Κάπως έτσι... Πολύς θόρυβος για το αν πρέπει να αποσυρθεί ένα σχολικό βιβλίο. Για πολλούς απαράδεκτος παρεμβατισμός συντηρητικών κύκλων στη γνώση.
Από πότε η εκπαίδευση είναι το περιβόλι της άκρατης ελευθερίας της γνώσης; Από πότε ένα λογοκριμένο βιβλίο από την ίδια τη συγγραφέα του, πριν της το επιβάλλουν οι άλλοι, είναι δείγμα αυτής της ελευθερίας; Το αυτονόητο ότι δεν υπάρχει πχ επίσημα Κρυφό Σχολειό, μπορείς να το δεις σε όλα τα αντίστοιχα σχολικά βιβλία κι ας μη δηλώνεται ρητά. Αφού γίνεται διεξοδική αναφορά στην παιδεία επί τουρκοκρατίας και πουθενά δεν αναφέρεται. Επίσης ο ρόλος της Εκκλησίας δίνεται στις σωστές του διαστάσεις, χωρίς ακρότητες και τυμπανοκρουσίες. Πώς να αγνοήσεις πχ πως ένας Πατριάρχης (Κύριλλος Λούκαρις) τράβηξε τα μύρια όσα επειδή του έκατσε να ιδρύσει τυπογραφείο μέσα στο Πατριαρχείο και να βγάζει βιβλία;
Είναι ελευθερία να επιβάλλεται στα παιδιά μας μια ιστορία αποστειρωμένη, λογοκριμένη, λειασμένη σε όσα "ενοχλούν" την κακώς εννοούμενη συμφιλίωση των λαών; Από πότε η συμφιλίωση των λαών γίνεται με το να ξεχνάμε κι όχι με το να θυμόμαστε και να προχωράμε μπροστά;
Γιατί θα πρέπει να ταυτίζεται ο προοδευτισμός με τη λογοκριμένη ιστορία και ο συντηρητισμός με τη μη αποδοχή της; Τι έγινε εκείνο το ρητό "όποιος δεν ξέρει την ιστορία του, θα αναγκαστεί να την ξαναζήσει";
Μήπως στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο πλανήτη μας οι λαοί προορίζονται όχι μόνο να μην έχουν ιστορία, αλλά και να μην έχουν ζωή;
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Με τον Μάνο Λοΐζο, το 1979
Στον Άη Γιώργη στου Φαράλη, είδα το Μάνο Λοΐζο, τον Απρίλιο του 1979. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και είχε έρθει με την παρέα του Γιώργου του Δ...
-
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ: 1.ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 17 Ο ΚΑΙ 18 Ο ΑΙΩΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ...
-
Όταν πρωτομπήκε στο ίντερνετ, εκεί στα μισά της τελευταίας δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα, σκέφτηκε ότι είχε μια ωραία ευκαιρία να βελτι...
-
Στις μηχανές αναζήτησης μερικές από τις πιο συνηθισμένες λέξεις -κλειδιά που οδήγησαν στον Ανεμόμυλο ήταν "Γλώσσα Α΄λυκείου"....
3 comments:
Πάντα ύπήρχαν ανεπαρκή και ανακριβή καθώς και αντιπαιδαγωγικά βιβλία, και πάντα υπήρχαν δάσκαλοι και καθηγητές που έκαναν θαύματα με αυτά τα βιβλία,λίγοι δυστυχώς,κανένας μας δεν θυμάται κάποιο καλό βιβλίο από τα σχολικά μας χρόνια,καλούς δασκάλους όμως όλοι μας θυμόμαστε,ένας καλός δάσκαλος μουσικής πετυχαίνει στη δουλειά του αν καταφέρει να κάνει καλούς ακροατές...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΤΥΧΕ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΕΣΜΟΙ, ΠΡΟΣΩΠΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΖΥΓΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΗΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΖΥΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ...
Είναι καλό, κατά τη γνώμη μου, να συζητούν τα Μέσα για την ιστορία και το πώς διδάσκεται, καλό θα ήτανε να μας απασχολεί γενικότερα τι και πώς διδάσκονται τα παιδιά μας και να μην το αφήνουμε εν λευκώ στους κρατούντες. Κάτι άκουσα για τη Βιολογία της Γ γυμνασίου που προωθεί τα μεταλλαγμένα, ισχύει άραγε;
Post a Comment