Thursday, November 5, 2009

Ιστορία μου αμαρτία μου, λάθη μας μεγάλα


Διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο στην Καθημερινή, με τίτλο "Ο εμφύλιος δεν είναι στα sos" του Νίκου Γ. Ξυδάκη.
Για άλλη μια φορά "απόλαυσα" την έκπληξη ενός ανυποψίαστου πολίτη, που με την ιδιότητα του έγκυρου σχολιαστή, ανακάλυψε έντρομος πως ούτε οι αριστούχοι φοιτητές που προέρχονται από καλά ιδιωτικά σχολεία δεν έχουν ιδέα από ιστορία.
Επιτέλους, σκέφτομαι κάθε φορά που διαβάζω παρόμοια άρθρα, μας πιάσανε! Επιτέλους πήραν είδηση πόσο σκοτάδι ρίχνουμε στα μυαλά των παιδιών, υποχρεώνοντάς τα σε ατελείωτη αποστήθιση ατελείωτων λεπτομερειών μιας ιστορικής υποπεριόδου ή μιας ιστορικής θεματικής μελέτης. Και βασανίζονται τα κακόμοιρα στην Γ' λυκείου να μάθουν απέξω όλες τις φριχτές λεπτομέρειες της εξέλιξης των πολιτικών κομμάτων, χωρίς να ξέρουν καν τι είναι οι βαλκανικοί πόλεμοι ή ποιοι πολεμήσανε στον Α' παγκόσμιο. Κι όταν ρωτάω εγώ έτσι ακαδημαϊκά: "Μα δε διδαχθήκατε βρε παιδιά νεότερη ιστορία στην Γ΄γυμνασίου;" ακούω το γνωστό: "Μα, φθάσαμε μέχρι τον Καποδίστρια" ή "Δεν θυμόμαστε τίποτε από αυτή την ιστορία." Κι ενώ εσύ έχεις να βγάλεις τη ρημάδα την ύλη, αυτά ξαφνικά απορούν και αναρωτιούνται για τούτο και για κείνο κι έχουν όρεξη να μάθουν, τώρα που όσο ποτέ είναι αναγκαίο να ξέρουν μόνο 100 συγκεκριμένες σελίδες!
Σου 'ρχεται να σύρεις μοιρολόι βαρύ κι ασήκωτο πάνω από την ταφόπλακα της ιστορικής γνώσης και κάθε "αδοκήτως απωλεσθείσης" γνώσης συλλήβδην.
Πώς τα έχουμε καταφέρει έτσι εμείς των θεωρητικών σπουδών;
Μιλάμε για υποτίμηση των ανθρωπιστικών γραμμάτων, του πνευματικού πολιτισμού και για κυριαρχία της τεχνολογίας και της χρησιμοθηρικής γνώσης, υποπτευόμαστε παντού συνωμοσίες και δακτύλους αντιδραστικούς και ξεχνάμε πως ό τι και να λέει το ρημάδι το αναλυτικό στην τάξη μας μέχρι τη Β΄λυκείου ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟ, χωρίς επιθεωρητές, χωρίς μπαμπούλες και χωρίς χωροφύλακες. Κι όμως, καταδεχόμαστε να φεύγουν τα παιδιά από το γυμνάσιο, έχοντας φτάσει μέχρι τον Καποδίστρια, "γιατί δεν προλάβαμε...δεν αφομοίωναν οι μαθητές...ήταν και κακό το βιβλίο..."
Ε, βέβαια, πού να προλάβουμε, όταν επιμένουμε σε όλες τις λεπτομέρειες, όταν δεν τολμάμε να πετάξουμε τα περιττά και να κατασταλάξουμε σε 5 ουσιώδη πράγματα που θέλουμε να ξέρει ένας απόφοιτος υποχρεωτικής εκπαίδευσης, για να μη θεωρείται ανιστόρητος. Πόσο μάλλον όταν δεν κατανοούμε ότι η ιστορία είναι δυνάμει το πιο ενδιαφέρον φιλολογικό μάθημα για ανήσυχους εφήβους, αρκεί να τσιγκλήσουμε λίγο τις απορίες και τις περιέργειές τους και μετά να τους αμολήσουμε σαν καλά λαγωνικά πίσω από το κυνήγι της φευγάτης και άπιαστης ιστορικής αλήθειας.
Και επιπλέον, όταν δεν αντιλαμβανόμαστε πόσο αναχρονιστικό είναι να κάνουμε διάλεξη- αναμάσημα του βιβλίου, να περιοριζόμαστε στον πίνακα και στην κιμωλία, όταν άλλοι χρησιμοποιούν, εδώ και χρόνια, ομαδοσυνεργατικές μεθόδους, υπολογιστές, ευρηματικές ιστορικές προσεγγίσεις (πχ οικογενειακή ιστορία), ιστορικές ταινίες, επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους και μουσεία, ιστορικά μυθιστορήματα.
Ναι, είναι δύσκολο, δεν έχουμε λεφτά, χρόνο, φταίει κι ο καπιταλισμός και η μαύρη αντίδραση και ο κακός μας ο καιρός, αλλά ας κάνουμε κάτι, μόνο ένα πράγμα τη χρονιά, ας κάνουμε έστω αυτό το...ξεσκαρτάρισμα, παραιτούμενοι από το σχολαστικισμό και τον μαξιμαλισμό μας, και εστιάζοντας σ' αυτά που θέλουμε να ξέρει ένας μαθητής τελειώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Να πχ, τι έδωσα πέρυσι ως τελικό επαναληπτικό τεστ στους μαθητές μου, με την προτροπή να απαντήσουν εντελώς αδιάβαστοι, για να δούμε τι τους έμεινε, όταν ξέχασαν αυτά που διδάχθηκαν:
"Πλατεία Συντάγματος και οδός 3ης Σεπτεμβρίου, σε ποιο γεγονός οφείλουν την ονομασία τους;",
"Πες μου τρία πράγματα σημαντικά για τη ζωή σου που τα οφείλεις στη Γαλλική επανάσταση."
"Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου ή Χαρίλαος Τρικούπης. Γιατί;"
"Δίπλα μας είναι το Γουδί. Γυρίζεις πίσω με τη μηχανή του χρόνου στον Δεκαπενταύγουστο του 1909. Τι βλέπεις; Τι ακούς; Ένα μήνα μετά στο Πεδίο του Άρεως;"
"Πότε είναι η εθνική γιορτή των Γάλλων και τι έγινε αυτή τη μέρα;"
"Όταν ακούς βιομηχανική επανάσταση, ποιος αιώνας σου έρχεται στο μυαλό, ποια επιτεύγματά της άλλαξαν τον κόσμο και ποια οικονομική θεωρία γεννιέται απ' αυτήν;"

Προς αποφυγή παρεξηγήσεως, έχω υποπέσει, κατά καιρούς, σε ΟΛΑ αυτά τα λάθη που στηλιτεύω, και θα μπορούσε η ανάρτηση αυτή να έχει τίτλο "Αμαρτίες εξομολογημένες"

(Το τραγούδι αφιερωμένο στα παιδιά που πληρώνουν τις αμαρτίες μας)

50 comments:

sgouro said...

Γυριστρούλα έπιασες τώρα ένα θέμα που με πονάει πολύ...γιατί πάντα το αισθάνομαι ντροπή μου,όταν ακούω παιδιά στην τηλεόραση να λένε πως την 28η Οκτωβρίου οι ΈΛληνες είπαν το "όχι" στους Τούρκους...
Ξέρεις όμως κάτι;όσο κι αν γουστάρω τρελλά το μάθημα της ιστορίας και θέλω να το διδάξω και γιατί όχι να το κάνω χρησιμοποιώντας και εποπτικά μέσα και ομάδες και ό,τι άλλο προχωρημένο...δεν με αφήνουν γυριστρούλα.Και νομίζω πως ξέρεις το γιατί. Όταν οι ξενόγλωσσοι μέχρι και την Β λυκείου μπορούν να το διδάξουν!!!όταν έγώ ως φιλόλογος πρέπει να καλύψω πρώτα τα Αρχαία και τα Νέα και τις ιστορίες να τις αφήσω , για να συμπληρώσουν ωράριο άλλες ειδικότητες....τότε τι μπορώ να κάνω;να τα βάλω με ένα σύστημα που τελικά μας θέλει ανιστόρητους;
Δεν είναι αυτή η μοναδική αιτία του κακού , δέίχνει όμως τη λογική που επικρατεί στο υπουργείο μας. Κι αυτή είναι μια λογική στρεβλή και παρεξηγήσιμη...

Anonymous said...

Αχ Γυριστρούλα δεν μπορείς να φανταστείς ΠΟΣΟ πονάει το θέμα που έπιασες. Πονάει γιατί, με την αυτοπεποίθηση που μου έδινε το γεγονός ότι ήξερα τι ήταν οι Βαλκανικοί ή ποιοι πολέμησαν στον Ά Παγκόσμιο, έπεσα απ'τα σύννεφα, όταν μπήκα στη νεολαία συνασπισμού και άρχισα ξαφνικά να ακούω για ΕΔΑ, για ΕΦΕΕ, για ΕΑΤ ΕΣΑ και για ένα σωρό άλλα ακρωνύμια που μου ακούγονταν σαν προκηρύξεις εξωγήινων. Άρχισα λοιπόν να διαβάζω μόνη μου ιστορία, κι αμέσως συνηδειτοποίησα πως δε θα τελειώσω ποτέ αυτό το διάβασμα, αλλά και πως στο σχολείο δεν αρχίσαμε καν.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ... ΓΥΡΙΣΤΡΟΥΛΑ,

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΦΤΑΙΕΙ(ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΛΕΣ),
ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΤΟ @sgouro!

ΤΟ '96-'97 ΖΟΥΣΑ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΙ, ΣΤΑ ΗΝ. ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ!
ΓΙΟΡΤΑΖΑΝ ΤΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΕΤΤΑΝΙΚΗ... ΠΟΡΝΗ :)
Ο ΣΕΙΧΗΣ ΤΟΥ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΕΜΙΡΑΤΩΝ- ΜΕ ΜΟΝΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ- ΥΠΕΡΓΗΡΟΣ ΠΛΕΟΝ,
ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΣ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΣΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΑΒΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΗΚΟΥΝ, ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ:
Χ Ω Ρ Α-Π Ο Υ-Δ Ε Ν-Ε Χ Ε Ι
-Π Α Ρ Ε Λ Θ Ο Ν-Δ Ε Ν-Ε Χ Ε Ι
-Μ Ε Λ Λ Ο Ν!

ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝ!

ΕΔΩ... ΤΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ...!!

ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΚΙ ΑΛΛΑ... ; :)

Βραχονησίδα said...

Γυριστρουλα τα είπες όλα.Ολα όσα σκεφτόμαστε και μας βασανίζουν και μας προβληματίζουν πρώτα σαν πολίτες κι ύστερα σαν δασκάλους.Είναι απο 'κείνες τις φορές που αισθάνομαι οτι μαζι το γράψαμε το κείμενο,μαζί τα κάναμε τα λάθη μαζί ,και με την πείρα των ετων,ξεκινάμε να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους για ν'αρχίσει και η ευθύνη να είναι δικιά μας κι όχι του κακού,δεν το συζητώ,βιβλίου ή του αναλυτικού προγράμματος.
Με την άδειά σου γυριστρούλα μια κουβέντα - απάντηση στην sgouro:αν για την κατάσταση φταίνε οι ξενόγλωσσοι τότε δε μένει παρά να προσκαλούνται σαν επισκέπτες- καθηγητές aπο τους αρμόδιους-φιλόλογους που διδάσκουν ιστορία κάθε φορά πoυ η ιστορική στιγμή-κεφάλαιο το καλεί:των γαλλικων για την Γαλλική Επανάσταση,των αγγλικών για τη βιομηχανική,των γερμανικών και ιταλικων για τις δεκαετίες του '20 και'30.
Μακριά από μας οποιοσδήποτε .... ενδοεκπαιδευτικός εμφύλιος πιστεύω όμως οτι η διδασκαλία της ιστορίας και η γνώση της είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ κι όχι απλά εκπαίδευσης.
Η Aurora βάζει το θέμα στη σωστή του διασταση,το ασχημο είναι ότι στο σχολείο δεν αρχίζουμε καν την ιστορία αφού κανέναν δεν πείθουμε να τη δεχτεί,να την αγαπήσει,να την πλησιάσει, να συνειδητοποιήσει τη συνέχειά της,να πάψει να την ...φοβάται. Θέλουμε μόνο να τη μάθει.!!!!

Χαρ. Αλβερτος said...

...ΑΝΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΚΙ ΑΛΛΑ :)
ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

http://monahikoskavalaris.blogspot.
com/2009/06/blog-post_13html

Χαρ. Αλβερτος said...

ΣΥΓΝΩΜΗ,
ΔΙΑΒΑΖΕ:

ΑΝΤΙ,
... 13html
ΤΟ ΣΩΣΤΟ,
... 13.html (ΠΡΟΣΘΕΣΕ, ΔΗΛ., ΜΙΑ "ΤΕΛΕΙΑ" )

kimon said...

Όταν ο Κολοκοτρώνης είπε το όχι στους Ιταλούς, όλοι ξέρανε ότι η Ελλάδα θα μπεί σε πόλεμο.
Τους ξάφνιασαν όμως μια ομάδα φοιτητές που με ηρωισμό αντιστάθηκαν στις βλέψεις του Κατσώνη, κι έτσι πήραμε τη Κονιτσά κι έπεσε η χούντα των Γερμανών.
Σύμφωνα με τον Όμηρο ο τριακονταετής πόλεμος στοίχησε στους Έλληνες τη κατάλιψη της Κωνσταντινούπολης από τον Βελουχιώτη που τον διαδέχτηκε ο Καραμανλής για να επαναφέρει τη δημοκρατία.
Ορίστε, με 5 αράδες, όλη η ελληνική ιστορία. Τόσο δύσκολο είναι να την απομνηφονεύσεις;

Χαρ. Αλβερτος said...

ΔΙΑΒΑΖΕ ΕΠΙΣΗΣ, ΑΝΤΙ:

... ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ...

ΤΟ ΣΩΣΤΟ:

... ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΛΑΙΟΥΣ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

gyristroula2 said...

sgouro μου, πέρα από τη δική σου ανάγκη να διδάξεις ιστορία, που παρεμπιπτόντως, υπάρχει τρόπος να τη διεκδικήσεις σε συνεργασία με το σύλλογο, η κατάντια της διδασκαλίας της δυστυχώς δεν οφείλεται στους ξενόγλωσσους. Δικό μας έργο είναι, πίστεψέ με την παλιά.
Άλλωστε, όπως λέει παρακάτω και η βραχονησίδα, το να διδάξεις σωστά δεν είναι μόνο θέμα ειδικότητας, γιατί εμείς οι φιλόλογοι διδάσκουμε 5 διαφορετικές επιστήμες, τουλάχιστον, μην έχοντας ειδίκευση πραγματική, ίσως, για καμία από αυτές.
Για μένα πλέον δεν τίθεται θέμα, έχω απεκδυθεί της επιστημοσύνης μου και αυτοπροσδιορίζομαι ως...επίδοξη δασκάλα. Αν επιδιώξεις να γίνεις δασκάλα, μη σου πω ότι μέχρι ξένη γλώσσα μπορείς να διδάξεις, καλύτερα από κάποιους ξενόγλωσσους κι ας έχεις φτάσει μόνο στο...λόουερ.

gyristroula2 said...

Aurora, για μένα δεν είναι ζητούμενο να σε ξεσκολίσει το σχολείο ως βαθύ γνώστη της ιστορίας. Αρκεί να σου δώσει το βασικό καμβά, να ξέρεις πχ κατά πού πέφτει η Αναγέννηση και από πού περνάει το τρένο για τον δεύτερο παγκόσμιο και, κυρίως, να σου έχει φυτέψει το μεράκι να βγάλεις ένα εισιτήριο προς τα κει.
Δεν θέλεις να ξέρεις τι κατορθώνουμε από αυτά, ούτε εγώ θέλω να το σκέφτομαι...

gyristroula2 said...

Παντοτινέ ταξιδευτή, η ιστορία δεν είναι μόνο για να έχουν μέλλον οι λαοί ή τα έθνη, αλλά, κυρίως, για να έχει μια θέση στην πολιτισμένη ανθρωπότητα οποιοσδήποτε άνθρωπος κι όχι να είναι έρμαιο των καιρών και των συγκυριών.
Για μένα ειλικρινά, δεν χρειάζεται να χάσει χρόνο κανείς σκοτεινός εγκέφαλος να συνωμοτήσει εναντίον της ιστορίας στην ελληνική εκπαίδευση. Το κάνουμε εμείς πριν από αυτόν γι' αυτόν.

gyristroula2 said...

Τώρα, βραχονησίδα μου, να εξομολογηθώ και μια άλλη αμαρτία μου; Ότιπροσεύχομαι να κάνουν την ιστορία κάτι ξενόγλωσσοι σαν και του λόγου σου κι όχι κάτι ιστορικο-πνίχτες από το συνάφι μου;
Ειδικά μια υπέροχη γαλλικού που είχα συνάδελφο και από τον τρόπο που εξέταζε την ιστορία καταλάβαινες τι συναρπαστικό μάθημα κάνει. (Αρκεί να σου πω ότι την έφερνα στην τάξη να μας διαβάζει και να σχολιάζει λόγους του Ναπολέοντα και το απολαμβάναμε όλοι).
Πάντως, για να επανέλθω στο αίτημα του σγουρού, η σύμβουλός μας στην Αθήνα είχε υποστηρίξει σε ένα σχολείο, όπως μας έλεγε, μια συνάδελφο φιλόλογο, που έκανε φοβερή δουλειά στην ιστορία της Τρίτης και θέλανε να της πάρουνε τις ώρες. Με τις σωστές συμμαχίες πολλά μπορούν να κερδηθούν, τελικά.

gyristroula2 said...

Αχ, Κίμωνά μου με το υπέροχο χιούμορ, αν δεν είχα κι εσένα...

Θανασης Ξ. said...

Καλημέρα Γυριστρούλα. Καταπληκτικό θέμα σήμερα.

Υπόθεση: Eίμαι ένας μαθητής που ΔΕΝ ενδιαφέρεται καθόλου για την Ιστορία, βγάζω σπυράκια με τις ημερομηνίες, με νοιάζουν μόνο οι δεινόσαυροι, η χημεία και τα μαθηματικά. Ότι και να κάνει ο δάσκαλος, όσο και να με πιέσει το σύστημα να αποστηθίσω, μοιραίο είναι πως μια-δυο ώρες μετά την παράδοση του γραπτού μου ο Καραϊσκάκης θα είναι το γήπεδο του θρύλου και τίποτε άλλο. Επομένως στην 'υποχρεωτική' παιδεία θα έλεγα ΜΟΝΟ σεμιναριακά, γενικά πράγματα, να τοποθετήσουμε το παιδί ιστορικά. Ιστορία του ανθρώπου, των πολιτισμών, συνοπτική ιστορία της Ελλάδας, τέλος. Ούτε εξετάσεις, ούτε βαθμοί ούτε τίποτε.
Δεν μπορούμε να ορίσουμε τον 'ανιστόρητο' ούτε να τον 'δαιμονοποιήσουμε'. Η γενική παιδεία οφείλει να είναι άνοιγμα του παράθυρου, σύσταση, "this is History", όχι υποχρεωτικό σεξ με κάποιον που δεν γουστάρεις (πώς το έφερα εκεί τώρα;; χα χα).

Τώρα, στο λύκειο, εάν ένα παιδί ενδιαφέρεται, κατ' επιλογήν, να μπορεί να ασχοληθεί ακόμη και με την ιστορία των ..νησιών του Πασχα, αλλά εφόσον του αρέσει, εφόσον το διαλέξει. Εκεί και να εξεταστεί και να ΄κοπεί και να χάσει χρονιά και να κάνει εργασίες και να κατεβάσει ιστοσελίδες και να ψάξει βιβλιοθήκες και ότι άλλο θελήσει. Αφού όμως το έχει επιλέξει ο ίδιος.

Για να προσγειωθώ τώρα: Στα σημερινά πλαίσια πρέπει να γίνει ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ το περιγράφεις. Να παίξει αυτόν τον γόνιμο κλεφτοπόλεμο ο δάσκαλος. Υποπτεύομαι πως είναι κακογραμμένα και τα ΒΙΒΛΙΑ. Γενικά παίζονται παιχνιδάκια με τους 'συγγραφείς' (παιδαγωγικό ινστιτούτο λέγεται;;) ακούω γύρω-γύρω πολλά, εσύ θα ξέρεις περισσότερα. Και τα καινούργια βιβλία του Δημοτικού (που βλέπω λόγω του Κωνσταντίνου) ενίοτε απελπιστικά είναι. Φέτος ξεκίνησε Ιστορία και Θρησκευτικά. Η Ιστορία του (μυθολογία) είναι κάπως καλύτερη, αν και πολυλογού. Τα θρησκευτικά απογοητευτικά έως ...ύποπτα.
Ξέρω, ξέρω, δεν του το λέω...

Χαρ. Αλβερτος said...

ΣΩΣΤΑ!

ΜΟΝΟ ΠΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ(;) ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ, ΣΑΝ ΜΕΛΟΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΣΥΝΟΛΟΥ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ, ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ, ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥ!

ΤΟ ΔΕ "ΣΥΣΤΗΜΑ" ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΤΟΠΟ, ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ!

ΑΠΛΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΧΩΡΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΗ, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΚΑΙ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΠΙΒΛΑΒΕΙΣ!

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, ΤΙΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΘΕΝΟΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ!

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΡΟΦΑ, ΤΟΥΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ "ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ"!

ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ,
ΕΝΑΣ ΚΟΥΚΟΣ ΔΕΝ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ,
ΟΥΤΕ ΔΥΟ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ...
ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΧΙΛΙΟΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ...

sgouro said...

Εξηγούμαι , για να μην παρεξηγούμαι...δεν τα έχω με τους ξενόγλωσσους , με το υπουργείο τα έχω που τα έχει κάνει μαντάρα!Και πολύ λίγοι μπαίνουν στην διαδικασία να τα βάλουν με διευθυντάδες , προισταμένους και άλλους παρατρεχάμενους , για να μπουν τα πράγματα σε μια τάξη.
Είπες γυριστρούλα πως είμαστε δάσκαλοι-συμφωνώ , αλλά είμαστε και επιστήμονες και ο καθένας έχει το μετερίζι του , για να παλεύει. Ξέρεις τι ωραία θα τους ερχόταν στο υπουργείο αν τους λέγαμε "έχω και lower, να κάνω και αγγλικά;"
Τώρα όσο για την πρόταση να είναι σεμιναριακό το μάθημα και όποιος θέλει να το παρακολουθεί με προβληματίζει πολύ...αν είναι ότι απαιτεί κόπο και κρίση να το κάνουμε μάθημα επιλεγόμενο , "την κάτσαμε την βάρκα" συνάδελφοι.
Αυτό που θα μου άρεσε και μένα θα ήταν η συνδιδασκαλία με τη βοήθεια άλλων ειδικότητων π.χ οι τάξεις στην αρχαία πόλη-κράτος μαζί με κοινωνιολόγο , η γαλλική επανάσταση με καθηγητή γαλλικών , η θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου με βιολόγο...
Θα κλείσω ωστόσο με το αρχικό μου ερώτημα-μήπως μας θέλουν ανιστόρητους , αμνήμονες , χωρίς κρίση;

gyristroula2 said...

θανάση, στη χρώσταγα αυτή την ανάρτηση. Μη θαρρείς πως ξέχασα εκείνη τη δική σου: http://thanosx.blogspot.com/2009/10/blog-post_19.html, που μας έλεγες τι ζητάς ως πελάτης του εκπαιδευτικού συστήματος για το παιδί σου. Συνόψιζες το ουσιαστικό σε 3 παραγράφους, όταν εμείς αναλωνόμαστε σε αναλύσεις επί αναλύσεων και άκρη δε βρίσκουμε.
Να όμως που το σγουρό παρακάτω σε πέρασε για συνάδελφο. Καλά να πάθεις...
Επί του προκειμένου τώρα, οι μαθητές συνήθως ενδιαφέρονται για την ιστορία, αν γίνεται σωστά, περισσότερο από τα υπόλοιπα μαθήματα της ειδικότητάς μου, ακόμα κι όταν σου δηλώνουν από την πρώτη μέρα ότι δεν τους αρέσει. Ειδικά αυτοί είναι που δείχνουν το μαγαλύτερο ενδιαφέρον στην πορεία!
Τα παιδιά που λένε δεν μου αρέσει είναι κατά τεκμήριο αυτά που βαριούνται την παπαγαλία.
Αντιθέτως, κάτι άλλα που είχαν εικοσάρια παπαγαλίζοντας είναι αυτά που δυσκολεύονται στο μάθημα.
Δεν θα το ήθελα προαιρετικό στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ούτε μη βαθμολογήσιμο. Είναι η βάση για να αντιληφθούν την κοινωνική πραγματικότητα και να συνειδητοποιήσουν τη δική τους θέση μέσα σ' αυτήν.
Από κει και πέρα συμφωνούμε στα υπόλοιπα.

Και να μην αφήσεις τον Κωνσταντίνο ανυπεράσπιστο στα νύχια της αποστήθισης ή της ανούσιας ύλης των θρησκευτικών ή της ιστορίας.
Εγώ νωρίς έλεγα στην κόρη μου να μην μαθαίνει απέξω ό,τι της δίνανε, ειδικά αυτά τα απαράδεκτα θρησκευτικά.Και ότι δεν χρειάζεται να παίρνει μπράβο και Α σε όλα. Δεν χρειάζεται να γίνει αγενής προς το δάσκαλό του, απλώς να πει εγώ δεν το έμαθα και να πάρει μικρότερο βαθμό.
Θα δεις στην πορεία πόσο αναγκαίο είναι να μάθει να λέει όχι μερικές φορές σε ό τι του ζητάει το σχολείο.

gyristroula2 said...

παντοτινέ ταξιδευτή, αν υπήρχε αυτό το σύστημα που μας θέλει ανιστόρητους, θα λειτουργούσε και σε άλλες χώρες. Μπες στα ιστορικά εκπαιδευτικά σάιτ του BBC, του αμερικάνικου PBS, του spartacus, να δεις τι ωραία πράγματα έχουν κάνει για τη διδασκαλία της ιστορίας.
Εμάς εδώ οι χίλιοι κηφήνες του παιδαγωγικού και οι άλλοι τόσοι των σχολικών δικτύων κάτι σεντόνια κείμενα έχουν για εκπαιδευτικό υλικό. Ακόμα και ιδιωτικοί φορείς όπως το Κέντρο μείζονος ελληνισμού, έχουν φτωχό υλικό. Εικόνες και κείμενα, μίζερα κι αυτά και αδιάφορα.
Κι όμως, στην Αθήνα γνώρισα σε σεμινάρια κάτι ωραίους τύπους που την κάνανε την ιστορία να κελαηδάει στις τάξεις τους. Στις ίδιες γκρίζες αίθουσες, στα ίδια φτωχά και διαλυμένα σχολεία, δίπλα σ' αυτούς που χάριζαν χασμουρητά στους μαθητές τους, αυτοί ζωγράφιζαν.
Αν υπήρχε "σύστημα" που σέβεται τον εαυτό του αυτούς θα τους είχε πυροβολήσει.

gyristroula2 said...

Σγουρό μου, στο τελευταίο σου ερώτημα η απάντησή μου είναι αρνητική, όπως είδες παραπάνω. Γιατί να ασχοληθούν να κάνουν κάτι για να μας αφήσουν ανιστόρητους, αφού μπορούμε και μόνοι μας;
Στο θέμα της ειδικότητας, έχεις δίκιο, φυσικά, υπερβολη ήταν το...λόουερ. Καλό θα ήταν πάντως να περιοριζόμαστε σε μία επιστήμη κι εμείς, δεν μπορεί να ξέρουμε και ιστορία και φιλοσοφία και αρχαία και νέα και βάλε. Άρα, δεν λεγόμαστε ειδικοί, είμαστε η πιο κοντινή ειδικότητα στους δασκάλους της πρωτοβάθμιας, όπως έχουν τώρα τα πράγματα, και καλά θα κάνουμε να το συνειδητοποιήσουμε και να το τιμήσουμε, όσο το κρατάμε αυτό το μετερίζι.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΥΣ, ΑΓΑΠΗΤΗ!

ΘΕΛΕΙ, ΓΕΝΙΚΑ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΥΣ!
ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΒΟΥΛΟΥΣ!

ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΜΕΡΕΣ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ(!) -ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ(;)- ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ, ΕΝΑ ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΙ ΑΝ ΔΕΙΣ ΤΕΤΟΙΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΕΣ' ΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΝΑ!

(ΣΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ, ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΗ "ΚΡΑΥΓΗ" ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΜΜ. ΚΡΙΑΡΑ, ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ, ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΔΙΑΒΑΖΩ".
ΟΤΙ, ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, Η ΧΩΡΑ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΒΑΒΕΛ!)

ΓΙΑ ΤΗ... ΒΑΒΕΛ ΤΗΣ "ΙΣΤΟΡΙΑΣ", ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ @kimon!

Ο,ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΧΩΡΕΣ "ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ", ΟΧΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ. ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ!
ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ!

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ!
ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΣΥΝΩΜΟΣΙΕΣ Κ.ΛΠ.

ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΟΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΠΛΕΓΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ Κ.Α. ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ!
ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Σ' ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΥΣΗ, ΣΗΜΕΡΑ, ΜΕ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ
Η ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ EKEI ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

(ΠΑΛΙ ΣΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ":
" ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ"!)

Χαρ. Αλβερτος said...

ΥΓ.

ΓΙ' ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΣΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Η ΚΙ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ... ΚΕΛΑΗΔΟΥΣΑΝ, ΕΓΡΑΨΑ ΗΔΗ!

- ΕΝΑΣ ΚΟΥΚΟΣ... Κ.ΛΠ.

ΕΠΙΣΗΣ, ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΟΤΙ, ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ -ΥΠΑΡΧΟΥΝ Σ' ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΠΑΡΟΜΟΙΟΙ-
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΕΤΑΙ, ΤΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΣΑΝ ΑΛΛΟΘΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ "ΚΑΛΥΠΤΕΙ" ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ!

Οπτασία... said...

Εγώ τις προάλλες πήγα να τω το "Ψυχή Βαθιά" του Βούλγαρη στον κινηματογράφο...
Ομολογώ πως μου πήρε λίγο χρόνο να κατανοήσω τα ιστορικά γεγονότα...Ντράπηκα! "Ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας? Που τόσα μπορεί να μας διδάξει? Τι σόϊ Ελληνίδα είμαι αν δεν το παίζω στα δάχτυλα?"
Και έκανα ακριβώς τις ίδιες σκέψεις...
Είναι κρίμα και άδικο...Τουλάχιστον ας μας μείνει και κάτι από την ιστορία, που μας επηρεάζει τόσο άμεσα στην εποχή που ζούμε...
Προσωπική μου γνώμη? Δε θα αλλάξει κάτι...Γιατί πολύ απλά "κάποιοι" έχουν συμφέρον από αυτή την κατάσταση...(Και είναι πολλοί αυτοί.)
Είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού λοιπόν...
Καλώς ή κακώς...

gyristroula2 said...

Και η Φινλανδία, φίλε ταξιδευτή; Με την καλύτερη παιδεία στον κόσμο είναι κεντρική χώρα; Ίσα ίσα που είναι "ανάδελφη" γλωσσικά και εθνολογικά στη Σκανδιναυία. Κι όμως κανένα σύστημα δεν την εμπόδισε να παρέχει τα μέγιστα στους πολίτες της.
Μακάρι πάντως, ειλικρινά, να είναι το κακό σύστημα που έφερε σ' αυτά τα χάλια την παιδεία μας κι όχι εμείς οι ίδιοι. Εγώ προσωπικά θα αισθάνομαι λιγότερο ένοχη.

gyristroula2 said...

Καλή μου οπτασία, μην είσαι τόσο αυστηρή με τον εαυτό σου. Την ιστορία του ελληνικού εμφύλιου ούτε εμείς την ξέρουμε καλά. Ακόμα ζουν πολλοί από τη γενιά εκείνη, οι μνήμες είναι επώδυνες, τα σύνδρομα μας κατατρέχουν και με τέτοια, ιστορία δεν μαθαίνεις. Χρειάζεται απόσταση, ίσες αποστάσεις, νηφαλιότητα, αμεροληψία. Η τέχνη καλά κάνει και ασχολείται, αλλά η προσέγγισή της δεν μπορεί να έχει αξιώσεις ιστορικής αλήθειας. Ψήγματά της δίνει, αφορμές για εμβάθυνση, μέσα από συγκεκριμένη οπτική γωνία.
Από κει και πέρα, μην αφήσεις τίποτε να σου σταθεί εμπόδιο στη γνώση, γράμματα γνωρίζεις, ελεύθερη είσαι, ψάξε, διάβασε, κρίνε, μάθε.

Χαρ. Αλβερτος said...

ΕΕΕ! ΤΩΡΑ ΤΙ ΝΑ ΣΕ ΕΙΠΩ; :)

ΕΦΕΡΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ(ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ!) ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ, ΚΙ ΑΥΤΗ, ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ!

ΚΑΙ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΑΠΕΚΑΛΕΣΕΣ ΕΜΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ!
ΕΜ, ΤΟΤΕ ΕΣΥ ΚΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ!

(ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕΣ,ΟΜΩΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΟΥ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΤΡΕΙΣ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΩΡΑΙΟΤΕΡΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΜΟΥ ΖΩΗΣ!
ΟΤΑΝ ΣΤΗ ΠΕΡΟΥΤΖΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ, ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '60, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΣΤΟ, ΕΚΕΙ, ΙΤΑΛΙΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΓΙΑ "ΞΕΝΟΥΣ", ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΙΑΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΜΟΙΡΑΖΟΜΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΕΝΑΝ ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΦΙΝΛΑΝΔΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ ΜΟΥ!
ΚΑΙ ΠΕΡΝΟΥΣΑΜΕ ΩΡΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ, ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ!)

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΤΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΟΥΓΓΡΙΚΗΣ, ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΗ!

ΜΠΟΡΕΙΣ, ΑΝΕΤΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΕΝΟΧΗ ΣΑΝ ΔΑΣΚΑΛΑ-ΑΤΟΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΛΛΑ, ΚΑΙ ΤΟ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΠΑΧΑΛΟ!
Η ΕΥΘΥΝΗ ΜΑΣ ΒΑΡΥΝΕΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΛΟΥΣ!


- ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΟΤΙ, ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ @Οπτασια!
ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ, ΑΛΛΑ, ΠΕΡΙΠΟΥ, ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!
ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ, ΑΚΟΜΗ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑΣ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΦΗΣΕΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΡΩΣΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ, ΑΚΟΜΗ, ΕΡΕΥΝΗΘΕΙ!

ΝΑ 'ΣΑΙ ΚΑΛΑ!

Λορελάη said...

Δεν προλαβαίνω να διαβάσω τα σχόλια των προηγούμενων συνομιλητών, πάντως εγώ δεν έχω να σχολιάσω ΤΙΠΟΤΑ, παρά να δηλώσω γι' άλλη μια φορά απόλυτα σύμφωνη με τη σκέψη και τον τρόπο σου. Και συγκινημένη που υπάρχεις...

Anwtatos said...

Πράγματι,συμφωνώ.
Μια φορά στη γ γυμνασίου έκανα την "Πριγκιπέσσα Ιζαμπώ" όλο το χρόνο.Διαβάζαμε, ξαναδιαβάζαμε, αναλύαμε..έφταναν οι εξετάσεις και δε είχα μπει καν στο σχολικό βιβλίο.Από την άλλη, δεν είχαμε τελειώσει ούτε καν την πριγκιπέσα.Όταν οι αγανακτισμένοι γονείς άρχισαν να σπεύδουν στο σχολείο,ήδη ήμουν στον τόπο μου με αναρρωτική άδεια..

NdN said...

Γεια σου Γυριστρούλα,

Δυστυχώς εχεις απόλυτο δίκιο. Οι περισσότεροι όταν βγαίνουν από το σχολείο αγνοούν ολόκληρα κομμάτια της ελληνικης και της Ευρωπαική ιστορίας ή έστω τα έχουν μπερδεμένα στο μυαλό τους όπως σημειώνεται στο άρθρο. Σε αυτό έχει μεγάλη ευθύνη το σχολείο με τον τρόπο που διδασκει ιστορία, αλλά και με όσα έγραψαν οι υπόλοποι σχολιαστές παραπάνω αλλά και εμείς οι ίδιοι που δεν νοιαζόμαστε για να μάθουμε. Για να υπάρχει πολύπλευρη μόρφωση δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα στο σχολείο, αλλά και σε αυτά που είμαστε διατεθειμμένοι να μάθουμε διαβάζοντας.

gyristroula2 said...

Tαξιδευτή, τα ταξίδια σου δεν είναι μόνο σε τόπους, φαίνεται να έχεις "ταξιδέψει" πολύ και σε διαβάσματα.
Το γνωρίζω αυτό για τη φινλανδική γλώσσα και μάλιστα διαπίστωσα ότι στους Φινλανδούς δεν αρέσει να τους συνδέουν με τους Τούρκους. Μου το είχε πει ένας εξαιρετικός Φινλανδός που γνώρισα κι εγώ κάποτε εδώ στην Άνδρο, καθηγητής της ελληνικής γλώσσας στο πανεπιστήμιο του Ελσίνσκι.
Ναι, πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε και καλύτερη παιδεία από τη Φινλανδία. Είμαστε από τους πιο ακριβά χαρατσωμένους λαούς στον κόσμο. Πληρώνουμε ιδιωτικά την παιδεία των παιδιών μας από το προνήπιο και θέλουμε το καλύτερο γι' αυτά. Σίγουρα δεν μας αξίζει αυτό το χάλι.

gyristroula2 said...

Λορελάη μου και μόνη η παρουσία σου εδώ είναι χαρά. Την αγάπη μου, φίλη.

gyristroula2 said...

Εσύ, promang, μάλλον μας δουλεύεις, γιατί αποκλείεται να έκανες Πριγκιπέσσα Ιζαμπώ στην Τρίτη. Θα σε είχανε εντοπίσει πολύ νωρίτερα και θα σε είχανε κλείσει σε κανένα ψυχιατρείο.

gyristroula2 said...

Ndn, καλημέρα ξενιτεμένο μας.
Οι μαθητές έχουν τη μικρότερη ευθύνη και μακριά από μένα ο μαθητοπατερισμός. Όταν- πίστεψέ με έχει γίνει σοβαρή έρευνα και μαγνητοσκόπηση- οι καθηγητές τους εξετάζουν στην ιστορία με βάση το σχολικό εγχειρίδιο ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ, ναι μα το θεό, αφού διορθώνανε προφορικά ακόμα και τους συνδέσμους που δεν ήταν ίδιοι με του βιβλίου, πώς να μην έχουν απέχθεια για το μάθημα;

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 said...

Αγαπητή συναδέλφισσα διαβάζω εδώ και αρκετό καιρό το ιστολόγιο σου και ταυτίζομαι τόσο πολύ με αυτά που γράφεις, σε σημείο που άρχισα να ανησυχώ για την πνευματική μου υγεία!!
Έχω οχτώ χρόνια που διδάσκω σε διάφορα σχολεία ανα την Ελλάδα και την Κύπρο (δυο χρόνια εκεί) και κάθε χρονιά δίδασκα Ιστορία σε δίαφορες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Αυτό που έχω να πω εκ πείρας είναι ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι από την αρχή της χρονιάς και τη γνωστή μοιρασιά των φιλολογικών μαθημάτων "καπάρωναν" τα "καθαρά" όπως έλεγαν φιλολογικά μαθήματα και φυσικά έμενε στο τέλος η δόλια η Ιστορία στα αζήτητα.Μήπως αυτό ήδη δείχνει κάτι για τη δική μας τοποθέτηση απέναντι στο μάθημα;Μήπως εμείς οι ίδιοι βάζουμε τα χεράκια μας και βγάζουμε τα ματάκια μας;
Οι περισσότεροι με το πρόσχημα "η Ιστορία έχει πολύ διάβασμα" ή "δεν έχω τελειώσει Ιστορικό Αρχαιολογικό , άρα δεν θέλω να τη διδάξω " την άφηναν και φυσικά την έπαιρναν αναγκαστικά κάποιοι, προκειμένου να κλείσουν ωράριο!
Έχω δει συνάδελφο με την Ιστορία του ελληνικού έθνους ανα χείρας να ξεκινάει να πάει στο μάθημα λέγοντας το εξής : Πάω να τους διαβάσω λίγο να κοιμηθούν τώρα!" και έχω δεχτεί επίπληξη από άλλη συνάδελφο που δίδασκε σε διπλανή αίθουσα (χωρισμένη με κόντρα πλακέ)επειδή ξύπναγα τους μαθητές της την ώρα της Ιστορίας με τη φωνή μου!!
Αυτό που συνειδητοποίησα όλα αυτά τα χρόνια που κάνω Ιστορία είναι ότι τα παιδιά ξυπνούν, μόνο αν παραλληλίζεις το ιστορικό παρόν τους με το παρελθόν που διδάσκεις. Δηλώνω δε ευθέως ότι παραμένω μαθήτρια και προσπαθώ συνεχώς να ανανεώσω τον τρόπο της διδασκαλίας μαθαίνοντας από άλλους συναδέλφους και "κλέβοντας" ιδέες-ίσως και γι' αυτό δεν χρησιμοποιώ ποτέ το υλικό της περασμένης χρονιάς στην επόμενη. Και θα ήθελα να μου επιτρέψεις να χρησιμοποιήσω τις ωραίες επαναληπτικές ερωτήσεις σου στο μάθημα μου - μπορώ κυρία;;

Βραχονησίδα said...

Εκτος απο την εξαιρετική σου ανάρτηση ευχαριστούμε για την υπέροχη επιλογή της μουσικής. Την καλημέρα μου.

gyristroula2 said...

Συναδέλφισσα από την Κω, με τους 17 μαθητές σου, μην απορείς για την ταύτιση! Είναι που ακόμη η μισή μου καρδιά βρίσκεται στα χωρικά σου ύδατα, εκεί στη Σύμη.
Καλώς μας ήρθες στον ανεμόμυλο λοιπόν, και εγώ προσυπογράφω τις διαπιστώσεις σου. Η ιστορία ήταν πάντα για μας ο φτωχός συγγενής και ξαφνικά ήρθαν και μας την "πήρανε" οι ξενόγλωσσοι, όλως ανεπαισθήτως, ενώ μέχρι τώρα την πασάραμε σε καινούριους ή αναπληρωτές. Φύσει γαρ υπάρχει τοις παρούσι τα των απόντων...
Ξέρεις τι άλλο έχω διαπιστώσει και είναι περίεργο; Τα αγόρια είναι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που δείχνουν ενδιαφέρον για το μάθημα. Αντιθέτως, πολλά κορίτσια προτιμούν την ασφάλεια της αποστήθισης. Είναι που είμαστε πιο...πειθήνιες, άρα μας κάνουν και πιο εύκολα παπαγαλάκια;
Δεν ξέρω. Όσα όμως κορίτσια ανταποκρίνονται, αγγίζουν κορυφές, αλλά παραμένουν μειοψηφία. Ενώ και οι πιο αδύνατοι μαθητές από τα αγόρια δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το μάθημα. Το έχεις παρατηρήσει εσύ αυτό;
Αυτό, εννοείται, δεν ισχύει για τα υπόλοιπα φιλολογικά μαθήματα.

gyristroula2 said...

Α ξέχασα!
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ Ο ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ.
Τιμή μου...

gyristroula2 said...

Καλημέρα, φιλιοσάκι μου!
Εεε...δεν ταιριάζει με τα βιολιά η ιστορία...:)

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 said...

Και εγώ το έχω παρατηρήσει ότι τα αγόρια - και δη οι αδύνατοι μαθητές- πάντα προσέχουν στο μάθημα της Ιστορίας και όχι μόνο με παρακολουθούν, αλλά είναι ικανά να καταθέσουν άποψη! Είχα ένα τμήμα σε ένα Γυμνάσιο της Κύπρου που τα αγόρια δεν με άφηναν να κάνω διάλειμμα!Και μάλιστα ήταν παιδάκια της Α Γυμνασίου!
Τα κορίτσια νομίζω δεν διαθέτουν συνθετικό πνεύμα..Στα σχολεία που έχω διδάξει ελάχιστες κοπέλες έδειχναν ενδιαφέρον για το μάθημα και συνήθως ήταν αυτές που δεν "γάμπριζαν" σ΄αυτή την ηλικία και επίσης διάβαζαν λογοτεχνία και έβλεπαν ειδήσεις.Δεν ξέρω αν έχεις παρατηρήσει και συ κάτι παρόμοιο; Καλό απόγευμα!

gyristroula2 said...

Εγώ πάλι έχω παρατηρήσει να δείχνουν αδιαφορία για την ιστορία κορίτσια που στα άλλα φιλολογικά μαθήματα έχουν και ενδιαφέρον και ικανότητες. Κινητοποιούνται μόνο αν το μάθημα αναφερθεί στην καθημερινότητα, στη λεγόμενη "μικρή" ιστορία ή σε βιογραφικά στοιχεία ιστορικών προσώπων, όταν δηλαδή γίνει πιο ανθρωποκεντρικό.
Οπότε πρέπει να τους δίνουμε και ανάλογες εργασίες, πχ συλλογή μαρτυριών από πρόσωπα αυτόπτες μάρτυρες ιστορικών γεγονότων.
Από κει ξεκινώντας, θα ενδιαφερθούν και για την κυρίως ιστορία, πιστεύω.
Καλό βράδυ, συναδέλφισσα.

Διονύσης Μάνεσης said...

Η όλη ιστορία είναι πως όλο καθυστερημένος μπαίνω σ' αυτή την τάξη κι έτσι απομένω ..υστερημένος.

Δε διάβασα προσεκτικά στα σχόλια. ( Έχω μάθει από τους βουλευτές στα έδρανα - όσους..- την ώρα των εισηγήσεων).Μια συνιστώσα θα μπορούσε να ήταν, για το θέμα της κακής μας σχέσης με την Ιστορία, λέω, η σχέση μας με την αφήγηση; Τι έχει απογίνει ετούτο το θέμα; Τα παραμύθια που παραμύθιαζαν; Η σχέση των παιδιών με την εξιστόρηση, με το λόγο;
Δεν έχω θέση. Απορία έχω.
Πού ακουμπάει η αναπαραστατική σκέψη; Ποιες διαδικασίες, ανάγκες την καλλιεργούν και ποιες την πολεμάνε;
Ο καθηγητής/ήτρια του σχολείου, όταν δίνει και κάνει τα πάντα, για να κάνει ελκυστική τη διδασκαλία, πόσο πολεμάει με ανεμόμυλους που άλλες σύγχρονες καταστάσεις τους κάνουν και περιστρέφονται ταχύτατα;
Ιστορία < οἶδα (= γνωρίζω καλά.) Πότε, πού, πόσο, πότε,βαθαίνει η γνώση;
Θα μου ήταν πολύ ενδιαφέρον να κουβεντιαστούν κάποτε αυτά κι άλλα πολλά παρεμφερή ερωτήματα. ( Το ξαναλέω:μου είναι ερωτήματα. Δεν υπαινίσσομαι κάτι παραπάνω). Αλλά, βέβαια, Αναστασία, ψυχραιμία, δεν απαιτώ απάντηση στο επόμενο σχόλιό σου:-)

ΥΓ. Μα τι ωραίες συζητήσεις γίνονται εδώ πέρα; Θυμάσαι κάτι φίλους των οποίων τα πάρτι πάντα πετύχαιναν; Ένα τέτοιο πράγμα...:-)
Καλή σας βδομάδα

gyristroula2 said...

Έρχεσαι αργοπορημένος, δε διάβασες, μας βάζεις και δύσκολα! Να σου πω, εσένα, Ζακυνθινέ, δικό μου το πάρτυ, αλλά δικές σου οι εντυπώσεις!
Ναι, ξέρω, φταίνε τα έδρανα του νεοελληνικού, αλλά ΟΛΑ όσα αναφέρεις με έχουν απασχολήσει. Η αφήγηση η εξόριστη από τα βιβλία, ο κατακερματισμένος και... τεχνοκρατικός λόγος τους που απωθεί, οι σύγχρονοι ανεμόμυλοι που γυρνάνε με άλλο ρυθμό και αλέθουν τις...επιθέσεις μας (αυτοί οι συνειρμοί σου με σκοτώνουν).
Ψύχραιμη είμαι, μη θαρρείς, αλλά όσο να ΄ναι ένα "σκόρτσο" το έχω φάει από τα φτερά.
Δον διονύση, κι εσύ δεν πας πίσω, έχεις υποστεί τραύματα από την προσπάθειά σου να διασώσεις τη λογοτεχνία από την Ύλη, αλλά είδες, ακόμα όρθιος είσαι!
Καλές βολές συνάδελφε κι αυτή τη βδομάδα.

Anwtatos said...

Κλασικό δείγμα μαθητοπατερισμού το κείμενο...ας παραβλέψουμε το περιεχόμενο και ας σταθούμε στη φόρμα,για να επισημάνουμε μερικές εκφράσεις που δείχνουν την εκτίμηση της συγγραφέως για τον κλάδο της:

Επιτέλους, σκέφτομαι κάθε φορά που διαβάζω παρόμοια άρθρα, μας πιάσανε! Επιτέλους πήραν είδηση πόσο σκοτάδι ρίχνουμε στα μυαλά των παιδιών,.....

Πώς τα έχουμε καταφέρει έτσι εμείς των θεωρητικών σπουδών;

υποπτευόμαστε παντού συνωμοσίες και δακτύλους αντιδραστικούς και ξεχνάμε πως ό τι και να λέει το ρημάδι το αναλυτικό στην τάξη μας μέχρι τη Β΄λυκείου ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟ,

Κι όμως, καταδεχόμαστε να φεύγουν τα παιδιά από το γυμνάσιο, έχοντας φτάσει μέχρι τον Καποδίστρια, "γιατί δεν προλάβαμε...δεν αφομοίωναν οι μαθητές...ήταν και κακό το βιβλίο..."

Ε, βέβαια, πού να προλάβουμε, όταν επιμένουμε σε όλες τις λεπτομέρειες, όταν δεν τολμάμε να πετάξουμε τα περιττά και να κατασταλάξουμε σε 5 ουσιώδη πράγματα που θέλουμε να ξέρει ένας απόφοιτος υποχρεωτικής εκπαίδευσης, για να μη θεωρείται ανιστόρητος. Πόσο μάλλον όταν δεν κατανοούμε ότι η ιστορία είναι δυνάμει το πιο ενδιαφέρον φιλολογικό μάθημα για ανήσυχους εφήβους

Και επιπλέον, όταν δεν αντιλαμβανόμαστε πόσο αναχρονιστικό είναι να κάνουμε διάλεξη- αναμάσημα του βιβλίου, να περιοριζόμαστε στον πίνακα και στην κιμωλία,

Ναι, είναι δύσκολο, δεν έχουμε λεφτά, χρόνο, φταίει κι ο καπιταλισμός και η μαύρη αντίδραση και ο κακός μας ο καιρός, αλλά ας κάνουμε κάτι,


Όπως καταλαβαίνουμε,οι καθηγητές:συσκοτίζουν τα μυαλά των μαθητών,υποπτεύονται συνωμοσίες εναντίον τους,προβάλλουν όλο δικαιολογίες για την ανεπάρκειά τους,αφού στην ουσία δεν αντιλαμβάνονται τι γίνεται,ενώ τα παιδιά..

Και βασανίζονται τα κακόμοιρα στην Γ' λυκείου να μάθουν απέξω όλες τις φριχτές λεπτομέρειες.....

Κείμενα σαν κι αυτά ανοίγουν όλο και περισσότερο την πόρτα της γραπτής αξιολόγησης των καθηγητών,οι οποίοι πλέον θα προσλαμβάνονται με ετήσια σύμβαση.Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό είναι τον πρώτο λόγο για την πρόσληψη θα έχουν πλέον οι δήμαρχοι,οι κοινοτάρχες,οι παπάδες κι οι χωροφύλακες,δηλ. η τοπική αυτοδιοίκηση...και τότε, πολλοί φωστήρες της εκπαίδευσης θα βρεθούν να πετάνε βοτσαλάκια στο κύμα,αναλογιζόμενοι τις ευθύνες των καθηγητών για την τρύπα του όζοντος και προβληματιζόμενοι για το πού ακριβώς θα ξοδέψουν το επίδομα του ΟΑΕΔ..

gyristroula2 said...

Μη φοβάσαι, promang, οι αποσπασμένοι για τις ανάγκες της υπηρεσίας σε διευθύνσεις και υπουργείο, κάποιον θα βρουν να γλείψουν πάλι, για να τη γλιτώσουν.

Anwtatos said...

Αγαπητή Γυριστρούλα,
θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι αποχωρώ από το ιστολόγιο σου.
Θα μου πεις τώρα, "επιτέλους","το περίμενα","σιγά τα ωα" κλπ κλπ.
Ωστόσο, περίμενα περισσότερα από εσένα.Αυτό βέβαια δε σημαίνει και τίποτε, γιατί είμαστε παντελώς άγνωστοι.
Το ότι πιάσατε μια γωνιά στη μπλογκόσφαιρα 10 άτομα και λοιδωρείτε από εκεί τον κλαδο των δασκάλων (ναι, τον κλάδο,γιατί, αν δεν το έχετε αντιληφθεί, σιτίζεσθε από εκεί)δε σημαίνει και τίποτε.
Το ότι όμως υιοθετείτε την πρακτική της λογοκρισίας, είναι αποκαλυπτικό των νοοτροπιών σας. Ό,τι δε μας αρέσει, το σβήνουμε.Κατά τα άλλα, πλουραλισμός κι άγιος ο Θεός.
Συνεχίστε, λοιπόν,την αμείλικτη κριτική κατά των συναδέλφων σας.Να απολύεται όστις δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της μαθητιώσης νεολαίας. Οι αποσπασμένοι; Γαϊδούρια,κάφροι. Πώς τόλμησαν; Οι δεξιοί; Παλιάνθρωποι. Οι αριστεροί; Ανίκανοι.
Καλά να περνάτε, συνεχίζοντας να ευλογείτε τα γένια σας,αφού μάλλον το έχετε ανάγκη.

ΥΣ: Παραφράζοντας τον μεγάλο Διδάσκαλο Θερσίτη, που τόσες βρισιές μου έχει εξακοντίσει, χωρίς μα ανταπαντήσω ποτέ, λέω το εξής:
Θερσίτη, μην ξεχάσεις την κουκούλα σου.

gyristroula2 said...

promang, παρόλο που διαφώνησα και θύμωσα μ' αυτά που έγραψες, ιδίως στην ανάρτηση για τον πρωτοδιόριστο συνάδελφο,(και μάλιστα πίστεψα ότι είσαι φάρσα του Κίμωνα, ότι δεν υπάρχεις στ' αλήθεια) ΔΕΝ έσβησα κανένα σχόλιό σου. Σου απαντούσα κανονικά, όπως σε όλους τους σχολιαστές που σέβονται τους κανόνες του διαλόγου. Εσύ εκτοξεύεις αστήρικτες κατηγορίες, πχ ότι κατηγορώ όλο τον κλάδο, ενώ όπως θα έβλεπες και σ' αυτή την ανάρτηση, αν δεν ήσουν τόσο προκατειλημμένος, στηλιτεύω λάθη και συμπεριφορές από τις οποίες δεν εξαιρώ καθόλου τον εαυτό μου.
Αυτό που εγώ ανέχτηκα, δεν είναι υποχρεωμένοι να το ανέχονται όλοι οι άλλοι και καλά κάνουν.
Κι εσύ μην προσπαθείς να δικαιωθείς βάζοντάς τα με ανεμομύλους, ως άλλος δον κιχώτης. Αν αυτά που έγραψα σε εκείνη την ανάρτηση σε έθιξαν και σε ενόχλησαν, δεν είναι αργά για σένα, γιατί αν ήταν, δεν θα σε ένοιαζε καθόλου η γνώμη κανενός, προκειμένου να βολευτείς σε κάποιο κεντρικό γραφείο. Χωρίς ενοχλητικές γυριστρούλες και θερσίτηδες αναρωτήσου με ειλικρίνεια αν μπορείς να είσαι περήφανος για τις επιλογές σου.

Anwtatos said...

Δεκτή η γνώμη σου, ΔΕΝ είμαι περήφανος για τις επιλογές μου,ευχαριστώ για την κατανόηση, όπως το θέτεις.

Θερσίτης said...

Αναστασία, συγνώμη για τον απόλυτο τρόπο διαφοροποίησής μου από την ασχήμια και την αλαφρομυαλοσύνη. Σκέφτομαι μόνο πως τέτοια ανθρώπινα φυράματα ίσως κάποτε σπρωχτούν μέσα σε μια σχολική αίθουσα. Ελπίζω πως οι μαθητές θα ξέρουν καλό ποδόσφαιρο.
Η Αuήνα είναι πολύ βροχερή.

Anwtatos said...
This comment has been removed by the author.
gyristroula2 said...

θερσίτη μου, στο έχω ξαναπεί, για μένα η απολυτότητά σου είναι πολύτιμη γιατί με φέρνει εκεί που δεν τολμούσα να πάω.

Θερσίτης said...

Ευχαριστώ. Απλά.

Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979

  Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...