλιστές, που ακόμα τολμούν να ανεμίζουν στα σχολεία την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου με ένα τεράστιο ΟΧΙ στην αξιολόγηση και την κατάργηση της ωρομισθίας με ένα τεράστιο ΝΑΙ στις προσλήψεις των βυσμάτων κάθε είδους.
Είναι τόσο καλό που υπάρχεις...

gyristroula2 said...

λορελάη, το ξέρω, η ποίησή σου δεν έχει χρεία μαρτύρων είναι αυταπόδεικτη, όπως η αληθινή ομορφιά, αλλά η συμπεριφορά του promang προσέβαλε εμένα κατά κύριο λόγο που έχω συγκινηθεί από αυτή την ποίηση. Θα μπορούσα να μη σε γνωρίζω καν και να έχω θιχτεί το ίδιο.
Α! Και μην το ξεχάσεις:
"Να μένουμε ξάγρυπνοι
Έχουμε κλήρο στην άνοιξη
Τον πληρώσαμε μ’ έρωτα"
Γιατί συ είπας!

gyristroula2 said...

σγουρό, μου αρέσει πολύ ο θυμός σου να το ξέρεις...μην τον υποστείλεις ποτέ.

gyristroula2 said...

vagnes, έχεις δίκιο, δυστυχώς, ως προς το ότι δεν έχουμε τρόπο όχι μόνο να επιβάλουμε, αλλά ούτε καν να ακουστούμε. Να έβλεπες χθες δυο νέες κοπέλες υποψήφιες για την ΕΛΜΕ που ήρθαν στο σχολείο να μας ενημερώσουν με τι φανατισμό υπεράσπιζαν τη μη αξιολόγηση. Σαν τον απόλυτο μπαμπούλα, την επίθεση της πλουτοκρατίας στο σχολείο των παιδιών της εργατικής τάξης. Δεν πιστεύω όμως πως αυτές ή όλοι όσοι το υποστηρίζουν είναι τεμπέληδες, δογματικοί είναι και φερέφωνα ενός αδιέξοδου αριστερισμού.

Anwtatos said...

Πριν δύο μέρες πήρα χαμπάρι τη διαβούλευση και τα σχόλια των εκπαιδευτικών.
Νόμιζα ότι αυτός ο κλάδος είχε μια υπερηφάνεια.
Οι περισσότερες δημοσιεύσεις όμως αποτελούν ράπισμα στην κοινή λογική, το δημόσιο συμφέρον και την έννοια της στοιχειώδους αξιοπρέπειας.
Νόμιζα ότι υπερασπιζόμουν, έως τα άκρα, συναδέλφους ευρισκομένους σε θέση επισφαλή.
Μεγάλη η ανοησία μου.

sgouro said...

Λοιπόν vagnes άκου και αυτό το ωραίο..προχθές πιάσανε οι συνάδελφοί μου κουβέντα στο γραφείο για μια πρόταση περί άρσης της μονιμότητας που κάπου λέει ακούστηκε...εγώ δεν μιλούσα. Με ρώτησαν λοιπόν γιατί δεν μιλάω και απάντησα πως δεν έχω κάτι να πω και πως όποιοι δουλεύουν δεν έχουν λόγο να ανησυχούν , ας το κάνουν οι τεμπέληδες! Και τότε μου απάντησαν πως είμαι αφελής, πως οι φελλοί πάντα βρίσκουν τρόπο να επιπλέουν και πως πρώτη σε μια τέτοια περίπτωση θα φύγω εγώ.
Αυτοί οι μύθοι κυκλοφορούν στο συνάφι μας και τα μυαλά στα κάγκελα που λένε...

sgouro said...

Φαίνεται πως γεννήθηκα με τα νεύρα μου γυριστρούλα!!
Για να σοβαρευτούμε ωστόσο-δεν είναι θυμός , είναι παραπονάκι...

gyristroula2 said...

Promang, θα συμφωνήσω απολύτως με τη διαπίστωσή σου. Να προσθέσω και το ότι πολλοί ανορθόγραφοι πιο πολύ κι από τους μαθητές διαμηνύουν την επάρκειά τους και απαιτούν "άμεσο" διορισμό:

"πρεπει να μετρα η προυπηρεσια σε σηναρτηση με μια επυτυχια που ειχε ο υποψιφιος παλια στον ασεπδεν ειναι δυνατον να καληπτεις κενα για 10 χρονια σε διαφορα μερη της ελλαδος σαν αναπληρωτης ωρομισθιος και με τα μορια αυτα να μην μπορεις να διοριστεις και να διοριζετε καποιος που ετυχε να εχει περασει στα γραπτα και δεν ξερει πως ειναι η ταξη."
ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΡΓΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. 10 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

gyristroula2 said...

σγουρό, αυτή η παραφιλολογία για το τι κακό θα μας κάνει η αξιολόγηση ακούγεται από τότε που ήμουν πρωτοδιόριστη και μικρότερή σου (ναι, μη γελάς μικρό, δεν ήταν προπολεμική εποχή, πασοκική ήταν).
Αυτά τα χρόνια το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο και πραγματικά το πιστεύω σε κάποια χρόνια και χωρίς αξιολόγηση, πολλοί θα χάσουν τις δουλειές τους σ' αυτό.
Αρκεί ένα μέτρο μιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής: "κοινωνικό κουπόνι" για να διαλέγεις το σχολείο που θέλεις, δημόσιο ή ιδιωτικό.
Και μετά θα γίνουν ιδιωτικά μέχρι στο Κόρθι, θυμήσου το.

Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979

  Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...