Ώδινεν όρος και έτεκε μυν η διακομματική επιτροπή διαλόγου για την παιδεία. Περί εξεταστικού συστήματος πάλι ο λόγος κι ο καημός τους. Κι αντί να απαλλάξουν το σχολείο από την ασφυκτική περίπτυξη των εισαγωγικών εξετάσεων για το πανεπιστήμιο, του φορτώνουν άλλου είδους εξετάσεις, πανελλαδικές για το Εθνικό Απολυτήριο, που θα είναι, λέει, το εισιτήριο για την είσοδο στα ΑΕΙ. Μα, σε τι διαφέρει το υπάρχον σύστημα από το προτεινόμενο; Στους όρους και στα ονόματα ή μήπως στο ποιοι θα το στήσουν και θα το στελεχώσουν; Σε ποιους θα δοθούν οι αναθέσεις για νέα προγράμματα, ύλη, βιβλία, βοηθήματα; Ύστερα σου λέει δεν είναι παραγωγικός κλάδος η παιδεία. Βιομηχανία εύρωστη και αποδοτικότατη είναι. Μόνο που δεν το εισπράττουν αυτό οι "πελάτες" της.
Σε τι θα αλλάξει η καθημερινότητα ενός μαθητή λυκείου; Θα γλιτώσει από τα φροντιστήρια, την παπαγαλία, τον ανταγωνισμό; Θα αποκτήσει ουσιαστική παιδεία, επαφή με τον πολιτισμό; Θα μάθει πώς να συνεργάζεται, να δημιουργεί, να μαθαίνει;
Ή μήπως θα είναι απασχολημένος να παπαγαλίζει και να συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των καθηγητών του, αφού οι βαθμοί του στο λύκειο θα συνυπολογίζονται με αυτούς των εξετάσεων, για να περάσει στο πανεπιστήμιο;
Ελπίζω να μην είναι αυτή η ναυαρχίδα της νέας κυβέρνησης στον τομέα της παιδείας, γιατί...στραβά αρμενίζει στο παρθενικό της ταξίδι.
Κι έχουμε φορτώσει πάνω της όλες μας τις ελπίδες.
Sunday, October 18, 2009
κ. Διαμαντοπούλου, αυτή είναι η πρότασή σας;
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979
Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...
-
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ: 1.ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 17 Ο ΚΑΙ 18 Ο ΑΙΩΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ...
-
Όταν πρωτομπήκε στο ίντερνετ, εκεί στα μισά της τελευταίας δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα, σκέφτηκε ότι είχε μια ωραία ευκαιρία να βελτι...
-
Στις μηχανές αναζήτησης μερικές από τις πιο συνηθισμένες λέξεις -κλειδιά που οδήγησαν στον Ανεμόμυλο ήταν "Γλώσσα Α΄λυκείου"....
25 comments:
ΕΝΑ... ΧΑΜΟΓΕΛΟ,
ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ!
ΝΑ 'ΣΑΙ ΚΑΛΑ!
πάντως η υπουργός ανακάλυψε ότι υπάρχουν αποσπασμένοι στο υπουργείο για να βγάζουν φωτοτυπίες, ενώ δεν έχει καθηγητές στη Νίσυρο.
Περιμένουμε και την ανακάλυψη της Αμερικής. Εκτός και αν πρωτοτυπήσει και την εφεύρει...
Γιατί βρε Γυριστρούλα μου τέτοια σκοτοδίνη μπροστά στην 'παιδεία'; Απορώ δηλαδή, πραγματικά:
-Δεν υπάρχει λύση;
-Υπάρχει αλλά δεν την γνωρίζουν;;
-Την γνωρίζουν αλλά δεν υπάρχει βούληση;
Πείτε μου εσείς οι 'από μέσα' γιατί εγώ δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα..
ΥΓ: ή φταίει ο Μπαμπινιώτης;;
Ευπρόσδεκτο το χαμόγελό σου, ταξιδευτή μου, κι ας είναι και συγκατάβασης!
Ε, λοιπόν, Βασίλη, καλό είναι που το ανακάλυψε, το είπε δημόσια, ενώ άλλοι έκαναν την πάπια και ετοιμάζει και μέτρα για να το αντιμετωπίσει. Την επικροτούμε,γι' αυτό και η ανάρτηση του άρθρου στα δεξιά. Δεν είναι δευτερεύον θέμα η στελέχωση των δυσπρόσιτων σχολείων και η αναξιοπρεπής συμπεριφορά ανθρώπων που θέλουν να λέγονται δάσκαλοι.
Ας εφεύρει και την Αμερική, αν είναι να μην έχει το σχολείο μου 50 "τσάτσους" επί μια εικοσαετία στα κιτάπια του και κανέναν στην τάξη.
Με το άλλο τι γίνεται...
Γιατί αν ισχύουν αυτά που διάβασα, μια από τα ίδια και χειρότερα...
Αχ, θανάση πόσο υγιής η αντίδρασή σου!
Δεν καταλαβαίνεις ότι σε μας έχει χαθεί αυτή η πάγκοινη λογική και πελαγοδρομούμε σε μεγάλα λόγια που είναι μόνο λόγια.
Να σου πω τι πιστεύω ειλικρινά;
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΑ τι συμβαίνει στα σχολεία.
Τα παιδάκια τους τα στέλνουν σε καλά ιδιωτικά κι από κει και πέρα ακούνε τον κάθε "ειδήμονα" γραφειοκράτη, που θέλει μόνο να διαιωνίσει το σύστημα, "αλλάζοντάς" το, για να επωφεληθεί και λίγο αυτός και η παρέα του.
Πχ, πανεπιστημιακοί, πώς θα πάρουν ένα κομμάτι της πίτας των εξετάσεων;
Αν, όπως οι φινλανδοί, έστελναν τα παιδιά τους σε δημόσια σχολεία, να δεις σε πόση ώρα θα το έλυναν!
Ξέρω λαϊκίζω τώρα, αλλά με τρελαίνει η ιδέα ότι θα είναι μια από τα ίδια κι αυτοί.
Ας ελπίσουμε ότι δεν είναι έτσι...
Θανάση Ξ.
Κι όμως. Ούτε εγώ ο "από μέσα" θα μπορούσα να απαντήσω με σιγουριά στις ερωτήσεις σου, που είναι και δικές μου. Φαντάζομαι πως έτσι όπως έχουν καταντήσει τα πράγματα χρειάζονται ριζικές τομές, εκ βάθρων αναδιάρθρωση, αλλαγή αντίληψης, πράγματα που, τουλάχιστον στην Ελλάδα, δεν έχουμε δει να γίνονται σε κανένα τομέα.
Ο προβληματισμός που θέτει η Γυριστρούλα για την "πρόταση" του Υπουργείου, με τον τρόπο μάλιστα που τον θέτει, οδηγεί σε αποκαρδιωτικές διαπιστώσεις και εύλογους φόβους. Πώς να αντέξει κανείς μία από τα ίδια;
Άλλαξε ο Μανολιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς, λέμε εμείς ο λαός. Μήπως δεν ξέραμε ποιοι ήταν; Μήπως ξεχάσαμε τις προτάσεις Αρσένη; Το έργο των εξετάσεων το έχουμε δει τόσες φορές...
Εμείς φταίμε που πάντα "ελπίζουμε"... Τι ελπίζουμε;
Τελικά με κάτι τέτοια διαπιστώνεις ότι η ελπίδα είναι μια σκλαβιά, μια σκλαβιά που σε απονεκρώνει, σε κάνει να αδιαφορείς για το αύριο, σε κάνει να μην αγωνίζεσαι, να μην διεκδικείς. Απλώς κάθεσαι και περιμένεις ελπίζοντας. Δίκιο είχε τελικά ο Καζαντζάκης που έλεγε "δεν ελπίζω τίποτα, είμαι ελεύθερος". Πότε θα απελευθερωθούμε κι εμείς να βγούμε στους δρόμους...
Εγώ γυριστρούλα μου καλή πάντως τίποτε δεν είχα πιστέψει , ούτε και προσδοκούσα από τη νέα διακυβέρνηση-γιατί άλλωστε;Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς...
Τι περιμένεις εσύ με την τόση πείρα σου;ότι το σύστημα θα θελήσει να αυτοαναιρεθεί προωθώντας μια εκπαίδευση που θα δημιουργεί ελεύθερες συνειδήσεις με κρίση , φαντασία και νου;
Ε δεν είμαστε καλά...
Καλησπερα γυριστρουλα.
Θεωρω τον εαυτο μου καλοπροαιρετο ανθρωπο και οχι δογματικο.
Ειμαι απ΄αυτους που λενε καινουργιοι ειναι[εννοω τους κυβερνωντες μας]ασε να κυληση λιγος χρονος για να τους κρινουμαι.
Ομως πολυ γρηγορα ηλθα τα πρωτα σημαδια,οπως τα λες κιεσυ ειναι και η πρωτη απογοητευση ηλθε.
Κατα τα αλλα ,ο γιος μου μαθητης της 1ης Λυκειου,παει φροντηστηριο σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -ΦΥΣΙΚΗ -ΧΗΜΕΙΑ-ΑΡΧΑΙΑ-ΕΚΘΕΣΗ-ΚΕΙΜΕΝΑ.
ΑΑ ο γιος της Φιλολογου του στο Λυκειο,στελνει το γιο της στο ιδιο φροντιστηριο με το γιο μου στα μαθηματα ΑΡΧΑΙΑ-ΕΚΘΕΣΗ-ΚΕΙΜΕΝΑ.
Τα συμπερασματα δικα σου.
Συμφωνώ με το Γιάννη, γιατί θυμάται...
Η παροχή Παιδείας στο δημόσιο σχολείο επαφίεται στον πατριωτισμό των καθηγητών
... ΑΠΛΑ!
ΓΙΑ ΝΑ 'ΣΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΘΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ :)
Η Κα ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ... ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ! :)
Η ΝΙΣΥΡΟΣ... ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ! :)
ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΕΛΑΣ!
ΥΓ. ΗΘΕΛΕΣ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕΣ, Μ' ΑΝΑΓΚΑΣΕΣ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ :)
...ποιές είναι ή που κρύβονται οι προτάσεις που θα βγάλουν από την απαξία την παιδεία;
Υπήρξαν προτάσεις από τους εμπλεκόμενους που έδιναν τις λύσεις που επιθυμούμε και η υπουργός τις αμέλησε ή τις απέριψε;
Διονύση και υπόλοιπη καλή παρέα, καλημέρα!
Μπορεί να είστε στον ανεμόμυλο, να φυσάει πολύ, αλλά δεν πετάω στα σύννεφα. Δεν περίμενα εκ βάθρων αλλαγή του συστήματος, περίμενα βελτιώσεις. Πιστεύω στις βελτιώσεις, αν και άλλους θεωρούσαμε...οπορτουνιστές κάποτε.:))
Μια τέτοια καλή πρόταση ήταν το ολοήμερο στη δευτεροβάθμια. Αυτό από μόνο του δεν θα λύσει ριζικά το πρόβλημα, αλλά θα επιτρέψει ανάσες στην παιδεία από την παραπαιδεία και θα προκαλέσει ένα ντόμινο αλλαγών προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Επίσης καλή πρόταση ήταν αυτή του Μπαμπινιώτη για επαναλαμβανόμενες εξετάσεις, όσες φορές θέλει ο υποψήφιος για την τριτοβάθμια.
Αυτά όμως που άκουσα για το Εθνικό Απολυτήριο, αν ισχύσουν έτσι αυτούσια, υπονομεύουν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του λυκείου.
(Πρέπει να πάω σχολείο όμως τώρα, οι υπόλοιπες απαντήσεις αργότερα)
Γιάννη, δεν θέλω να πάψω να πιστεύω ότι δεν είναι όλοι ίδιοι, ότι δεν συνωμοτούν όλοι κατά της παιδείας κι ότι δεν έχει συμφέρον ένα σοσιαλδημοκρατικό ή και φιλελεύθερο κόμμα να προωθήσει ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Όχι, δεν πιστεύω στους δρόμους πια. Άλλωστε, αυτοί που βγαίνουν στους δρόμους με το παραμικρό, είναι όσοι κατά τεκμήριο, δεν έκαναν ποτέ ουσιαστικές προτάσεις για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως εύστοχα υπονοεί ο vagnes παρακάτω.
Και όχι, δεν παραιτούμαστε από την ελπίδα για ένα καλύτερο σχολείο, γιατί κι εσύ προς αυτό συμβάλλεις καθημερινά (τι ωραίο μπλογκάκι αυτό με τους μύθους του Αισώπου, που έφτιαξες με τους μαθητές σου. Τι ωραία ιδέα για εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας αρχαίων ελληνικών στο γυμνάσιο! Αυτά δεν γίνονται χωρίς ελπίδα, συναδελφε...).
Σγουρό μου, δεν περιμένω τόσα πολλά από το σύστημα. Κανένα σύστημα δεν θα δημιουργήσει αφ' εαυτού ανθρώπους με κριτική ικανότητα. Απλώς, του ζητάω να μην σαμποτάρει τη δική μου δουλειά, γιατί δική μας δουλειά είναι αυτό, και μπορούμε να το κάνουμε σε οποιοδήποτε σύστημα ή να μην το κάνουμε και μέσα στις ιδεωδέστερες συνθήκες.
Ούτε να σου περνάει από το μυαλό ότι θα τους χαρίσω το ρόλο μου και θα αφεθώ στην τύχη που μου επιφυλάσσουν. Γρήγορα θα καταλάβεις κι εσύ, Καλλιόπη μου, ότι η πραγματική αντίσταση στο σύστημα γίνεται "ανάμεσα στους τοίχους".
loyk, κι εγώ δεν θέλω ακόμη να είμαι κατηγορηματική, θα περιμένω και θα στηρίζω κάθε θετικό μέτρο από οπουδήποτε κι αν προέλθει. Έχω πειστεί πια ότι στα σκοτεινά προχωρούμε, οπότε κάθε βήμα που μας βγάζει κάπου είναι επίτευγμα.
Για τη φιλόλογο και το γιο της, μην είσαι τόσο αυστηρός, να ξέρεις ότι και ο καλύτερος από μας είναι ο χειρότερος δάσκαλος για το δικό του παιδί.
Εμένα το δικό μου, μου επέτρεψε να το βοηθήσω στην έκθεση, που έχω πάνω από 25 χρόνια πείρα, μια βδομάδα πριν από τις πανελλήνιες και μόνο, όταν έφτασε στο απροχώρητο με το φροντιστήριο.
as eon, Βασίλη, έτσι είναι το ξέρω, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ. Κάποια στιγμή, ή θα υπάρξει αλλαγή ή σταδιακή κατάργηση του δημόσιου σχολείου, δεν μπορεί να συντηρείται με τόσο κόστος ένας τόσο αναποτελεσματικός θεσμός.
Ταξιδευτή μου παντοτινέ, εγώ παντοτινά αισιόδοξη και αφελής, θα περιμένω ότι δεν θα το κάνει αυτό.
(Εσύ να μην ξεχάσεις να ειδοποιήσεις, όταν έρθεις στο νησί)
vagnes, συμφωνώ απολύτως. Μα απολύτως...
Επαναλαμβάνω κι εγώ την ερώτηση του Vagnes. Αν κατάλαβα καλά, η πρόταση που λες στην ανάρτησή σου είναι πρόταση της διακομματικής. Δηλαδή και των αριστερών δυνάμεων. Άρα;...
Εν τέλει πού πρέπει να αποταθεί η Διαμαντοπούλου; Στον... Κάλχα; Ή μήπως είναι καλύτερα να μην αποταθεί πουθενά;....
Πάντως, επειδή κι εγώ θέλω να κρατήσω την αισιοδοξία μου, θα πρότεινα και κάτι άλλο. Φαίνεται ότι η ηλεκτρονική διαβούλευση δεν θα μείνει στα λόγια. Ήδη είναι στο διαδίκτυο και ανοιχτή στον διάλογο η Υπ.απόφαση για τα κρατικά αυτοκίνητα. Θα έλεγα λοιπόν εσείς που παλεύετε πραγματικά μέσα στην τάξη και ΞΕΡΕΤΕ καλύτερα από κάθε... ύποπτο ειδήμονα τα πράγματα και τις ανάγκες, να ετοιμάσετε παρεμβάσεις σοβαρές και αιτιολογημένες για την ώρα που θα προχωρήσουν οι σχετικοί νόμοι. Υπάρχει πιθανότητα να βρείτε ευήκοα ώτα. Ακόμη και γραπτές αναφορές στην ίδια την Υπουργό, δεν θα ήταν κακή ιδέα. Μην είμαστε έτοιμοι να κατεβάσουμε ρολλά. Είναι νομίζω πολύ νωρίς.
Αναστασία μου , το ξέρω και μάλιστα γελάω πολλές φορές με το σύστημα και τη λογική του-αν ήξεραν τι διδάσκαμε στις τάξεις μας...ποιος ξέρει που θα μας ξαπόστελναν. Δόξα τω θεώ στην τάξη μου προς το παρόν δεν με ελέγχει κανείς άλλος παρά η συνείδησή μου
Ναι, λορελάη, η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει σοβαρός συνομιλητής από μέρους μας στη διακομματική. Ούτε καν απλή παρουσία, αφού απείχαμε ως ΟΛΜΕ. Τώρα όμως πήγαμε στην υπουργό ως ΟΛΜΕ και υποβάλαμε τα "αιτήματα". Το γνωστό τροπάρι.
Δεν μπορεί όμως δυστυχώς αυτή η θεσμική εκπροσώπησή μας στα πλαίσια ενός ευνομούμενου κράτους να υποκατασταθεί από "εξωθεσμικούς" παράγοντες. Ακόμα κι αν μπορούσαμε να στήσουμε μια αντι- ΟΛΜΕ, θα ήταν ένα "πραξικόπημα" και δεν θα είχαμε καμιά νομιμοποίηση.
Μένει να μιλήσουμε ως άτομα, όπως προτείνεις, να στείλουμε ιμέιλ, να επιδιώξουμε μια παρέμβαση. Για λόγους συνείδησης θα το κάνω, χωρίς να πιστεύω στην αποτελεσματικότητά του.
Όσο για τις αιτιάσεις μου, που εύχομαι ολόψυχα να αποδειχθούν βιαστικές και προπετείς, απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να αλλάξουν τα κακώς κείμενα και αυτό που προτείνουν είναι προφανώς μια από τα ίδια και χειρότερα. Οφείλουν, τουλάχιστον, να μπορούν να αντιληφθούν το προφανές...
Σγουρό μου, αυτή η δύναμη είναι συγχρόνως και η πιο βαριά ευθύνη. Θα δεις στην πορεία πόσο θα βγαίνουν μπροστά σου σε ανύποπτο χρόνο τα αποτελέσματα της καλής και της κακής διαχείρισης αυτής της ευθύνης.
(Σκέψου εμένα που έχω παιδιά μαθητών μου φέτος, τι εισπράττω...
Ένας ξάδελφός μου που του έκανα μάθημα από φοιτήτρια και τον στρίμωχνα άγρια, γιατί ήτανε αγρίμι, τώρα έχει τρομοκρατήσει τα κοριτσάκια του που είναι στο δημοτικό, λέγοντάς τους θα σας δείξει η...γυριστρούλα, όταν πάτε γυμνάσιο. Πες μου πώς θα γλιτώσω από το παρελθόν μου! :))
Ωραίο παρελθόν...το πιο γοητευτικό πάντως είναι ότι είναι και παρόν...αχ γυριστρούλα , μακάρι να φτάσω στα χρόνια υπηρεσίας σου και να χω ακόμη τη φλόγα...
Κατά τα άλλα , άσε τη Ματζίκα ντε Σπέλ να κουρεύεται...people have the power...
Post a Comment